Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כרם רמון: כרם בלב מדבר לצד בריכה מרעננת

כרם רמון נמצא במצפה רמון והוא הכרם הגדול ביותר בנגב. מעבר להיותו כרם שבו מגדלים עשרות זנים של ענבים, הוא גם מספק אטרקציה נהדרת לבילוי. בביקור שלכם בכרם רמון תוכלו לשלב פעילות של בציר ענבים, טעימות יין משובח ואם הגעתם הנה ביום חם – אז תשמחו לדעת שיש פה גם בריכת שכשוך מרעננת. כל אלו הופכים את המקום הזה לאטרקטיבי ומהנה עבור רבים המגיעים לאזור.  

כרם רמון הוקם בשנת 2010 והוא הגדול ביותר בנגב. גודלו 650 דונם והוא נמצא צפונית למצפה רמון, במרחק של מספר דקות נסיעה בלבד מהעיר. במקום יש שילוב של מספר דברים שיכולים להוות אטרקציה של מספר שעות – שיכשוכית מושלמת לצינון מהחום, פעילות של בציר ענבים (בעונה) עם אפשרות לאכול ללא הגבלה ישירות מהגפנים, ארוחות קלות וטעימות של יין מקומי, מרחבי דשא ופינות ישיבה מוצלות מסביב. הגעה למקום ושימוש באטרקציות המקומיות כרוכה בתשלום. המקום אינו פעיל בשבת.

בימים החמים של הקיץ מבשילים כאן אשכולות הענבים ופעילות הבציר היא אטרקציה מהנה שמתאימה לכל הגילאים. יש כאן מספר סוגי ענבים למאכל וביניהם: קרימסון, סופריו ומיסטרי. בנוסף יש כאן עוד 11 זנים של ענבי יין: קברנה, מרלו, שרדונה, מוסקט קנלי, גוורצטרמינר, מלבק, פטי ורדו, שיראז, סוביניון בלאן, סמיון, שנין בלאן ופינו נואר. נכון לשנת 2024 כרם המון הפך גם לאתר קמפינג בהרשמה מראש בחגים ומועדים. יש להתעדכן באתר הרישמי. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: “כרם רמון”. סעו דרך כביש 40 ובפניה אל בה”ד 1 תפנות (ימינה או שמאלה תלוי מאיזה כיוון אתם מגיעים) אחרי 2.5 ק”מ אתם תראו את הכרם בצד שמאל שלכם.

תרצו להמשיך לטייל באיזור?

בורות לוץ – מסלול מדברי בהר הנגב – באזור הר הנגב, לא רחוק ממצפה רמון, נמצא אזור שבו מפוזרים מקצבי בורות מים על פני שטח רחב – אלו הם בורות לוץ. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

אתר אבן רוח מים והמנסרה  -שני אתרים שמציגים תופעות גיאולוגיות מרשימות והן אטרקציה מקסימה לילדים. הם נמצאים במרחק 10 דק’ נסיעה ממכתש רמון ופחות מ-5 דק’ נסיעה אחד מהשני. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי צבעי מכתש רמון – בתוך מכתש רמון יש המון אפשרות למצוא הוכחות לתופעות גיאולוגיות מרתקות אחד האיזורים לראות את התופעות האלו הוא ציר הנסיעה בגן לאומי צבעי רמון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חוות האלפקות –  נמצאת באחד המקומות היפים ביותר בארץ, קרוב למכתש במצפה רמון. בחווה יש אלפקות וגם לאמות שמקורן מדרום אמריקה. יש גם סוסים, חמורים, עיזים ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
מרכז המבקרים מכתש רמון – על שפת מצוק מכתש רמון ממוקם מרכז המבקרים המיוחד הזה שמספר את סיפור האסטרונאוט הישראלי הראשון אילן רמון ז”ל ומציג גם את יופיו המרהיב של המכתש. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
מצפה רמון – גן הפסלים – אחד מהמקומות לחוות את עוצמת המדבר הוא ללא ספק גן הפסלים שנמצא על שפת מכתש רמון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
 

אגם פארק ירוחם -בלב הפארק הענק זורם לו אגם ירוחם. מאגר מים גדול, המתמלא ממי השיטפונות ומסביב לו פארק פיקניקים ענק. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין ירקעם -עין ירקעם נמצא למרגלות המכתש הגדול שבמצפה רמון והוא מעיין שזורמים בו מים לאורך כל השנה. בקיץ מזינים אותו מי המעיין ובחורף השיטפונות אשר ממלאים את הגב.  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מצפה דור – באיזור מדרשת בן גוריון הוקם מצפה דור, לזכרו של דור כהן ז”ל, אשר נהרג בטיול בגיאורגיה בשנת 2015. מן המצפה המיוחד נפרשים נופי מדבר מרהיבים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מצפור ליפא גל פארק חרותות הסלע – המצפור הוקם באזור הנגב, לזכרו של ליפא גל אשר היה איש קק”ל במשך רוב שנות חייו ונהרג בתאונה מצערת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.