Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יער מבוא חמה ועין תאופיק (עין עקוב) – פארק מטיילים ומעיין זורם

יער מבוא חמה נמצא בדרום רמת הגולן, הוא משתרע על שטח שגודלו כ-1,200 דונם ומהווה כיום חלק משביל הגולן. היער הוקם על ידי קק”ל בתחילת שנות ה-70 והוא כיום מהווה פארק מסודר ומטופח שיש בו כל מה שצריך כדי לבלות בו יום שלם. ברחבי הפארק המון צל מהעצים הרבים, שולחנות פיקניק, מקומות למנגלים ולהקמת אוהלים וגם פלגי מים זורמים שמוסיפים לחוויה.

בשטח יער מבוא חמה נמצאו שרידי כפר סורי עתיק הידוע בשם תאופיק ומכאן גם שמו השני של המעיין “עין תאופיק”. בעבר המקום הזה שימש שמרכז מסחרי חשוב מאחר וסחורות היו עוברות במקום הזה כשעשו את דרכן מנמל עכו לדמשק. ניתן לעשות טיול רגלי במסלול מסודר עד לחורבת הכפר תאופיק וממנו יש גם תצפית יפהפייה אל הכנרת. ברחבי הפארק שמשתרע לגובה של כ-200 מטרים מעל פני הים ישנן עוד כמה נקודות תצפית מיוחדות שתוכלו לעצור בהן. אחת מהן היא תצפית כנרת המיוחדת שהיא מונגשת לחלוטין ובה מסבירן קולי, ספסלי ישיבה, מפת הסבר וכמובן תצפית מרהיבה אל נופי הכנרת, הגליל העליון ועמק הירדן.

עין תאופיק שידוע גם בשם עין עקוב הוא מעיין שנובע בתחומי יער מבוא חמה ומימיו מוזרמים אל תוך בריכת אבן וממשיכים לזרום בתעלות מים. המים כאן רדודים ומרעננים והגישה אליהם נוחה ולכן הם אטרקציה שבהחלט מוסיפה עניין לבילוי כאן, במיוחד עבור הילדים. סביב תעלות המים ישנו שביל הליכה נגיש קצרצר שמותאם לעגלות ולנכים. למגיעים ליער, ישנו שילוט מסודר ל”עין עקוב”. יער מבוא חמה מהווה גם אופציה לחניון לילה למטיילים ומשמש כנקודת עצירה למטיילים בשביל הגולן. מדובר בחניון בסיסי ואין בו שירותים מיוחדים. אז אם אתם מחפשים אופציה לבילוי שמשלבת טיול קצר, ישיבה לפיקניק או על האש וגם מים זורמים אין ספק שזה אחד המקומות המומלצים עבורכם. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: “עין תאופיק”, לנוסעים בכביש 98 יש לעלות מכיוון חמת גדר אל דרום רמת הגולן וממש לפני תום העליה ישנה פנייה אל יער מבוא חמה. 

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

טיילת מצוקי האון – בגובה של 500 מטרים מעל פני הים עוברת טיילת הליכה נגישה לחלוטין שעוברת בין מצפה שלום ועד למבוא חמה וממנה תצפיות יפהפהיות לעבר נופי הכנרת, הגליל התחתון ועמק הירדן – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע מג’רסה – השמורה הכי מגניבה שיש לימי הקיץ החמים גם שמורה זו שייכת לרשות הטבע והגנים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

טיול מעיינות בדרום רמת הגולן – לשמחתנו רמת הגולן שופעת במעיינות מלאים כל ימות השנה. כאן תוכלו למצוא את המסלול המלא לבקר בכל המעיינות האלו. למידע מלא לחץ כאן.

שמורת הטבע גמלא – בואו לראות את המפל הגבוה ביותר בישראל לצד נופים עוצרי נשימה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק קצרין – בסמוך לקצרין ישנו פארק שבשבנים האחרונות קיבל שדרוג מומלץ לבקש לצורך פיקניק או טיולים קצרים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין קשתות – אתר היסטורי שחובה על כל אחד מאיתנו לבקר בו לפחות פעם אחת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל אלי כהן – שביל שהוקם לזכרו של גיבור ישראל אלי כהן. למידע מלא על השביל ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.