Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חניון לילה ואנדרטת חטיבת פלס"ר 7 - בוקעתא

מדרום לכפר בוקעתא שבצפון רמת הגולן ממש מול הר חרמונית תוכלו למצוא את איזור הקרבות הקשים שהיו במלחמת יום הכיפור לפלס”ר 7. ממש כאן הוקמה אנדרטה שעשויה מבטון וצורתה מזכירה חזית של נגמ”ש, בסמוך לכאן יש שני לוחות ברזל: על הראשון חרטו את שמות כללי היחידה שנפלו החל ממלחמת ששת הימים והלאה, על השני חרטו את שמות 25 החיילים שנפלו כאן במהלך מלחמת יום הכיפור.

בימים הראשונה של מלחמת ששת הימים היחידה הצטרפה אל שאר היחידות לבלימת הסורים בחילוץ נפגעים ואספקת נשק לאיזור. באחת הפעולות חילוץ של היחידה הותקפה היחידה על ידי כוחות קומנדו סורים שהונחתו כאן כדי לשבש את האספקה של צה”ל ופינוי הפצועים. קרב קשה התחולל כאן כאשר לא מעט נגמ”שים נפגעו פגיעות ישירות והיו המון אבדות קשות. למרות הקרב הקשר והאבדות חזרו יום למחרת חיילי היחידה שנותרו והשתתפו בפריצה של צה”ל לתוך שטח סוריה.

בסמוך לאנדרטה קק”ל הקימה את חניון הלילה שנותן מענה נהדר לשביליסטים שעושים את שביל הגולן, מכאן לאפשר לצאת למקטע לתל קצעא לכיוון צפון או לכיוון דרום למרום גולן. בתוך חניון הלילה יש המון ספסלי פיקניק ומתוך חניון הלילה אפשר להגיע אל חורשה שקק”ל נטעה כאן לאחר מלחמת ששת הימים – אורנים, ברושים, ארזים ועוד מגוון של עצים שנותנים כאן הרגשה של יער קסום. כדי להגיע לכאן יש לשים בוויז: “אנדרטה לחללי פלס”ר 7”. 

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

אנדרטת זיכרון עוז 77 עמק הבכא – מלחמת יום הכיפורים – בצפון רמת הגולן בין הר חרמונית לבין קוניטרה נמצא עמק הבכא, איזור בו התחולל אחד מקרבות הבלימה הקשים ביותר שידע צה”ל מלחמת יום הכיפורים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הפארק הוולקני אביטל הפארק מציג בצורה חוויתית תופעות טבע וולקניות אשר מלמדות על הגיאולוגיה וההיסטוריה הגעשית של המקום. הר אביטל נמצא בצמוד להר בנטל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הר בנטל ושוקו חם בבית קפה קופי ענן – מבין הנקודות שאסור לפספס ברמת הגולן, נקודת תצפית על כל צפון רמת הגולן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תצפית מאגר בנטל במרום גולןבקיבוץ הוקם גן קטן ויפהפה, שלא נגזים אם נאמר שהוא נראה כמו גלויה. הגן משקיף אל עבר מאגר בנטל וחוות הרוח בעמק הבכא. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אתר הפלאומגנטיזם ברמת הגולן – כשהמצפן מאבד את הצפון – נקודת עניין שנמצאת בין מאגר עורבים למרום גולן שנקראת פלאומגנטיזם היא תופעה מעניינת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הג’ובה הגדולה ביער אודם – תופעת טבע מדהימה – מכתש ענק עם מסלול הליכה נגיש, שסביבו שלטי הסבר על המקום והתופעה שיצרה אותו. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל אלי כהן – שביל שהוקם לזכרו של גיבור ישראל אלי כהן ועובר במספר נקודות משמעותיות שהוא עבר בחייו, המעבר ביניהן הוא בנסיעה עם הרכב. למידע מלא על השביל ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.