Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חניון יער דליות - מסלולים ופיקניק


בדרום רמת הגולן בצומת דליות ישנו חניון יום ולילה של קק”ל – חניון דליות. מבין החניונים הגדולים שתמצאו ברמת הגולן: יש כאן לא מעט ספסלי פיקניק תחת העצים, עמדות מנגלים, שטחים מסודרים להקמת אוהלים ואפילו מגני רוח. ממש מכאן תוכלו לצאת למספר מסלולים או סתם לבחור בחניון לטובת פיקניק משפחתי.

להלן המסלולים שניתן לצאת מחניון יער דליות לבחירתכם:

  • שביל דליות – נחל דליות מנקז את מעיינות ברדלה, שעבניה ומנסורה שבאיזור הר פרס. שביל דליות הוא שביל היוצא מחניון דליות ומגיע עד לשמורת הטבע גמלא ואפשר לעשות כאן 2 מסלולים (מצורפת למטה מפה של המסלול מהעלון מידע של רשות הטבע והגנים. בנוסף טרם יציאתכם לטיול יש להתעדכן באתר של רשות הטבע והגנים האם הוא פתוח או סגור)
    • מסלול קצר: סימון שבילים אדום יוביל אתכם אל מסלול שאורכו 1.5 ק”מ לכיוון, קווי והוא מתאים למשפחות שיקח אתכם עד למפלי נחל דליות ובזלת שזורמים כאן בעוצמה בימי החורף הגשומים. חוזרים באותה הדרך חזרה לרכב.
    • מסלול ארוך: מסלול המצריך 2 רכבים גם הוא בסימון שבילים אדום, את הרכב השני מחנים בשמורת הטבע גמלא. אורכו של המסלול הוא 3.6 ק”מ, בעונת החורף והאביב אלו העונות המבוקשות ביותר של המסלול הזה בגלל הפריחות, הזרימות ונופים עוצרי נשימה של רמת הגולן.
  • מקטע מספר 9 של שביל הגולן – מחניון דליות ועד אום א דנאניר, מסלול קווי המצריך הקפת רכבים. אורכו 9 ק”מ, כל כולו חשוף לשמש והוא עובר במאגר דליות, אל גלגל הרפאים (רוג’ום אל הירי) עד לאום א דנניר.
  • מקטע מספר 10 של שביל הגולן – המסלול מתחיל בחניון דליות ומסתיים בין קשתות, מסלול קווי המצריך הקפצת רכבים. אורכו 11 ק”מ, כל כולו חשוף לשמש והוא עובר במאגר רווויה (סמך)ף על שרידי דרך רומית, דרך הגשר הסורי ועד לעין קשתות.
  • דרך היקפית יער דליות – מסלול של קילומטר אחד ומתאים לרכבי 4*4, בדרך זו ניתן לקבל נקודות תצפית לצפון הכנרת על בקעת בית ציידה ולעתיקות גמלא.

חניון דליות הוא חניון לילה המשמש לרוב את השביליסטים שעושים את שביל הגולן אבל לא רק. החניון נמצא על הכביש הראשי המחבר בין צומת דליות אל כנף ומעלה גמלא. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: חניון דליות.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

עין ידידיה – נחל גמלא – ברמת הגולן לצד המושב יונתן תמצאו את בריכת עין ידידיה. המים שזורמים כאן מגיעים מנחל גמלא בעזרת צינור והם זורמים היישר אל תוך בריכה גדולה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מפל עיט, כפר אומנים אניעם ועין תות – מפל עיט הוא אחד היפים והנגישים ברמת הגולן ומומלץ מאוד להגיע לראותו אחרי הגשמים. במרחק נסיעה קצר מהמפל נגיע אל כפר האמנים אניעם היפהפה והמיוחד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצפור בית ציידא – מצפור בית ציידא נמצא בתוך שמורת הטבע “הבטיחה” שבצפון הכנרת, לא רחוק ממושב מעלה גמלא. שמורת הטבע “הבטיחה” מהווה אזור המפגש של נחלי הגולן: דליות, יהודיה ומשושים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עיינות עדן – עין סלוקיה – פארק מקסים עם פלג מים זורם והמון פינות חמד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

טיול מעיינות בדרום רמת הגולן – רמת הגולן שופעת במעיינות מלאים בכל ימות השנה. כאן תוכלו למצוא את המסלול המלא שלנו שבמהלכו תוכלו לבקר בכל המעיינות האלו. למידע מלא לחץ כאן.

פארק קצרין – בסמוך לקצרין ישנו פארק שבשנים האחרונות קיבל שדרוג ומומלץ לבקר בו לפיקניק או לטיולים קצרים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

טיילת מצוקי האון – בדרום רמת הגולן בין כפר חרוב – מצפה שלום ועד למבוא חמה נסלל שביל ממנו יש נקודות תצפית מבין היפות שיש בצפון.  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יער מבוא חמה ומעיין עין תאופיק – ברחבי הפארק המון צל מהעצים הרבים, שולחנות פיקניק, מקומות למנגלים ולהקמת אוהלים וגם פלגי מים זורמים שמוסיפים לחוויה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין קשתות – אתר היסטורי שחובה על כל אחד מאיתנו לבקר בו לפחות פעם אחת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל אלי כהן – שביל שהוקם לזכרו של גיבור ישראל אלי כהן ועובר בין נקודות מאוד חשובות בהיסטוריה של המדינה. למידע מלא על השביל ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע –  להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.