Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חופשה באיזור מצפה רמון: כל המקומות שכדאי לכם להכיר

איזור מצפה רמון הוא איזור עם שלל אטרקציות, מסלולי טבע וכן גם מקומות עם מים והמון נקודות עניין שווה לראות ולהכיר. כדי לעשות לכם את החיים קלים הרבה יותר, הנה הצעה לחופשה במצפה רמון של מספר ימים עם כל המקומות ששווה להיות בהם, לראות ולהכיר. כאן תוכלו למצוא מידע על מקום שמומלץ לישון בו, איפה לאכול, אילו אטרקציות לעשות ואיזה מסלול אסור לפספס. שנייה לפני שנתחיל רק חשוב לציין כי האיזור הוא איזור חם, אם הגעתם הנה בעונה החנה, נסו לא לטייל בשעות שיא החום. שנתחיל?

הנה הצעה לחופשה של שלושה ימים במצפה רמון, שדה בוקר והאזור:

לינהלחצו כאן לרשימת מקומות מומלצים ללינה באזור.

היום הראשון: אם אתם מגיעים לאיזור מכיוון המרכז כדאי לשלב עצירה לטיול בדרך. יש מספר אופציות מכיוונים שונים. לנו תמיד חשוב לעשות עצירה בדרך כיוון שאנחנו עם ילדים קטנים ובאיזשהו שלב הם מאבדים את הסבלנות. בינינו גם אנחנו צריכות מדי פעם לחלץ עצמות. בנוסף לזה, אם אתם כבר בדרך אז למה לא לראות עוד מקומות גם אם מדובר על סטייה קלה מהדרך? הנה ההמלצות שלנו:

  • גן לאומי בית גורין – עולם מערות קסום ומרהיב שכל כולו אטרקציה מושלמת לילדים. צריך לקחת בחשבון שהגן הלאומי הוא ענק והטיול בו הוא עם הרכב, לפי תחנות שמסומנות במפת האתר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
  • מערת הנטיפים – ליד בית שמש היא תופעת טבע מרשימה ויוצאת דופן שנוצרה במשך מיליוני שנים. טיול אל מעמקי המערה יגלה בפניכם עולם שלם שלא הכרתם. בסמוך לעיר בית שמש בלב יער ארצות הברית, בדרך נוף מפותלת נמצאת מערת הנטיפים, המוכרת גם בשמה מערת שורק, אחת מתופעות הטבע המיוחדות בעולם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

אם תרצו לשלב טיול לקראת שקיעה נמליץ לכם בחום לעלות לתצפית הר הגמל במצפה רמון ושם יש גם מסעדה מומלצת בשם “צוקים” עם נוף עוצר נשימה למכתש רמון.

היום השני: את היום השני שלנו אנחנו נעשה באיזור שדה בוקר, שם יש לא מעט מה לראות:

  1. גן לאומי עין עבדת – הגן הלאומי הוא חלק מנחל צין. למבקר יש כאן כמה אופציות ומסלולים שונים בדרגות קושי שונות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
  2. גן לאומי קבר בן גוריון – בסמוך לכניסה הצפונית של גן לאומי עין עבדת תמצאו את אחוזת קבר בן גוריון. נמצאת בסמוך לשדה בוקר והיא חלק מגן לאומי עין עבדת. אחוזת הקבר נפרסת על פני שטח גדול של כ-70 דונם שבקצהו מצוק ממנו נשקף נוף עוצר נשימה של רמת עבדת ונחל צין. בלב הפארק נמצאים קברם של דוד בן גוריון ושל רעייתו פולה שבחייהם היו מתגוררים בשדה בוקר. חזונו הגדול ביותר של דוד בן גוריון היה להפריח את הנגב וכשאשתו נפטרה, הוא בחר את המקום המיוחד הזה כמקום קבורתם בעצמו. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
  3. מצפה דור בקעת צין – לאורך המצוק המשקיף על בקעת צין תמצאו פינת זיכרון לזכרו של דור כהן ז”ל אשר נהרג בטיול בגיאורגיה בשנת 2015.  מבין הנופים הפראיים והיפים שיש לאזור הזה להציע. המצפה נמצא בהמשך הטיילת של גן לאומי קבר בן גוריון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
  4. מצפור ליפא גל – פארק חרותות הסלע – מצפור ליפא גל נמצא באזור הר הנגב, בהר מחיה, והוא בגובה של 600 מ’ מעל פני הים. המצפור הוקם לזכרו של ליפא גל אשר היה איש קק”ל במשך רוב שנות חייו ונהרג בתאונה מצערת. מן המצפור נשקף נוף מרהיב הצופה אל עבר עתיקות עבדת והנגב הצפוני. בנוסף, הוא גם מהווה נקודת יציאה לכמה מסלולי טיול קלילים. בדרכנו נפגוש את חרותות הסלע שהם ציורי סלע עתיקים ומיוחדים. יש המכנים את ציורי הסלע כ”שפת המדבר” מאחר והם מאפשרים הצצה לעולמם של אלו שחיים במדבר מתקופת עתיקות ועד היום. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

טיפ: באיזור הנגב ומצפה רמון יש אטרקציה שהיא קצת שוברת שיגרה. חברת “דרור במדבר” שמציעה אטרקציה מיוחדת של גלישת חולות שאין הרבה כמותן בארץ. למידע מלא על האטרקציה לחצו כאן.

היום השלישי: את היום האחרון שלנו אנחנו נתמקד באיזור מצפה רמון, יש כאן כל כך הרבה מה לראות שנמליץ לכם על מה שאנחנו הכי אהבנו.

  • מרכז המבקרים מכתש רמון – על שפת המצוק של מכתש רמון ממוקם מרכז המבקרים המיוחד הזה של מכתש רמון המספר את סיפור המכתש וגם את סיפורו של האסטרונאוט אילן רמון. בסמוך למרכז המבקרים בנו טיילת מקסימה המגיעה עד להר הגמל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
  • המנסרה ואתר אבן רוח מים – שני אתרים שמציגים תופעות גיאולוגיות מרשימות והן אטרקציה מקסימה לילדים. הם נמצאים במרחק 10 דק’ נסיעה ממכתש רמון ופחות מ-5 דק’ נסיעה אחד מהשני. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
  • גן לאומי צבעי מכתש רמון – טיול נסיעה ברכב העובד במכתש רמון באיזור ששימש בעבר לכריית מחצבים. יש כאן נופים עוצרי נשימה עם מסלולים קצרים שחלקם נגישים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
  • חוות האלפקות – אם בא לכם משהו מגניב לילדים בשילוב עם חיות תוכלו להגיע לחוותה אלפקות שנמצאת באחד המקומות היפים ביותר בארץ, קרוב למכתש במצפה רמון. בחווה יש כמובן, אלפקות וגם לאמות שמקורן מדרום אמריקה. יש גם סוסים, חמורים, עיזים ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

כמה דברים נוספים:

  • לינהלחצו כאן לרשימת מקומות מומלצים ללינה באזור.
  • האיזור הוא איזור חם. אם אתם מטיילים כאן בעונה החמה – נסו לא לטייל בשעות שיא החום ולתכנן את מסלול הטיול בקפידה.
  • מקומות מומלצים לאכול: צוקים על מכתש רמון, פאב 40 בקיבוץ טללים, החבית במצפה רמון (סגור בשבת), חוות קורנמל.

מפת הטיולים שלנו

באיזו מצפה רמון ושדה בוקר יש עוד המון אטרקציות, מסלולי טבע והמון דברים לראות. לא את הכל ניתן להספיק בשלושה ימי ביקור ולכן כאן תוכלו לראות את המפה שלנו שבה יש את כל הנקודות המעניינות ששווה לראות. אם תרצו להוסיף או לשנות יעדי טיול מהמפורט בכתבה תוכלו לקבל מכאן רעיונות: