Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הר ארדון וגבעת חרוט – שמורת טבע מצוקי הצינים

בצידו המזרחי של מכתש רמון מתנשא הר ארדון לגובה של כ 300 מטרים מעל למכתש. ההר הוא מבין הגבוהים שיש במכתש רמון והוא מספק למטיילים מסלול טיול – מעגלי או קווי – שבמהלכו נקודת תצפית עוצרת נשימה. המסלול עובר בין נופי מדבר פתוח מרשימים ביותר וממחישים את עוצמתו האדירה של הטבע.

בהר ארדון יש שתי אפשרויות לטיול – מסלול מעגלי ומסלול קווי שמתאים למגיעים עם שני רכבים ויכולים להשאיר רכב נוסף בסיום המסלול. מי מכם שיבחר במסלול הקווי יוכל לשלב ביקור גם בגבעת חרוט הסמוכה, ולקבל נקודת תצפית נוספת על המכתש והר ארדון. 

המסלולים המוצעים כאן מתאימים למטיבי לכת בלבד. אין להיכנס למסלולים אלה בזמן שטפונות. בימים לאחר השטפונות חלק מהדרך לחניוני היום עלולה להיות משובשת או לא עבירה עבור רכב פרטי. מומלץ לא להשאיר ברכבים דברי ערך או רכבים ללא השגחה.

מסלול מעגלי הר ארדון

מסלול מעגלי, המתאים למגיעים הנה עם רכב אחד, ואורכו 6.6 ק”מ. המסלול כולל טיפוס וירידה של כ 300 מטרים, הוא מתאים למטיבי לכת וצריך לקחת בחשבון שהוא חשוף כולו לשמש (כך שכדאי שלא להגיע לכאן בקיץ). את המסלול מתחילים בחניון יום הר ארדון, אליו ניתן להגיע בנסיעה נוחה לכל רכב. צועדים מהחניון בסימון שבילים כחול, ולאחר כ 500 מטרים מגיעים לצומת שבילים כחול שחור, שממנה ממשיכים עם הכחול המתחיל לטפס לפסגת הר ארדון.

לאחר הליכה של כקילומטר נגיע אל פסגת ההר – מכאן תקבלו תצפית מרהיבה לכיוון דרום מזרח וממנה תוכלו לראות את בקעת ארדון. נקודה זו היא מקום מאוד אהוב על המטיילים לעצירת קפה, מול הנוף. מכאן נצעד עוד כ 800 מטרים עד לתחילת הירידה. לאחר כ 1.6 ק”מ מתחילת הירידה נגיע אל צומת סימון שבילים ירוק כחול ונפנה ימינה עם הירוק. על השביל הירוק נצעד כ 2.7 ק”מ עד שנגיע חזרה אל החניון בו ממתין לנו הרכב. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: חניון יום הר ארדון.

מסלול קווי הר ארדון וגבעת חרוט

מסלול קווי שאורכו כ 6.5 ק”מ, מתאים למי שמגיע עם 2 רכבים כי הוא כולל הקפצת רכבים לסיום המסלול בחניון יום רמת סהרונים. המסלול כולל טיפוס וירידה של כ 300 מטרים, הוא מתאים למטיבי לכת וצריך לקחת בחשבון שהוא חשוף כולו לשמש. את המסלול מתחילים בחניון יום הר ארדון, אליו ניתן להגיע בנסיעה נוחה לכל רכב.

תחילתו של המסלול הקווי זהה למסלול המעגלי המתואר למעלה: צועדים מהחניון בסימון שבילים כחול ולאחר כ 500 מטרים מגיעים לצומת שבילים כחול שחור. מכאן ממשיכים עם הכחול המתחיל לטפס לפסגת הר ארדון. לאחר הליכה שכקילומטר נגיע אל פסגת ההר שממנה תצפית מרהיבה לכיוון דרום מזרח ואל בקעת ארדון. מכאן נצעד עוד כ 800 מטרים עד לתחילת הירידה. לאחר כ 1.6 ק”מ מתחיל הירידה נגיע אל צומת סימון שבילים ירוק כחול – כאן נמשיך ישר עם הכחול.

לאחר הליכה של כ 1.4 ק”מ נגיע אל צומת סימון שבילים כחול אדום ונפנה עם האדום שמאלה. למי מכם שרוצה לטפס גם על גבעת חרוט יפנה שמאלה עם האדום (למי שלא מעוניין לטפס על גבעת חרוט יש להמשיך עם הכחול ישר – המשך פירוט בפסקה הבאה). לאחר הליכה של כ 60 מטרים נגיע שוב לצומת שבילים אדום ירוק כאן נפנה ימינה עם הירוק העולה אל גבעת חרוט. נצעד על הירוק כ 150 מטרים עד להגעה לנקודת תצפית נוספת על האיזור. מכאן נחזור חזרה אל צומת השבילים כחול אדום. ונפנה שמאלה עם הכחול.

נצעד על הכחול כ 400 מטרים עד לצומת שבילים שחור כחול – כאן נפנה ימינה עם השחור. לאחר הליכה של כ 650 מטרים נגיע אל צומת שבילים שחור, כחול וירוק. מהצומת הזו נמשיך לצעוד עד ההגעה אל חניון יום רמת סהרונים, שם מחכה הרכב השני שלנו. כדי להגיע לתחילת המסלול תוכלו לרשום בוויז: חניון יום הר ארדון. כדי להגיע לסיום המסלול להקפצת הרכב השני תוכלו לרשום בוויז: חניון יום רמת סהרונים/ גבעת חרוט.

דרכי הגעה לחניון יום רמת סהרונים להקפצת רכב שימתין בסיום המסלול הקווי:

המסלול נמצא בצד המזרחי של מכתש רמון, לכן יש צורך בנסיעה בדרך עפר המתאימה לכל רכב. לאחר נסיעה של כ 11.5 ק”מ מהכיכר הגדולה של מצפה רמון, דרך מעלה העצמאות, נגיע אל פניה שמאלה לדרך מסומנת אדום (17195 נחל אפור). לאחר נסיעה של כ 4.8 ק”מ נגיע לצומת סימון שבילים אדום שחור וכאן נפנה שמאלה עם השחור (17182 ציר הנפט). לאחר נסיעה של כ 700 מטרים, במהלכה נחלוף על פני חניון בארות, עד ההגעה לצומת שבילים שחור אדום, שבה נפנה עם האדום (17191). ניסע על האדום כקילומטר עד להגעה לצומת שבילים אדום, ירוק שחור וכאן נפנה עם השחור, ישר כ 1.1 ק”מ עד להגעה לחניון יום רמת סהרונים. כאן נחנה את הרכב השני ונמשיך עם הרכב הראשון לתחילת המסלול בחניון יום הר ארדון.

דרכי הגעה לחניון יום הר ארדון לתחילת מסלול קווי או מעגלי:

נחזור כעת עם סימון שבילים שחור 1.1 ק”מ לצומת סימון שבילים שחור אדום ירוק. כאן נפנה ימינה עם האדום כקילומטר עד להגעה לצומת סימון שבילים אדום שחור – נפנה ימינה עם השחור (17182 ציר הנפט). ניסע על השחור כ 2 ק”מ עד לצומת שבילים שחור כחול, כאן נפנה ימינה עם הכחול. לאחר נסיעה נוספת של כ 2 ק”מ נגיע אל חניון יום הר ארדון ומכאן נתחיל את הטיול.

תרצו להמשיך לטייל באיזור?

גבעת חרוט – מסלול משפחות במכתש רמון – גבעת חרוט היא מבין הגבעות היפות והנמוכות שיש במזרח מכתש רמון, הגבעה מאפשרת לנו לצאת למסלול המתאים למשפחות שיוביל אותנו אל פסגת הגבעה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פרסת נקרות ועין סהרונים – שמורת הטבע מכתש רמון מציעה לנו מגוון רחב של נקודות עניין, מסלולי הליכה, מסלולי ג’יפים, נקודות תצפית. אחד המסלול הוא פרסת נקרות ועין סהרונים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי צבעי מכתש רמון – בתוך מכתש רמון יש המון אפשרות למצוא הוכחות לתופעות גיאולוגיות מרתקות אחד האיזורים לראות את התופעות האלו הוא ציר הנסיעה בגן לאומי צבעי רמון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

אתר אבן רוח מים והמנסרה  – שני אתרים שמציגים תופעות גיאולוגיות מרשימות והן אטרקציה מקסימה לילדים. הם נמצאים במרחק 10 דק’ נסיעה ממכתש רמון ופחות מ-5 דק’ נסיעה אחד מהשני. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

כרם רמון – משנת 2010 הכרם קיים והוא הגדול ביותר בנגב. גודלו 650 דונם והוא נמצא צפונית למצפה רמון, כמה דקות נסיעה בלבד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חוות האלפקות –  נמצאת באחד המקומות היפים ביותר בארץ, קרוב למכתש במצפה רמון. בחווה יש כמובן, אלפקות וגם לאמות שמקורן מדרום אמריקה. יש גם סוסים, חמורים, עיזים ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
כרם רמון מצפה רמון – משנת 2010 הכרם קיים והוא הגדול ביותר בנגב. גודלו 650 דונם והוא נמצא צפונית למצפה רמון, כמה דקות נסיעה בלבד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן. 
 

מרכז המבקרים מכתש רמון – על שפת מצוק מכתש רמון ממוקם מרכז המבקרים המיוחד הזה שמספר את סיפור האסטרונאוט הישראלי הראשון אילן רמון ז”ל ומציג גם את יופיו המרהיב של המכתש. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מצפה רמון – גן הפסלים – הדרום הוא האהוב עלינו מבין אזורי הארץ, יש בו נופים עוצרי נשימה שלא ניתן להישאר אדיש אליהם אחד מהמקומות לחוות את עוצמת המדבר הוא ללא ספק גו הפסלים שנמצא על שפת מכתש רמון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

אגם פארק ירוחם -אגם ירוחם הוא מאגר מים גדול שנוצר על ידי בניית סכר בערוץ נחל רביבים. המאגר מתמלא על ידי מי שיטפונות  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין ירקעם -עין ירקעם נמצא למרגלות המכתש הגדול שבמצפה רמון והוא מעיין שזורמים בו מים לאורך כל השנה. בקיץ מזינים אותו מי המעיין ובחורף השטפונות אשר ממלאים את הגב.  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מצפה דור – באחד הקטעים של איזור מדרשת בן גוריון ממש מאחוריו הגענו למצפה דור. המקום הוקם לזכרו של דור כהן ז”ל אשר נהרג בטיול בגיאורגיה בשנת 2015. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מצפור ליפא גל פארק חרותות הסלע – מצפור ליפא גל נמצא באזור הר הנגב, בהר מחיה, והוא בגובה של 600 מ’ מעל פני הים. המצפור הוקם לזכרו של ליפא גל אשר היה איש קק”ל במשך רוב שנות חייו ונהרג בתאונה מצערת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.