Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גן לאומי כורסי

ממש כאן בצידה המזרחי של הכנרת, עומדים שרידי מדהימים של מנזר וכנסייה מהתקופה הביזנטית שעל פי המסורת הנוצרית, כאן התרחש נס החזירים שמסופר בברית החדשה. ברוכים הבאים לגן לאומי כורסי שמומלץ לבקר כאן לאורך כל השנה אך בתקופת החורף והאביב הוא נצבע ירוק שאסור לפספס. בכניסה לגן הלאומי יש ספסלי פיקניק, שירותים ושביל המוביל את המבקרים בשביל נגיש היישר אל תוך שרידי המנזר.

ההליכה בשביל הנגיש מובילה אותנו כאשר משמאלנו שרידי החומה ומימיננו שדרת ברושים מרשימה. בסוף השביל נפנה שמאלה ונוכל לראות מולנו את החצר ומיד את שרידי הכנסיה ומה שרידי עמודים, פסיפסים ועוד. כל האיזור משולט עם שלטי הסבר על מה שאנחנו רואים. מהחצר נמשיך לצעוד בשביל נגיש שיוביל אותנו לכיוון הגבעה ונקודה תצפית. בנוסף תעברו לצד סביבון גדול בארגז חול שעליו מוטבע בכל מיני שפות את סיפורו של נס החזירים. בתוך גן לאומי כורסי תמצאו גם את “הספסל המכושף” מתחת לעץ האיקליפטוס ישנו ספסל שהמבקרים שישבו עליו טענו שיש בו אנרגיה, רוגע ושלווה וחלקם טוענים כי השאלות שלהם התגשמו.

בשנת 1970 כאשר סללו את כביש עוקף כנרת לכיוון גמלא חשפו את השרידים של המנזר ואז החלו בחפירות אריאולוגיות. במהלך החפירה אותר המנזר שהוא מבין הגדולים שיש בישראל! ברצפת הכנסייה אותרו פסיפסים מרשימים עם דמויות של בעלי חיים שונים כמו: תרנגולים, אווזים, קורמורנים, מיני דגים וצמחים. אחד הפסיפסים מתאר סל בין זוג יונים שלמעשה היונה מסמלת בנצרות את רוח הקודש. מעבר למנזר מצאו כאן גם בית בד, בתי מגורים, בית מרחץ ואף שרידי מעגן. מדרום למנזר על הגבעה אותרו שרידי מערה ובה קפלה קטנה, בתוכה מצאו שרידי אפסיס ורצפה בעלת שלוש שכבות פסיפסים. על פי המומחים הם משערים שהקפלה מציינת את נקודת מיקום הסלע שלצידו התרחש הנס. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: גן לאומי כורסי. כורסי נמצאת למרגלות הגולן כ 5 ק”מ מצפון לעין גב.

נס החזירים

נס החזירים או בשמו הנוסף גירוש גיון השדים מסופר כאירוע נס שחולל ישו ממש פה בכורסי. במהלך הנס ישו גירש קבוצת שדים שהייתה בגופו של אדם והעביר אותם אל גופם של החזירים.  הסיפור מתחיל בכך שישו והתלמידים שלו שטו בספינה בים ואז פרצה סופה, התלמידים קראו לעזרה ממורם שכעס וגער בהם על קטנות אמונתם. בשלב זה ישו הרגיע את הרוח ואז התלמידים ירדו בחוף באזור כורסי. בשלב הזה התקרב אליהם אדם שהיה אחוז שדים, כאשר ישו שאל אותו את שמו האש אמר “לגיון” ככמוס השדים שאוחזים בו. בשלב זה ישו הוציא את השדים מהאדם והעבירם אל החזירים שקפצו את תוך הכנרת וטבעו.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

טיול כנסיות סובב כנרת – סביב הכנרת יש ריכוז גדול מאוד של כנסיות שכל אחת מהן מציינת מאורע אחר בחייו של ישו אבל לא רק. למידע מלא על הטיול ודרכי הגעה לחצו כאן.

חוף דוגה – הזוכה שלנו כחוף המשפחות של הכנרת – חוף דוגה בכנרת הוא מבין החופים המטופחים והמומלצים לבילוי סביב בכנרת. בחוף המשודרג יש מדשאות, שמשיות צל, מתקני שעשועים לילדים וגם חניון לילה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע מג’רסה – טיול בשמורת הטבע המתאים בכל ימות השנה. בקיץ תוכלו ליהנות ממסלול רטוב במים, ובחורף ליהנות מנופי השמורה היפים ולשבת לפיקניק בפארק הגדול. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

אגם מעלה השחר – אגם שפך נחל דליות – בריכת מים גדולה אליה נאגרים המים הזורמים בתוואי נחל דליות, הזורמים מרמת הגולן ונשפכים בסופם אל הכנרת. למידע מלא על המקום ודרגע הגעה לחצו כאן.

רוב רוי שייט קיאקים על הירדנית – רוב רוי הוא אתר שייט ייחודי הנמצא על גדות נהר הירדן, בסמוך לקיבוץ כנרת. המקום מעוצב באופן מאוד מיוחד בסגנון אינדיאני, ותוכלו לצאת בו לשייט בירדנית על סירת קאנו. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

ג’ונגל של כייף – מקום נהדר לבילוי עם ילדים. פינת חי, פינות משחק ואפשרות גם לטיול מודרך ברכבי גולף של המקום. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מעיין עין נון – בכניסה ליישוב מגדל, לצד הכנרת, תוכלו להגיע אל מעיין הזורם אל בריכה רדודה ויפה, ומסביב לה שטחי דשא מוצלים וספסלי ישיבה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חופי הכנרת הכי מומלצים עם כל המשפחה – סביב הכנרת יש המון חופים יפהפיים ומרעננים. אז איך תבחרו את החוף הכי מתאים לכם? כאן תמצאו רשימה של חופים שקטים מומלצים למשפחות סביב הכנרת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע ארבל – המצוק המרהיב שממנו יתגלה אל מולכם נופה של הכנרת, ובימים של ראות טובה תוכלו לראות גם את החרמון. בשמורה מספר אפשרויות טיול, בדרגות קושי שונות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער שוויץ – פארק ענק שבו מגוון של מסלולי טיול, מסלולי רכיבה באופניים ותצפיות מרהיבות אל הכנרת. עצירה נהדרת לפיקניק או להתרעענות בדרך. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי חמת טבריה– גן לאומי חמת טבריה הוא בעינינו הפתעה גדולה. המקום מציע שכשוך בבריכות חמות בטמפרטורות שונות שכולן מנביעה טבעית, וטיול נגיש וקצר בין העתיקות המיוחדות שבמקום. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

פארק הירדן – פארק נופש ענק שמציע בריכות שכשוך לכל המשפחה, מסלולי הליכה במים, אתרים ארכיאולוגיים וחניון לילה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.