Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גן לאומי חמת טבריה

גן לאומי חמת טבריה הוא בעינינו הפתעה גדולה. מדובר באחד הפארקים הפחות מוכרים של רשות הטבע והגנים ולמרות זאת הוא אחד המקומות המושלמים לבילוי עם הילדים. לא להתבלבל עם חמי טבריה שנמצא ממול לגן לאומי, להבדל בין השניים, אחד הוא גן לאומי של רשות הטבע והגנים והשני אתר מרחצאות וספא. בגן לאומי חמת טבריה תגלו מקום מקסים, מעניין ואטרקציה שמתאימה מאוד לבילוי עם כל המשפחה. בשנים האחרונות המקום עבר גם שיפוץ ושדרוג משמעותי וכיום אפשר להנות מרחצה בבריכות המים הרדודות המתאימות גם עם ילדים.

בתחומי פארק חמת טבריה נובעים להם מעיינות חמים תרמומינרליים בטמפרטורה המגיעה עד ל 60 מעלות צלזיוס ובהם יש מלחים, נתרן, סידן, אשלגן, סולפט וברומיד. יש כאן מערכת תעלות תת קרקעית שבעזרתה המים מופנים אל האתר השכן – חמי טבריה. כן, אתר המרחצאות המפורסם מקבל את המים שלו מכאן. מיד כשתיכנסו אל תחום הגן הלאומי תוכלו להבחין במספר נקודות בהן אדים פורצים מן האדמה. במתחם הפארק פזורות 3 בריכות ובכל בריכה מים חמים בטמפרטורה שונה שניתן להיכנס ולרחוץ בהן. זו כנראה האטרקציה הכי מעניינית של המקום. אז תביאו לילדים בגדי ים ובגדים להחלפה ואם תרצו גם חלוקים – כי כולם כאן מסתובבים ככה 🙂 בואו לכאן בתקופות מעבר שלא חם מדי ולא קר מדי. ביום יפה ונעים המרחץ במים החמים הוא פשוט חוויה! 

בתחום הגן הלאומי יש גם מסלול הליכה נגיש וקצרצר שבסופו תגיעו אל שרידי בית כנסת שנמצאו בתחומי העיר העתיקה חמת טבריה – אל תפספסו את הביקור בבית הכנסת!! במתחם בית הכנסת ישנו סרטון הסבר קצר שמוקרן עם אנימציה מיוחדת, ולאחריו תוכלו להתרשם מטיול בין העתיקות: רצפת הפסיפס שנתגלתה בבית הכנסת היא מהמפוארות שנשמרו מהמאה ה 3 וה- 4 לספירה. בנוסף יש כאן שרידים של מרחצאות קדומים, חמאם תורכי מהמאה ה 18 ונוף מרהיב על ימת הכנרת שלנו והרי דרום רמת הגולן. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: חמת טבריה גן לאומי. 

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

מעיין עין נון – אם אתם מחפשים טיול קצר למקום עם מקור מים שלא הרבה מכירים, אנחנו נמליץ לכם להגיע למעיין עין נון. בחודש יולי 2019 המקום עבר שיפוץ משמעותי והוא מטופח יותר ושמור יותר. שימו לב כי המקום לא פתוח בשבת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע ארבל – שמורת הר ארבל נמצאת בגליל התחתון בסמוך למושב ארבל. ממצוק ההר העוצמתי נשקף נופה של הכנרת, ובימים של ראות טובה תוכלו לראות גם את החרמון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יער שוויץ– קרן קיימת לישראל מפתיעה אותנו כל פעם מחדש בהנגשת הפארקים והיערות וכך גם ביער שוויץ. שטח היער ענק ובו פינות פיקניק רבות, מסלולי טיול ותצפית מיוחדת אל הכנרת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוב רוי שייט קיאקים על הירדנית – רוב רוי הוא אתר שייט ייחודי הנמצא על גדות נהר הירדן, בסמוך לקיבוץ כנרת. המקום מעוצב באופן מאוד מיוחד בסגנון אינדיאני, כולו מחומרים טבעיים כמו עץ וחימר. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

ג’ונגל של כייף – גן חיות קטן ומשפחתי שמשלב בצורה נהדרת כמה אטרציות במקום אחד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע מג’רסה – הביקור במג’רסה מתאים בכל עונות השנה, אך בימים החמים הוא מומלץ במיוחד מאחר והוא כולל בתוכו מסלול הליכה ושחייה בתוך המים (לא חובה – יש גם מסלול יבש). – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק הירדן – בנקודה הכי צפונית של הכנרת נמצא פארק הירדן. פארק ענק שמציע בריכות שכשוך לכל המשפחה, חיות ואתרים ארכיאולוגיים. אפשר לעשות בפארק טיול יומי, אך המקום מציע גם אפשרות לינה בקמפינג, אוהל בדואי, חניוני קראוונים ועוד – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.