Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גן לאומי ארבל מבואת חורבת חמאם

בצד הצפוני של הר ארבל נמצא הכפר הבדווי ואדי חמאם, בכניסה לכפר הוסדרה כניסה נגישה הכוללת מקומות ישיבה לצד הגדה הדרומית של נחל ארבל. אורכו של השביל הנגיש הוא 200 מטרים, משני צידו של המסלול הנגיש תוכלו לראות את הר ארבל והר ניתאי, לאורכו יש שילוט על החי והצומח לאורך הנחל ועל אופציות המסלולים שניתן לצאת מכאן. 100 מטרים מסיום השביל הנגיש תוכלו להגיע עד לעין ארבל, מעיין הנובע כאן לאורך כל ימות השנה ומזין את החלק הדרומי של נחל ארבל. לצד המעיין תגיעו אל צומת דרכים עם מספר אופציות לטיול.

  • מי מכם שיבחר בסימון הירוק מכאן יוצא למסלול במעלה נחל ארבל, אורכו 4.5 ק”מ והוא בסופו של דבר מגיע עד לחורבת ארבל ולבית הכנסת הקדום של ארבל. מסלול זה מצריך הקפצת רכבים ודרגת הקושי שלו היא בינוני עד קשה. לא נגיש. נקודת סיום בוויז לחצו כאן. המסלול הוא חינמי.
  • מי מכם שיבחר בסימון האדום מכאן יוצא למסלול העובר במצוק ארבל, אורכו של המסלול 3 ק”מ והוא בסופו של דבר מגיע עד למצפור הר ניתאי. מסלול זה מצריך הקפצת רכבים (או שאפשר לעשות הלוך חזור) ודרגת קושי שלו היא בינוני עד קשה. לא נגיש. נקודת סיום בוויז: גן לאומי ארבל (מצוק ארבל). המסלול בעלות וברישום מראש באתר של הרט”ג.
  • בית כנסת בחורבת אל חמאם – מתוך השביל הנגיש תוכלו לצאת אל מסלול קצר שיקח את צפונה אל עבר שביל לחורבת אל חמאם או בשמו הנוסף חורבת ורדים. השביל עובר מעל נחל ארבל ועולה במדרגות עץ. כאן התגלו שרידי יישוב מהתקופה החשמונאית שהיה אחד היישובים הגדולים במזרח הגליל. המסלול הוא חינמי.

את המסלולים המוצעים כאן ניתן גם להתחיל מהחלק העליון של גן לאומי ארבל – למידע מלא על חלקו העליון לחצו כאן. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: חורבת ואדי חמאם.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

מעיין עין נון – אם אתם מחפשים טיול קצר למקום עם מקור מים שלא הרבה מכירים, אנחנו נמליץ לכם להגיע למעיין עין נון. הוא נמצא ממש בכניסה לישוב מגדל שעל שפת הכנרת. יש כאן המון צל, מקומות ישיבה ומקום מצוין לפקל קפה. בחודש יולי 2019 המקום עבר שיפוץ משמעותי והוא מטופס יותר ושמור יותר. שימו לב כי המקום לא פתוח בשבת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יער שוויץ– את הטיול שלנו ליער שוויץ עשינו כאשר חיפשנו מקום נגיש כדי שנוכל לטייל עם עגלה. לשמחתנו קרן קיימת לישראל מפתיעה אותנו כל פעם מחדש בהנגשת הפארקים והיערות וכך גם ביער שוויץ. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי חמת טבריה– גן לאומי חמת טבריה הוא בעינינו הפתעה גדולה. מדובר באחד הפארקים הפחות מוכרים של רשות הטבע והגנים ולמרות זאת הוא אחד המקומות המושלמים לבילוי עם הילדים. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

רוב רוי שייט קיאקים על הירדנית – רוב רוי הוא אתר שייט ייחודי הנמצא על גדות נהר הירדן, בסמוך לקיבוץ כנרת. המקום מעוצב באופן מאוד מיוחד בסגנון אינדיאני, כולו מחומרים טבעיים כמו עץ וחימר. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

ג’ונגל של כייף – לא רק מדובר על מקום כייפי עם המון חיות שמיד נפרט עליהן, מדובר על מקום שהוא אטרקציה מושלמת לכל ילד ומשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע מג’רסה – את הטיול למג’רסה עשינו ביום קיץ חם. המקום מתאים בכל עונות השנה (חוץ מימי חורף קרים במיוחד וגשומים) אך בימים החמים הוא מומלץ במיוחד מאחר והוא כולל בתוכו מסלול הליכה ושחייה בתוך המים (לא חובה – יש גם מסלול יבש). – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק הירדן – בנקודה הכי צפונית של הכנרת מצאנו את פארק הירדן. פארק ענק שמציע בריכות שכשוך לכל המשפחה, חיות ואתרים ארכיאולוגיים. את הטיול שלנו לפארק הירדן עשינו כטיול יום אך המקום מציע גם אפשרות לינה בקמפינג, אוהל בדואי, חניוני קראוונים ועוד… – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.