Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בורות לוץ – מסלול מדברי בהר הנגב

באזור הר הנגב, לא רחוק ממצפה רמון, נמצא אזור שבו מפוזרים מקצבי בורות מים על פני שטח רחב – אלו הם בורות לוץ. הר הנגב הוא אזור ייחודי ומיוחד במינו והוא חושף את המטיילים לנופים מרהיבים, פריחה ייחודית, היסטוריה ושיטות אגירת מים עתיקות. בבורות לוץ ישנם מספר מסלולי טיול אפשריים, שחלקם מתאימים למשפחות וחלקם למיטיבי לכת בלבד. מה שבטוח כולם עוברים בין נופי מדבר פתוחים ומרשימים.

בזכות הגובה הרב של אזור הר הנגב יש בו כמות משקעים גבוהה מאוד ביחס לאזור המדברי שהוא. הבורות שתראו בטיול כאן הם פתרון חקלאי עתיק שפיתחו יושבי הנגב הקדומים לאגירת מי גשמים. בזכות אופיו של האזור וגובהו הרב ניתן לפגוש כאן פריחה צבעונית נדירה שהיא פשוט תענוג לעיניים, בלב המדבר.  

את המסלולים מתחילים מחניון לילה בורות לוץ. חניון לוץ הוא מבין החניונים החינמיים המבוקשים והוא בעיקר אהוב על חובבי צפייה בכוכבים, מאחר וזיהום האור בו נמוך מאוד וניתן לקבל תצפיות יפות וטובות.

אורכו של המסלול הקצר בבורות לוץ הוא כ-2.5 ק”מ, המסלול הוא מעגלי ומוגדר כמתאים למשפחות. המסלול מסומן כולו בסימון שבילים אדום, ובמהלכו נפגוש את בורות המים העתיקים שמפוזרים בשטח וניחשף לשיטות חקלאיות ייחודיות. את בור המים הראשון תפגשו כבר במרחק של כ-100 מטרים מתחילת המסלול. בסיום המסלול נגיע חזרה אל חניון לוץ, שם השארנו את הרכב.

מי שרוצה להאריך את המסלול יוכל להמשיך בהליכה עד לראש אלות. מהמסלול האדום, בפיצול שבילים, יש לפנות אל המסלול המסומן בצבע ירוק. אורכו של המסלול הארוך היא כ-8 ק”מ. המסלול הארוך יוביל אתכם אל ראש אילות, שם תוכלו לטפס אל הגבעה וליהנות מהנוף המדברי המרהיב שנשקף מולכם. גם את המסלול הארוך ניתן לעשות בצורה מעגלית ולחזור בסופו של חניון בורות לוץ.

אל המסלולים בבורות לוץ מומלץ להגיע בעיקר באביב שאז הפריחה כאן היא במיטבה ומזג האוויר עדיין נעים. לא מומלץ להיכנס למסלול בימי שרב או חום קיצוני. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: חניון בורות לוץ.

תרצו להמשיך לטייל באיזור?

כרם רמון – כרם בלב מדבר – מצפה רמון – כרם רמון הוקם בשנת 2010 והוא הגדול ביותר בנגב. בכרם עשרות זני ענבים ויש בו גם אטרקציות שונות של בציר ענבים, טעימות יין, בריכת שכשוך ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אתר אבן רוח מים והמנסרה  -שני אתרים שמציגים תופעות גיאולוגיות מרשימות והן אטרקציה מקסימה לילדים. הם נמצאים במרחק 10 דק’ נסיעה ממכתש רמון ופחות מ-5 דק’ נסיעה אחד מהשני. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי צבעי מכתש רמון – בתוך מכתש רמון יש המון אפשרות למצוא הוכחות לתופעות גיאולוגיות מרתקות אחד האיזורים לראות את התופעות האלו הוא ציר הנסיעה בגן לאומי צבעי רמון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חוות האלפקות –  נמצאת באחד המקומות היפים ביותר בארץ, קרוב למכתש במצפה רמון. בחווה יש כמובן, אלפקות וגם לאמות שמקורן מדרום אמריקה. יש גם סוסים, חמורים, עיזים ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 
מרכז המבקרים מכתש רמון – על שפת מצוק מכתש רמון ממוקם מרכז המבקרים המיוחד הזה שמספר את סיפור האסטרונאוט הישראלי הראשון אילן רמון ז”ל ומציג גם את יופיו המרהיב של המכתש. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 
מצפה רמון – גן הפסלים – אחד מהמקומות לחוות את עוצמת המדבר הוא ללא ספק גן הפסלים שנמצא על שפת מכתש רמון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 

אגם פארק ירוחם -בלב הפארק הענק זורם לו אגם ירוחם. מאגר מים גדול, המתמלא ממי השיטפונות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין ירקעם -עין ירקעם נמצא למרגלות המכתש הגדול שבמצפה רמון והוא מעיין שזורמים בו מים לאורך כל השנה. בקיץ מזינים אותו מי המעיין ובחורף השיטפונות אשר ממלאים את הגב.  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצפה דור – באיזור מדרשת בן גוריון הוקם מצפה דור, לזכרו של דור כהן ז”ל, אשר נהרג בטיול בגיאורגיה בשנת 2015. מן המצפה המיוחד נפרשים נופי מדבר מרהיבים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצפור ליפא גל פארק חרותות הסלע – המצפור הוקם באזור הנגב, לזכרו של ליפא גל אשר היה איש קק”ל במשך רוב שנות חייו ונהרג בתאונה מצערת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.