Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אנדרטת הג'יפ ברמת הגולן

על כביש 87 בסמוך לצומת המפלים הוקמה אנדרטה לזכרם של שני חיילי גדוד התותחנים 405 שנפלו בזמן מלחמת יום הכיפורים באוקטובר 1973. זמן קצר לפני תחילתה של מלחמת יום הכיפור ביקשו אבי דיטשי שהיה רס”ר הגדוד ויואל פורת שהיה שליש הגדוד להצטרף לכוחות לקראת פרוץ המלחמה. סמג”ד אורי מנוס נתן להם את הג’יפ שלו שאיתו הם יצאו ממחנה צנובר שנמצא בסמוך לבית המכס העליון יחד עם עוד שיירה של משאיות כאשר הם היו בראש.

בסמוך לצומת המפלים ראה הכוח טנקים וכולם היו בטוחים שמדובר על טנקים ישראלים, אך כאשר התקברו אליהם הבינו כי מדובר על טנקים סורים שמיד פתחו עליהם באש והרגו את אבי דיטשי. יואל פורת שישב עם אבי בג’יפ הספיק להודיע בקשר לשאר השיירה לתפוס מחסה וגם הוא נהרג מיד מפגז שנורה מטנק סורי ישירות לג’יפ. יום אחרי אורי הגיע לאזור וראה את הג’יפ, לצידו הוא כתב את שמות הנופלים וזכות מעשה זה הג’יפ לא פונה מהדרך ולמענה נשאר עד היום כאן. רק בשנת 1998 נחנכה באופן רישמי האנדרטה שבנויה מאבן ממחנה צנובר עליה חקוקים שמות הנופלים והג’יפ. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: אנדרטת הג’יפ ברמת הגולן.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

מפל עיט, כפר אומנים אניעם ועין תות – מפל עיט הוא אחד היפים והנגישים ברמת הגולן ומומלץ מאוד להגיע לראותו אחרי הגשמים. במרחק נסיעה קצר מהמפל נגיע אל כפר האמנים אניעם היפהפה והמיוחד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אנדרטת עוצבת סער – חטיבה 7 – אתר הנצחה לזכר חללי חטיבה 7 שנפלו במערכות ישראל. במקום יש מגרש טקסים, טנקים מסוגים שונים וחניון גדול בו ניתן להחנות את הרכב. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חניון יער דליות – מסלולים ופיקניק – בדרום רמת הגולן, בצומת דליות, ישנו חניון יום ולילה של קק”ל – חניון דליות. מבין החניונים הגדולים שתמצאו ברמת הגולן ומכאן יוצאים מספר מסלולי טיול. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצפור בית ציידא – מצפור בית ציידא נמצא בתוך שמורת הטבע “הבטיחה” שבצפון הכנרת, לא רחוק ממושב מעלה גמלא. שמורת הטבע “הבטיחה” מהווה אזור המפגש של נחלי הגולן: דליות, יהודיה ומשושים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עיינות עדן – עין סלוקיה – פארק מקסים עם פלג מים זורם, ומסלול קליל שעובר בין פינות חמד לצד המים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

טיול מעיינות בדרום רמת הגולן – רמת הגולן שופעת במעיינות מלאים בכל ימות השנה. כאן תוכלו למצוא את המסלול המלא שלנו שבמהלכו תוכלו לבקר בכל המעיינות האלו. למידע מלא לחץ כאן.

פארק קצרין – פארק מומלץ, ליד העיר קצרין, לפיקניק או לטיול קצרצר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

טיילת מצוקי האון – בדרום רמת הגולן בין כפר חרוב – מצפה שלום ועד למבוא חמה נסלל שביל ממנו יש נקודות תצפית מבין היפות שיש בצפון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יער מבוא חמה ומעיין עין תאופיק – ברחבי הפארק המון צל מהעצים הרבים, שולחנות פיקניק, מקומות למנגלים ולהקמת אוהלים וגם פלגי מים זורמים שמוסיפים לחוויה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין קשתות – אתר היסטורי שחובה על כל אחד מאיתנו לבקר בו לפחות פעם אחת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל אלי כהן – שביל שהוקם לזכרו של גיבור ישראל אלי כהן ועובר בין נקודות מאוד חשובות בהיסטוריה של המדינה. למידע מלא על השביל ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע –  להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.