Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ירושלים עם ילדים: רשימת אטרקציות לכל המשפחה

חופשה בירושלים יכולה לפעמים להרגיש קצת כמו חופשה בחו”ל – וזו לא קלישאה. ירושלים היא אחת הערים המרתקות והמעניינות לטיולים בישראל. מעבר לכך שמדובר בעיר הבירה של המדינה, ירושלים היא עיר שוקקת אנרגיה עם המון אתרים תיירותיים, אטרקציות לכל גיל ומגוון של מסלולי טיול בטבע. הנה רשימה של חלק מהדברים שהעיר הזו מציעה.

למי מכם שרוצה ללון בעיר תוכלו ליהנות מהנחות מיוחדות לגולשי אתר בשביל המשפחה:  10% הנחה ללינה במלון אלדן, עם הזנת קוד קופון SHVIL בעת ההזמנה באתר הרשמי של מלון אלדן – לפרטים נוספים לחצו כאן. או 10% הנחה לרשת אברהם הוסטלס בארץ ובירושלים, יש להיכנס לאתר הרשת ולהזין קוד קופון: SHVIL – לפרטים נוספים לחצו כאן.

מערת הנטיפים (בדרך ל…)

נתחיל ממקום מיוחד שנמצא במרחק נסיעה קצר מירושלים ואם אתם מגיעים מהכיוון אז כדאי מאוד להכיר – מערת הנטיפים. המערה נמצאת בבית שמש והיא מערת הנטיפים היחידה בישראל שניתן להיכנס ולבקר בה נכון להיום. מדובר בשמורת טבע של רשות הטבע והגנים ובה מוצגת תופעת טבע מיוחדת במינה שמתקיימת במשך אלפי שנים בתוך המערה. הסיור במערה מודרך על ידי מדריכי המקום (כלול בתשלום הכניסה) והוא מרתק ומיוחד במינו – למידע נוסף ודרכי הגעה לחץ כאן.

מוזיאון המדע בירושלים

מוזיאון המדע בלב ירושלים הוא אטרקציה נהדרת וחווייתית לכל המשפחה. במוזיאון מוצגות תערוכות רבות בנושאי מדע וטכנולוגיה שמאפשרות להורים ולילדים ללמוד יחד תוך התנסות ומשחק. בין 3 קומות המוזיאון תוכלו למצוא תערוכות בנושאי חלל, רפואה, מוסיקה, גוף האדם ועוד. כמעט בכל התערוכות יוכלו הילדים להיות משתתפים פעילים ולהתנסות במיצגים השונים. בתקופות של חופשות וחגים מתקיימות במוזיאון פעילויות נוספות, סדנאות יצירה ומופעים משתנים לכל המשפחה. לאתר המוזיאון הרשמי לחצו כאן.

מופעי המזרקות בפארק טדי

פארק טדי נמצא במרחק של מספר דקות הליכה מקניון ממילא המפורסם. במתחם הפארק יש פינות ישיבה ומרחבי דשא למשחק, אך גולת הכותרת של פארק טדי היא המזרקה הגדולה והמיוחדת שיש בו. המזרקה יוצרת מופעי אור ומוסיקה בשעות שונות במהלך היום והערב וכדאי מאוד להגיע לראותה בשעות החשיכה שבהן מופעי האורות מרשימים אפילו יותר. טיפ – אם אתם כאן בקיץ, הביאו לילדים בגדי החלפה כי הם אוהבים להירטב כאן. למידע נוסף ושעות פעילות לחצו כאן.

גן לאומי עיר דוד וסיור בנקבת השילוח

גן לאומי עיר דוד נחשב לאתר ארכיאולוגי חשוב אליו מגיעים מיליוני מבקרים מהארץ ומהעולם. האתר של עיר דוד הוא אחד החשובים והמסקרנים בישראל מאחר וקרו בו מספר אירועים משמעותיים מאוד בהיסטוריה של עם ישראל. כיום מדובר בגן לאומי שמור ומרשים שהביקור בו מלמד אותנו, בצורה חווייתית קצת על מה שקירה פה פעם. בעיר דוד ניתן לטייל עצמאית ומתקיימים גם סיורים מודרכים שהמומלץ ביניהם עובר בנקבת השילוח המפורסמת. הטיול בנקבת השילוח הוא חוויה שאין כמותה בארץ, והיא מספקת לנו הצצה לכמה פינות מסקרנות מעברה של ישראל. לפרטים נוספים על הטיול לחצו כאן.

אקווריום ישראל

הסיור האקווריום הוא אטרקציה נהדרת לכל המשפחה. באקווריום תטיילו בין האקווריומים הענקיים ותיחפשו למגוון המינים של החיים במים מרחבי העולם. הסיור באקווריום מציג בצורה מיוחדת מאוד ומוחשית את החיים שמתחת לפני המים. באקווריום ישראל יש תצוגות מיוחדות במינן של בתי הגידול הימיים מהארץ ומהעולם והוא מציג מינים רבים ומגוונים של בעלי חיים ימיים. בנוסף הוא משלב אטרקציה מיוחדת נוספת של חוות פרפרים שבה יוכלו הילדים להסתובב בין הפרפרים ואפילו להאכיל אותם. לאתר הרשמי של אקווריום ישראל לחצו כאן.

גן החיות התנ”כי

גן החיות התנ”כי הוא אחד מגני החיות הגדולים בארץ והוא מבין האטרקציות המבוקשות של ירושלים. הגן עשיר בחיות מאזורים שונים בעולם ויש בו מתחם שלם שמציג את ארץ חיות התנ”ך ומדמה את סביבתן הטבעית של החיות. ניתן לטייל במתחם הפארק עם עגלות ויש אפשרות לנסוע בו עם הרכבת המיוחדת של הפארק שעוברת בו ותיקח אתכם בין מתחמי הפארק השונים. למידע נוסף על גן החיות לחצו כאן.

עין לבן

במרחק נסיעה של מספר דקות מגן החיות והאקווריום נמצא מעיין קטן ומפתיע. מעיין עין לבן זורם לתוך שתי בריכות שאחת מהן רדודה והשנייה עמוקה יותר, כשמהן נשקפים נופיה היפים של הרי ירושלים. הביקור כאן מהווה דרך מעולה לחוות קצת טבע בלב העיר הסואנת והוא מומלץ במיוחד להתרעננות בחודשי הקיץ החמים. למידע מלא על המקום ודרכי ההגעה. 

ביקור בכותל המערבי

ביקור בכותל הוא המובן מאליו שלא נראה לנו שתפספסו ובכל זאת נציין אותו כאן. אחד מהאתרים ההיסטוריים והמשמעותיים של ישראל.

רכבת הכותל

אם אתם מגיעים עם ילדים אז הדרך המהירה והחוויתית ביותר להגיע אל הכותל המערבי היא על ידי נסיעה ברכבת הכותל. מדובר ברכבת תיירותית קטנה שעוברת בסמטאות העיר בין החומות והיא תיקח אתכם לסיור קצר המלווה בהדרכה קולית קלילה שבסופה תגיע אל הכותל. הרכבת יוצאת משער יפו, שם גם תוכלו לרכוש את הכרטיסים, והיא נוסעת הלוך חזור מספר פעמים ביום. יש לוודא שהרכבת פעילה טרם הגעתכם, תוכלו להתעדכן כאן בפרטים נוספים – למידע נוסף לחצו כאן. 

התחנה הראשונה

במתחם התחנה הראשונה היתה עוברת בעבר רכבת ישראל, וכאן למעשה הוקמה תחנת הרכבת הראשונה בישראל. התחנה נשארה עזובה במשך עשרות שנים וכיום הפכה למרכז קניות ובילוי לכל המשפחה. בתחם תוכלו ליהנות ממגוון של דוכני מכירות ייחודיים, מסעדות ובתי קפה, מופעי תרבות, לונה פארק קטן ואטרקציות נוספות לילדים. בתקופות של חופשה וחגים מתקיימים כאן מופעים ייעודיים והצגות ילדים. לצד כל האטרקציות תוכלו להתרשים מפסי הרכבת הישנים שנותרו כאן עד היום ומבנים היסטוריים ששומרו בצורה מרשימה מאוד. טרם ביקורכם במתחם התחנה כדאי לבקר באתר הרישמי למידע ועדכונים על אירועים – לחצו כאן לאתר הרישמי.

מופע אורקולי על חומות העיר

העיר ירושלים מוקפת חומות שבעבר היה להן תפקיד חשוב מאוד וכיום הפכו לחלק הבלתי נפרד מנופה של העיר. בשנים האחרונות נוספה אטרקציה נהדרת של מופעי אורות מרהיבים על החומות בשעות החשכה. המופעים עושים שימוש באפקטים אורקוליים ייחודיים ומקרינים אותם על גבי חומות העיר והעתיקות שבה. מעבר להיותם מרהיבים למראה, המופעים מלמדים על קצה המזלג מעט מן ההיסטוריה החשובה של העיר המשמעותית הזו. יש מספר אפשרויות של מופעים כאלה ביניהם מופע הללויה שמתקיים בעיר דוד ומופע דוד המלך שמתקיים ליד מגדל דוד. כרטיסים ניתן לרכוש באתר הרשמיים של המופע.

שוק מחנה יהודה

שוק מחנה יהודה הוא מבין השווקים המפורסמים בישראל. מדובר בשוק שבו תמצאו דוכני מזון, מסעדות, דוכני ביגוד ועוד. בשוק נמצאות כמה מהמסעדות המפורסמות והמומלצות בישראל, אבל עיקר החוויה הוא בזכות האווירה המיוחדת שיש בשוק. לקראת ערב הופך השוק למרכז בילוי ויש הממליצים להגיע אל השוק פעמיים – פעם אחת בשעות היום ופעם נוספת בשעות הערב מאחר ומדובר בשתי חוויות שונות. בשוק מחנה יהודה מתקיימים גם סיורים מודרכים חוויתיים וסיורי טעימות מומלצים שמאפשרים לנו לטעום קצת מהמגוון הרחב שהשוק מציע. לאתר הרשמי של שוק מחנה יהודה לחצו כאן. 

הגן הבוטני

הגן הבוטני בירושלים מציג מגוון גדול של צמחייה ייחודית מכל העולם. הגן מקושט, מטופח מאוד ויפהפה והטיול ברחבי הגן הוא חוויה. בתקופות חופשות וחגים מתקיימות בגן הבוטני פעילויות ייחודיות ומופעים לכל המשפחה. למידע נוסף על הגן הבוטני לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.

לינה וטיולים בירושלים

ירושלים
לינה בירושלים
עין לבן
מעיינות בירושלים
ירושלים
טיולים בירושלים
מפת הטיולים הרשמית
מפת הטיולים שלנו
ירושלים
לינה בירושלים
עין לבן
מעיינות בירושלים
ירושלים
טיולים בירושלים
מפת הטיולים הרשמית
מפת הטיולים שלנו