Skip to content
Search
Search
Close this search box.

מעיינות ונחלים בצפון: פינות ישיבה מושלמות ליום קיץ חם

בישראל, ובצפון במיוחד, ישנם מעיינות ומקורות מים רבים. חלקם זורמים אל תוך בריכות יפהפיות ומרעננות וכך הם יוצרים מקום מושלם לבילוי בימי הקיץ החמים. אז אם אתם מטיילים בצפון בימי הקיץ ורוצים לשלב מקור מים מרענן, הנה כמה שמות שכדאי לכם לשנן.

עין אמפי

את מעיין עין אמפי ייתכן שחלקכם מכירים בשם עין אקליפטוס. את השם הראשון הוא קיבל בזכות צורת הבריכה אליה נובע המעיין שמזכירה אמפי מדרגות קטן, ואת שמו השני בעקבות עצי האקליפטוס הרבים שמקיפים אותו ומעניקים לו צל. עין אמפי זורם אל תוך בריכה קטנה יפהפייה שהמים בה קרים ומזמנים מאוד ביום קיץ חם. אל הבריכה תגיעו לאחר הליכה בשביל נוח יחסית, אך לא נגיש, שאורכו כ-500 מטר מהחנייה. סביב הבריכה יש מעט מקומות ישיבה. חשוב לציין כי מפלס המים משתנה ויש לבדוק טרם הגעתכם.

עין עלמין

אחת מבין בריכות קצינים רבות שיש באזור רמת הגולן. בריכות הקצינים זכו לכינוי בעקבות הקצינים הסורים שנהגו לבלות כאן בימים שהם ישבו באזור. כיום תוכלו למצוא כאן שתי בריכות מים – אחת עמוקה והשניה קטנה ורדודה יותר, ולצידן פארק פיקניק מוצל. במקום אין חנייה מסודרת, ויש מעבר של כמה עשרות מטרים בכביש משובש. ניתן להחנות במרחק של כ-400 מטרים ולהתקדם ברגל אל עבר הבריכות. השביל אל הבריכות אינו נגיש.

עין כנף

אל מול נופי רמת הגולן המרהיבים זורם לו עין כנף אל תוך 3 בריכות בעומק וגודל שונה זו מזו. מהבריכות תוכלו בהליכה של דקות בודדות להגיע אל מרפסת תצפית מרהיבה או לצאת לטיול סביב שרידי עתיקות של כפר סורי עתיק שנבנה על חורבותיו של ישוב יהודי. בטיול שלכם תוכלו לראות שרידים של בית כנסת, בית בד ולסיים בהתרעננות בבריכות המעיין. החנייה בעין כנף היא לצד הבריכות, כך שבהליכה קצרה מאוד כבר תגיעו ליעד.

נחל חרמון נבי יהודה

נקודת מים יפהפייה לצד נחל הבניאס. בכביש הצידי תוכלו לעבור בין מספר נקודות מים מקסימות ולבחור את נקודת ההתמקמות שלכם לצד הבניאס המרענן. יש מספר שבילי כניסה ובכל אחד מהם תגיעו למים אחרי כמה עשרות מטרים של הליכה. בחלקן יש מקומות ישיבה רחבים ומוצלים לצד המים ובחלק מעט מאוד מקום להתמקמות, אך בכל אחת שתבחרו תגלו את יופיו של הטבע האותנטי במיטבו. זרם המים כאן משתנה ולעיתים עוצמתו גבוהה, ויש לנקוט במשנה זהירות.

מעיין בשביל החמישה

במושב שדמות דבורה שבגליל התחתון, בלב השדות החלקאיים, מסתתר לו מעיין בשביל החמישה הזורם אל תוך בריכה קטנה שניתן לטבול בה. אל הבריכה זורמים המים בעוצמה מצינור שהוא סוג של אטרקציה. המקום משופץ ומתוחזק היטב, והוא קיבל את שמו לאחר מבצע צוק איתן לזכרם של חמישה מנופלי המבצע. לצד הבריכה שולחנות פיקניק והמון צל. את הרכב מחנים ממש לצד הבריכה, לאחר נסיעה של כמה מאות מטרים בדרך חקלאית שאינה סלולה אך עבירה לכל רכב (מלבד כשיש בוץ לאחר הגשמים).

בריכת המנחת

בגליל העליון תוכלו למצוא נקודת מים נהדרת להתרעננות, וגם לטייל במסלול רטוב קצר. בבריכת המנחת זורם לו נחל עיון ויוצר מספר בריכות ופינות ישיבה לצד המים, ויש גם נדנדה שמהווה כאן אטרקציה ומוסיפה לנוף הפסטורלי של המקום. הבריכה קיבלה את שמה בעקבות קרבתה אל מנחת המטוסים הישן של קריית שמונה. את הרכב תוכלו להחנות ממש לצד מסלול הנחל, ומסביב ספסלי פיקניק (חשופים לשמש).

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.

עין פיק מצפה שלום דרום רמת הגולן
מעיינות ברמת הגולן
המעיין הכורדי בקרית שמונה עין הזהב
מעיינות בגליל העליון ואצבע הגליל
עין חרדלית נחל כזיב
מעיינות בגליל המערבי
עין אחוזה חיפה
מעיינות בחיפה והסביבה
עין פיק מצפה שלום דרום רמת הגולן
מעיינות ברמת הגולן
המעיין הכורדי בקרית שמונה עין הזהב
מעיינות בגליל העליון ואצבע הגליל
עין חרדלית נחל כזיב
מעיינות בגליל המערבי
עין אחוזה חיפה
מעיינות בחיפה והסביבה
עין מגדל - נחל הקיבוצים המסלול הרטוב
מעיינות בגלבוע ועמק המעיינות
עין צור רמת הנדיב
מעיינות במרכז
עין לבן
מעיינות בירושלים
עין פלוטית המעיין הנסתר
מעיינות בים המלח
עין מגדל - נחל הקיבוצים המסלול הרטוב
מעיינות בגלבוע ועמק המעיינות
עין צור רמת הנדיב
מעיינות במרכז
עין לבן
מעיינות בירושלים
עין פלוטית המעיין הנסתר
מעיינות בים המלח