Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דרך נוף יער שוויץ

יער שוויץ ממוקם בצד המערבי של הכנרת, ממש צמוד לעיר טבריה ואל אזור פוריה. שיטחו של היער 3,000 דונם שמספקים לנו נסיעה בדרך נוף, מסלולי טיול רגליים, מסלולי רכיבה לאופניים, חניוני פיקניק מסודרים ותצפיות נוף מרהיבות. היער קיבל את שמו “יער שוויץ” משום שהוא ניטע בסיוע הקהילה היהודית בשוויץ. בשטח היער הגדול תפגשו שילוט שיכוון אתכם ויעזור לכם להגיע אל המקומות הרבים שיש בו. 

אז בגובה של כ- 400 מטר מעל לכנרת ישנן נקודות תצפית מרשימות לכל כיוון שתרצו: דרום, צפון, מזרחה ואפילו נקודת תצפית אחת שממנה תראו את כל הכיוונים יחד. אפשר לראות מכאן את הכנרת כמובן, את הרי הגולן בדגש על אזור דרום רמת הגולן, את בקעת הירדן ואת מדינת ירדן, את הר החרמון ואת הרי הגליל. בצד הצפוני של היער אפשר לראות את העיר טבריה.

לאורך הפארק שישה קילומטרים של נסיעה ברכב בדרך נוף. את הנסיעה תוכלו לשלב עם מספר עצירות ולצאת לטיולים רגליים במסלולים המיועדים לכך, גם שביל ישראל חוצה כאן את היער בין המצפורים השונים. חלק מהמסלולים ביער שוויץ הם סלולים ומתאימים לטיול עם עגלות. את הטיול שלכם תוכלו להתחיל מהנקודה הצפונית, דרך רחובות “דרך הגבורה” או “מעלה קק”ל”, משם ניתן להיכנס לדרך הנוף. נסיעה קצרה וכבר מגיעים לתצפית הראשונה שבה יש שלט הסבר על יער שוויץ. מכאן ממשיכים בנסיעה קצרה למעלה עד לתצפית מצפור תלת כיווני – מסלול נגיש לעגלות העובר בין כמה מצפורים. יש מכאן גם אפשרות לצאת לטיול עם רכב 4*4 למי שמעוניין, בדרך ברניקי.

לאחר המצפור התלת כיווני תוכלו להמשיך בנסיעה עם הכביש ותגיעו למצפור דו מפלסי ולבסוף למצפור יער שוויץ שהוא בחלק הדרומי של היער. בסוף יוצאים מהיער באיזור אכסניית נוער פוריה כשבדרך עוברים גם בעין פוריה. קצת לפני האכסניית נוער פוריה תוכלו להגיע לאחת מהתצפיות היפות שהקימו פה – המרפסת ביער שוויץ. מדובר על נקודת תצפית שנמצאת על מרפסת תלויה באוויר אל מול נוף עוצר הנשימה של הכנרת. בהמשך בסמוך לאכסניית נוער פוריה נבנה מצפה אורון שאול. קק’ל ומשפחתו של אורון הקימו יחד את המצפה הזה לזכרו של אורון שהיה לוחם בגדוד 13 של גולני ונהרג בקרב בשג’אעיה בעזה. אורון היה תושב פוריה. 

איך מגיעים לדרך נוף יער שוויץ?

אל דרך נוף יער שוויץ אפשר להיכנס בכמה כניסות, הראשונה והראשית דרך העיר טבריה. בפינת רחוב הגבורה ורחוב השקד ממש קרוב לבית ספר הר נוף ישנה כניסה רשמית עם שילוט של קקל. לנקודת וויז לחצו כאן. כניסה נוספת אפשרית היא דרך פוריה עילית בכביש 7677, הכביש יורד עד לאנ”א פוריה כנרת ומשם ניתן לפנות שמאלה במצפור אורון שאול ולהיכנס אל תוך דרך הנוף. לנקודת וויז לחצו כאן.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

גן לאומי חמת טבריה – מקום מושלם להגיע אליו ולטבול בבריכות החמות שרשות הטבע והגנים בנו בתוך הגן הלאומי (תביאו בגד ים ומגבת) –  למידע מלא על המקום לחץ כאן.

מעיין עין נון – טיול קצר למקום יפה ומטופח עם מקור מים במרכזו ואפשרות גם לפיקניק. הוא נמצא ממש בכניסה לישוב מגדל שעל שפת הכנרת. יש כאן צל, מקומות ישיבה ושטחי דשא גדולים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע ארבל – שמורת הר ארבל נמצאת בגליל התחתון בסמוך למושב ארבל. ממצוק ההר העוצמתי נשקף נופה של הכנרת ובימים של ראות טובה תוכלו לראות גם את החרמון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוב רוי שייט קיאקים על הירדנית – אתר שייט ייחודי הנמצא על גדות נהר הירדן, בסמוך לקיבוץ כנרת. המקום מעוצב באופן מיוחד בסגנון אינדיאני, כולו מחומרים טבעיים כמו עץ וחימר. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

ג’ונגל של כייף – מקום כייפי עם המון חיות שהוא אטרקציה מושלמת לכל ילד ומשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע מג’רסה – המקום מתאים לביקור בכל עונות השנה (חוץ מימי חורף קרים במיוחד וגשומים), אך בימים החמים הוא מומלץ במיוחד מאחר והוא כולל בתוכו מסלול הליכה ושחייה בתוך המים (לא חובה – יש גם מסלול יבש). – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק הירדן – פארק ענק שמציע בריכות שכשוך לכל המשפחה, מסלולי הליכה קצרים, חניוני פיקניק מסודרים ואתרים ארכיאולוגיים. ניתן לצאת כאן לבילוי יום, אך המקום מציע גם אפשרות לינה בקמפינג, חניוני קראוונים וחדרי צוות בסיסיים – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כא

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.