Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הצניר בנחל כלח: טיול משפחות קלאסי בפארק הכרמל

נחל כלח נמצא בתוך שוויצריה הקטנה בחלקו הצפוני של הר הכרמל. למה שוויצריה הקטנה? כי הנוף כאן עוצר נשימה ומזג האוויר כאן נעים לאורך רוב חודשי השנה. מסלול נחל כלח והצניר הוא מסלול מעגלי, שאורכו 1.2 ק”מ, הוא מוצל ברובו ובמהלכו תגיעו את נקודת העניין העיקרית שבו – הצניר. הצניר הוא סלע מקומר שצורתו מזכירה צינור ומכאן הוא גם קיבל את שמו. הצניר שתפגשו במסלול נחל כלח הוא גדול ומרשים וממנו תצפית מרהיבה על פארק הכרמל ונופיו המרשימים. 

את הרכב יש להחנות בחניון יום שוויצריה הקטנה ומשם להתחיל את המסלול בסימון שבילים ירוק. כבר בתחילת הדרך אתם נכנסים אל תוך המסלול המוצל ואל נופי היער הייחודיים שלא תוכלו להישאר אדישים אל יופיים. לאחר הליכה של כ 100 מטרים תגיעו אל שלט “לצניר” המפנה אתכם שמאלה לסימון שבילים שקוף. סימון שבילים שקוף זה סימון שבילים של 2 פסים לבנים ובאמצע אין צבע – מה שאומר שהגעתם לנקודת עניין קרובה ששווה לבקר בה, למרות שהיא מהווה סטייה מהמסלול.

לאחר הפנייה תמשיכו לטפס כ 100 מטרים נוספים ואחרי כמה דקות כבר תגיעו אל הצניר. הצניר הוא מצוק קעור הנראה כמו גל שהינו תופעה גיאולוגית ייחודית, ויש מגוון של דעות לגבי אופן היווצרותו. בכל מקרה, כאשר תגיעו לצניר כדאי לקחת כמה רגעים על מנת ליהנות מיופיו ועוצמתו של הטבע, ולהביט אל הנוף עוצר הנשימה של יערות הכרמל. חשוב לציין – אם אתם מגיעים עם ילדים קטנים אל איזור הצניר, קחו בחשבון שלצד הצניר מדרון ויש לשמור עליהם היטב.

מהצניר יש לחזור באותה הדרך עד לצומת הדרכים שבה פניתם. משם תוכלו לבחור האם לחזור חזרה אל הרכב באותה הדרך שממנה הגעתם או להמשיך למסלול הארוך והמעגלי, שמסומן בסימון שבילים ירוק. אם בחרתם להמשיך בטיול תלכו כ-200 מטרים בסימון ירוק ולאחר מכן תיפגשו עם הסימון האדום. ההליכה בשביל האדום היא כ-800 מטרים שתחזיר אתכם בסופה אל נקודת ההתחלה, ממנה התחלתם את הטיול. 

אם בא לכם להוסיף עוד מסלולון קצר – מסלול שבילים כחול היוצא מחניון הרכבים יוביל אתכם אל מצפור הצוק. מדובר בהליכה קלה של כ 400 מטרים שתוביל אתכם אל מצפור שיאפשר לכם תצפית מרהיבה נוספת אל נופיו היפהפהיים של הכרמל ועד לים. אם בא לכם מסלול ארוך יותר בתוואי נחל כלח לחצו כאן.

כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז “חניון יום – שוויצריה הקטנה”. מהכניסה אל פארק הכרמל, נסיעה יפה תוביל אתכם דרך כביש צר העובר בין נופי פארק הכרמל עד אל החניון. בחניון יום של שוויצריה הקטנה תוכלו למצוא מקומות כדי לעשות את הפיקניק של אחרי הטיול: יש כאן ספספלי פיקניק, אזורי מנגל ושירותים. 

כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון: מסלול נחל כלח וחניון שוויצריה הקטנה הם מקומות מאוד מבוקשים ואהובים על מטיילים. לכן אם אתם מגיעים בימי שבת או חגים עליכם לקחת בחשבון עומס מטיילים גדול, ומומלץ להגיע מוקדם ככל שניתן. שביל הטיול לאורך המסלול הוא צר יחסית וייתכנו גם עיכובים לאורכו בעקבות העומס. המסלול אינו נגיש ויש בו חלקים שמצריכים עליות וירידות בסלע, אך הוא מוגדר כמסלול משפחות קלאסי. בכל מקרה, ילדים קטנים ייתכן ויצטרכו עזרה, ויש לשמור עליהם היטב לאורך הטיול באזורי המדרון. 

אם תרצו להמשיך לטייל באיזור:

שוויצריה הקטנה – נחל כלח ונחל גלים – נחל כלח ונחל גלים חוצים את הכרמל ומאפשרים לנו לצאת למספר אפשרויות טיול ובהם יש פריחה עונתית צבעונית, חורש ים תיכוני, ותצפיות עוצרות נשימה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מצפור דוד אייזן בפארק הכרמל – במדרונות הצפון-מזרחיים של פארק הכרמל, בסמוך ליישוב עוספיה, ישנו אתר הנצחה למלחמת ההתשה. מקום מיוחד ומפתיע מאוד עם נוף מרהיב. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

קרן הכרמל – מנזר המוחרקה – בסמוך לישוב דלית אל כרמל נמצאת פסגת קרן הכרמל שנמצאת בגובה של 474 מטר מעל פני הים. מנזר המוחרקה הוא מקום קטן וייחודי, מטופח מאוד שבתחומיו מרפסת תצפית פנורמית מרשימה ומיוחדת מאוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מסלול בחורשת הארבעים ומצוקי הארבעים – טיול אל חורשת הארבעים בפארק הכרמל עובר לאורך מצוקי הכרמל וממנו נשקף נוף רחב ומרשים מאוד. טיול משפחתי מושלם עם נופים והמון פריחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

דרך הדורות וחניון הכלניות – טיול קצר ברחבי פארק הכרמל שיקח אתכם אל חניון מסודר ממנו תצפית יפה על הים התיכון ומעבר לכביש דרך הדורות שהוא מיוזיאון טבע ייחודי המציג עתיקות מרחבי ישראל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער קרן הכרמל – שביל המערות, חורבת חרמש, שעובר ביער קרן הכרמל הענק יקח אתכם לטיול קליל בין פריחה צבעונית אל מול נופי יער קסום ונוף יפהפה. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

מסלול לחורבת רקית ותצפית הר שוקף – אחד המסלול שפחות מוכרים בכרמל הוא מהאתר הארכאולוגי חורבת רקית ועד להר שוקף. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רכס אצבע ומערת אצבע בפארק הכרמל – בצידו המערבי של הכרמל תוכלו למצוא מסלול המשלב נוף, טיול יער בתוך חורש אורנים וטיפוס אל ההר הירוק כל ימות השנה שמגיע אל רכס אצבע ומערת אצבע. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין קדם – המעיין נמצא במזרח העיר טירת הכרמל. המסלול אליו מהווה יציאה חדה מן העיר אל הטבע ובכך גם הקסם שבו, מסלול עם נופים מרהיבים של הים וההרים סביב חיפה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חי בר כרמל – החי בר כרמל היא שמורה לגידול בעלי חיים שנתונים בסכנת הכחדה או כאלה שכבר נכחדו מהאזור.מגדלים כאן את החיות ומטפלים בהן עד שהן מתחזקות ומוחזרות אל הטבע. למידע מלא ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק הגשרים התלויים נשר – במורדותיו של הכרמל נמצא פארק נשר. נוף מרהיב ושני גשרים תלויים שהם אטרקציה נהדרת לטיול עם כל המשפחה. שני הגשרים נישאים מעל ערוץ הנחל בואדי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.