Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פארק נחל גלים טירת כרמל

בלב העיר טירת הכרמל הוקם פארק נחל גלים, הפארק קיבל את שמו כיוון שהוא הוקם לצידו של נחל גלים. הפארק שנפרש על פני שטח גדול בצד הצפוני של הנחל מחולק למספר מתחמים שונים: בחלקו הדרומי נמצאת הספרייה העירונית, במרכז הפארק נמצא מתקן שעשועים גדול בצורה אלמוג ים, מעט צפוני אליו ישנו מתחם שעשועים גדול, צבעוני הכולל מגלשות, נדנדות וקרוסלה. צפוני לשם ישנו מתחם שעשועים נוסף המתאים לקטנים יותר.

צפונית למתחמי השעשועים ישנו מתחם המבוך, מתחם גדול עשוי כל כולו משיחים ובתוכו שבילים מתפתלים. צפונית למתחם המבוך ישנו מתחם המזרקה. המזרקה היא מתחם נהדר להתרעננות לילדים לימי הקיץ החמים. בצד המזרחי של הפארק ישנו מתקן חדיש, גבוה הכולל מגלשות עצומות ומתקן טיפוס חבלים. סביב המתחמים השונים יש שבילים הליכה נגישים, מתקני כושר ומשטחי דשא גדולים, שירותים ומגרש

בחלק הדרומי של הפארק, עובר נחל גלים. הנחל הוא נחל אכזב, אך בתקופת הגשמים הנחל פה זורם בעוצמה גדולה וזאת נקודה מצוינת לעמוד בה ולצפות בתופעת הטבע הזאת! תחילתו של נחל גלים דרומית לאוניברסיטת חיפה בגובה של כמעט 400 מטרים מעל פני הים, משם מתחיל לחוצה את פארק הכרמל בצורה תלולה, בדרכו את פוגש את נחל כלח, דורים, אורנית ונחל נדר. הוא ממשיך ממש כאן לצד בתי המגורים של טירת הכרמל ופארק נחל גלים ובסופו של דבר נשפך לים התיכון. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: פארק נחל גלים טירת כרמל.

אם תרצו להמשיך לטייל באיזור:

שמורת נחל מערות – ביתו של האדם הקדמון – שמורת הטבע נחל מערות נמצאת על רכס הכרמל. האתר נחשב לאתר מורשת עולמית והוא מספק חווית טיול בין מערות שבהם חי האדם הקדמון לפני מאות אלפי שנים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת טוף כרם מהר”ל – הר געש בכרמל – דרומית לעיר חיפה, וליד הישוב כרם מהרל במורדות הכרמל, נמצאת שמורת הטבע טוף של רשות הטבע והגנים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע וגן לאומי חוף שקמונה והג’קוזי של חיפה – בשמורת טבע ימית וגן לאומי חוף שקמונה יש מגוון של בתי גידול חופיים וימיים. מפרצים סלעיים וחוליים, טבלאות גידוד, בריכות שפל ושפכי נחלים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

נחל שיח – נחל שיח הוא פנינת טבע בלב העיר של חיפה. מדובר במסלול הליכה ציורי שיש בו הכל: פריחה ועצי פרי, מי מעיינות לשחיה, נוף קסום ואפילו קצת ארכיאולוגיה.  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין קדם – הוא מעיין מיוחד. קודם כל כי מדובר באחד המקומות הפחות מוכרים ולכן הוא שומר על האוטנטיות והאווירה בטיול הזה היא קסומה ופסטורלית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מערת אורנית – מעל תוואי נחל גלים נמצאת מערת אורנית וממנה נשקף נוף עוצר נשימה. מדובר ברצף מערות שהן שרידים עוד מתקופת האדם הקדמון שכנראה חי בהן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע חי בר – החי בר כרמל היא שמורה לגידול בעלי חיים שנתונים בסכנת הכחדה או כאלה שכבר נכחדו מהאזור. רשות הטבע והגנים עושה כל מאמץ בשביל להחזיר את החיות לטבע.  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק הגשרים התלויים בנשר – במורדותיו הצפון-מזרחיים של הכרמל, בפאתי העיר נשר, נמצא פארק נשר. כשבמרכזו אטרקציה מיוחדת במינה של שני גשרים תלויים שעוברים מעל הואדי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.