Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עין רמיאל מעיין שפר - מעיין שפר עין רמיאל

את מפלי פרוד סיכוי טוב שאתם כבר מכירים. מפלי פרוד שזורמים רק לאחר הגשמים, בחלק העליון של הר מירון, יוצרים מראות מופלאים של מפלים המתנפצים על הסלעים (לפני ההגעה יש לבדוק אם יש זרימה). בואו נדבר על נביעה שכאשר היא עולה על גדותיה ומוצפת מהגשמים, מפלי פרוד זורמים בעוצמה גדולה. תכירו את עין רמיאל או מעיין שפר שנמצא בחלקו העליון של מושב שפר.

כפי שהבנתם למקום יש כמה שמות ממעיין שפר כי הוא נמצא במושב שפר ועד עין רמיאל שככה המקומיים אוהבים לקרוא לו, השם העברי הרשמי הוא רמיאל מהשם ואדי רומילה שזה קטעו של נחל צלמון בערבית. ממש אחרי הגשמים המעיין זורם בצורה מרשימה ויוצר מפלונים בין שתי בריכות מלאכותיות כאשר המים עוברים תחת הכביש וממשיכים היישר אל תוך היער.

אופציות טיול: אם אתם חובבי הליכה ניתן להתחיל כאן את המסלול בסמוך למים בסימון שבילי כחול לבן המתחיל בדרך סלולה המובילה לחמדת ימים ובסופו של דבר מגיעים אל חניון שפר. אם אתם בוחרים לעשות את המסלול אנא השאירו רכב אחד בחניון שפר כדי שתוכלו לחזור חזרה לנקודת ההתחלה. צריך לקחת בחשבון כי מדובר על מסלול למטיבי לכת ויורדים בו ירידות חדות לכן התארגנו בהתאם.

אם אתם רוצים לעשות טיול עצירות עם רכב ולהנות מהזרימה ללא כל הליכה מרובה, לאחר הגעה עם הרכב עד עין רמיאל ניתן לנסוע עם הרכב לחניון שפר (בוויז חניון שפר) ומשם לצפות במפלי פרוד הזורמים מעין רמיאל. בנוסף ניתן להמשיך לטייל לצד הנחל ולחצות את קיבוץ פרוד לכיוון מטה. למידע מלא על האיזור לחץ כאן.

כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז “עין רמיאל”. מכביש 85 עולים על כביש 866 ולאחר נסיעה של 4.5 ק”מ פונים שמאלה אל מושב שפר. בתוך המושב יש שילוט אל מעיין שפר. נסיעה בתוך מושב שפר: בכיכר הראשונה נפנה ימינה ולאחר מכן בסוף הדרך נפנה שמאלה ונמשיך ישר עם הכביש עד לשילוט “למעיין שפר”, שם יש לפנות ימינה ולהחנות את הרכב. ניתן לרשום בוויז עין רמיאל והוא יביא אתכם עד לפה.

רוצים להמשיך לטייל באזור הזה? הנה כמה הצעות:

מצפה כנרת במושב אמירים – בתחומו של מושב אמירים תוכלו להגיע אל אחת התצפיות היפות שיש שצופה אל אזור הרי הגליל והכנרת. לפרטים נוספים לחצו כאן.

מפלי פרוד – כשנחל צלמון עליון זורם נוצר מראה מרהיב ביופיו. מקום נהדר לטיול קליל לצד הנחל הזורם או ליהנות מפינות נהדרות לפיקניק בטבע. לפרטים נוספים לחצו כאן.

שביל הפסגה בהר מירון – בגובה של מעל ל 1,200 מטר מעל פני הים, מבין הפסגות הגבוהות שיש בארץ תוכלו להגיע לאחת התצפיות והמסלולים היפים תגיעו אל שביל הפסגה. לפרטים נוספים לחצו כאן.

מצפור הר אדיר – מרפסת תצפית הצופה על ישראל ועל לבנון, מקום מיוחד שהוקם לזכר חללי מלחמת לבנון השנייה. לפרטים נוספים לחצו כאן. 

עין ליאור – עין ליאור הוא מעיין הנובע מבין הסלעים בצפת והוא יוצר בריכה קטנה שניתן לטבול בתוכה. לפרטים נוספים לחצו כאן. 

נחל ראש פינה – מסלול הליכה יפהפה וקל לצד מים זורמים במושבה המיוחדת ראש פינה. לפרטים נוספים לחצו כאן. 

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחצו כאן.