Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שמורת טבע נחל יבניאל

בסמוך לכנרת ולירדנית נוכל למצוא את מפגש הנחלים יבניאל והירדן, כאן ישנה חורשת אקליפטוסים גדולה עם נקודות שכשוך רדודות של נחל יבניאל שזורם כאן לאורך כל השנה. נחל יבניאל זורם מאזור רמת יבניאל דרך בקעת יבניאל ונשפך בסוף לירדן. לאורך הנחל נובעים שני מעיינות שמספקים לו מים לאורך כל השנה – עין כוש ועין פטל. חשוב לציין כי יש מחלוקת לגבי איכות המים.

אז מה יש כאן בעצם? אם מחפשים נקודה מוצלת עם מים זורמים לפיקניק עם הילדים זה בדיוק המקום. חורשת אקליפטוסים דיי גדולה ורחבה עם המון נקודות מוצלות לפרוס את המחצלת ולתת לקטנים להשתכשך במים. באיזור חורשת האקליפטוסים ניתן להגיע עם עגלה (עם קצת עזרה במקומות מסויימים). בנוסף למי מכם שמחפש לשלב את זה עם מסלול אז מכאן יוצא מסלול הליכה לאורך נחל יבניאל שעובר במעיין עין פטל ושרידי אמת המים. המסלול יוצא מחורשת האקליפטוסים בסימון שבילים שחור ירוק, אורך המסלול כשישה קילומטרים, מעגלי ברובו חשוף לשמש – זמן הטיול סביב 4 שעות תלוי בקצב שלכם. למי מכם שלא רוצה לעשות את כל המסלול המלא ניתן ללכת מחורשת האקליפטוסים עד לעין פטל ולחזור באותה הדרך. חשוב לציין כי המסלול לא נגיש לכן מומלץ להגיע עם מנשא.

לאורך הנחל תוכלו למצוא את עצי האקליפטוס, שיחי הפטל הקדוש, עצי שיזף המצוי, שיזף השיח, סירה קוצנית, ערבה מחודדת, תמר מצוי, חצב מצוי, הרדוף הנחלים ועוד. תוכלו לפגוש כאן לא מעט חיות כמו צב הביצות, צב יבשה מצוי, זיקית ים תיכונית, חרדון מצוי, השועל המצוי, גירית מצויה, לוטרות, זאבים, חזירי בר, דורבנים ועוד. בנוסף לכל זה כאן תוכלו למצוא את הצבי הישראלי – עדרים רבים של צבאים מאכלסים את אזור נחל יבנאל ומדובר על מין שנמצא בסכנת הכחדה, אם תפגשו אחד כזה אתם לגמרי ברי מזל!

כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: נחל יבניאל שביל ישראל – אך שימו לב (!!!) יש לנסוע דרך צומת בית ירח (לנקודה בוויז לחצו כאן). נוסעים בכביש 90 סובב כנרת מצפון או דרום ונכנסים בצומת בית ירח (איפה שסכר הירדנית) לכיוון אתר רוב רוי, נוסעים עד לאתר רוב רוי וממשיכים עם הכביש עפר ימינה (ממולכם יש שער סגור) ואז שמאלה לכיוון דרומה, נסיעה של 1.5 ק”מ בשביל עפר שעביר לכל רכב ואתם הגעתם לצומת שלפניכם יש גשר אירי, לפני הגשר יש לפנות ימינה בשביל עפר ואחרי 500 מטרים בנסיעה זהירה הגעתם לנקודה. 

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

גן מורד ירדן דרומי – סכר אלומות בירדנית – המים בגן מורד ירדן דרומי בסכר דגניה עד לסכר אלומות מגיעים מהכנרת דרך סכר דגניה המפורסם, תוואי שטח של 3 ק”מ מסכר דגניה ועד לסכר אלומות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי תל עובדיה – אתר פרהיסטורי הקדום ביותר שנמצא מחוץ ליבשת אפריקה ומבין הקדומים שיש במדינת ישראל. לאורך השנים בוצעו כאן חפירות ארכיאולוגיות שמצאו ממצאים המעידים על כך שממש כאן חי האדם הקדמון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוב רוי – שייט קיאקים על הירדן בצפון – רוב רוי הוא אתר שייט ייחודי הנמצא על גדות נהר הירדן, בסמוך לקיבוץ כנרת. המקום מעוצב באופן מאוד מיוחד בסגנון אינדיאני. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מעיין עין נון – אם אתם מחפשים טיול קצר למקום עם מקור מים שלא הרבה מכירים, אנחנו נמליץ לכם להגיע למעיין עין נון. הוא נמצא ממש בכניסה לישוב מגדל שעל שפת הכנרת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע ארבל – שמורת הר ארבל נמצאת בגליל התחתון בסמוך למושב ארבל. ממצוק ההר העוצמתי נשקף נופה של הכנרת ובימים של ראות טובה תוכלו לראות גם את החרמון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער שוויץ– את הטיול שלנו ליער שוויץ עשינו כאשר חיפשנו מקום נגיש כדי שנוכל לטייל עם עגלה. לשמחתנו קרן קיימת לישראל מפתיעה אותנו כל פעם מחדש בהנגשת הפארקים והיערות וכך גם ביער שוויץ. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי חמת טבריה– גן לאומי חמת טבריה הוא בעינינו הפתעה גדולה. מדובר באחד הפארקים הפחות מוכרים של רשות הטבע והגנים ולמרות זאת הוא אחד המקומות המושלמים לבילוי עם הילדים. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

ג’ונגל של כייף – לא רק מדובר על מקום כייפי עם המון חיות שמיד נפרט עליהן, מדובר על מקום שהוא אטרקציה מושלמת לכל ילד ומשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע מג’רסה – את הטיול למג’רסה עשינו ביום קיץ חם. המקום מתאים בכל עונות השנה (חוץ מימי חורף קרים במיוחד וגשומים) אך בימים החמים הוא מומלץ במיוחד מאחר והוא כולל בתוכו מסלול הליכה ושחייה בתוך המים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.