Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שביל העץ הקסום ושביל התצפית יער רמת אלון

בלב העיר חיפה בשכונת רמת אלון נמצא יער רמת אלון ובו מספר מסלולים קלים שמתאימים לכל המשפחה. הסיפור של יער רמת אלון מתחיל את דרכו אי שם בימי הקורונה בזכות הרצון של התושבים לגלות את המסלולים הקרובים לביתם הוקמה קבוצת פייסבוק “בשבילי חיפה” על ידי ענבל חן ברגב, שהפכה מזמן להיות קהילה מלוכדת ומגובשת. אותה קהילה אחראית על שילוט המסלולים, תחזוקם וגם על סיורים חינמים מודרכים אל וואדיות חיפה. בנוסף יש כאן גם את הגינה הקהילתית המקסימה שהם הקימו.

למעשה הטיול ביער אלון מאפשר לכם להגיע אל המסלול של שביל העץ הקסום ושביל התצפית, אלו 2 מסלולים בדרגת קושי קלה המתאימים לכל המשפחה. הטיול כאן לוקח אתכם היישר אל יער קסום מלא בכל טוב ושנמצא במרחק נגיע מהבתים סביב. אם תבואו לכאן בתקופת הפריחה תוכלו לראות כאן את הכרכומים, הנרקיסים ומגוון רחב של פטריות יער (לא לגעת או לקטוף עלולות להיות רעילות). במהלך המסלולים תעברו בין העץ הקסום אל עץ האלון הגדול, תגיעו אל נקודות תצפית על מפרץ חיפה וכל הדרך משולטת ונוחה.

שביל העץ הקסום

המסלול של שביל העץ הקסום מסומן במפה בסימון שבילים צהוב, הוא מאפשר למטייל לצאת למסלול קליל שמתאים לכל המשפחה והוא עובר בין הואדיות: בן דור ושנק ומגיע אל העץ הקסום ופינת היער. את המסלול אפשר להפוך בקלות למעגלי. המסלול ברובו מוצל כך שהוא יכול להתאים גם לימים החמים. אורכו המלא המעגלי של המסלול כ 1.7 ק”מ, ניתן לשלב אותו עם שאר שביל התצפית שיאריך לכם את הדרך בעוד כ 700 מטרים. סביב העץ הקסום תמצאו נדנדות וספספלים בדומה לפינה ביער.

את המסלול אפשרי להתחיל מ 2 כיוונים לבחירתכם: אפשרות ראשונה כדי להגיע לתחילת המסלול תוכלו לרשום בוויז: גינה קהילתית רמת אלון זאב וילנאי 20 חיפה. מכאן צועדים על טיילת רמת אלון כ 250 מטרים עד למפגש עם השילוט והמפה שמאלה אל תוך הואדי. אפשרות שנייה כדי להגיע לתחילת המסלול ולמי מכם שרוצה להפוך אותו מעגלי ניתן להתחיל מיגאל אלון 31 כיכר אמיל גרינצוויג, נצעד מאחורי מרכז הקניות והגנים עד לסוף הדרך הסלולה ושם תמצאו את פינת היער. בסיום המסלול ניתן לחזור דרך המדרגות המובילות לרחוב אברהם סכנין חזרה ליגאל אלון.

שביל התצפית ואדי בן דור

המסלול של שביל התצפית עובר בתוך ואדי בן דור. ואדי בן דור הוא חלק משביל ואדיות של חיפה, הוא מסומן בצבעים אדום ירוק והוא מתחיל את דרכו בטיילת רמת אלון אליה ניתן להגיע מגינה הקהילתית ברחוב זאב וילנאי ומסתיים ברחוב מנדל זינגר. שביל התצפית יוצא מטיילת רמת אלון ולאחר כ 430 מטרים פונה שמאלה עם הסימון שבילים אדום עובר דרך האלון הגדול – אלון התבור המרשים עליו ישנה נדנדה נהדרת למנוחה לפני המשך המסלול.

לאחר כ 300 מטרים הוא מוביל אותנו עד לנקודת תצפית על מפרץ חיפה. בנקודה זו אפשר לראות גם את קרוניות הרכבלית שבכל יום שהוא לא יום שבת ינועו מעליכם. גם במקרה של שביל התצפית אפשר לשלב עם שביל העץ הקסום. שביל התצפית אורכו מסתכם בכ 730 מטרים הליכה הלוך חזור. כדי להגיע לתחילת המסלול תוכלו לרשום בוויז: גינה קהילתית רמת אלון זאב וילנאי 20 חיפה. מכאן צועדים על טיילת רמת אלון כ 250 מטרים עד למפגש עם השילוט והמפה שמאלה אל תוך הואדי. 

רוצים להמשיך לטייל באיזור ? 

מדעטק חיפה – מוזיאון מדע שבו תערוכות מתחלפות בנושא מדע, טכנולגיה וחלל. המוזיאון הוא גדול ויש בו מגוון עצום של תצוגות שבחלקן ניתן להתנסות, מה שהופך אותו לכזה שמתאים לכל הגילאים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מסלול לחורבת רקית ותצפית הר שוקף – בלב הר הכרמל תוכלו למצוא מגוון רחב של מסלולים בדרגות קושי שונות, אחד המסלול שפחות מוכרים הוא מהאתר הארכאולוגי חורבת רקית עד להר שוקף. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע החי בר  – שמורת הטבע המיוחדת שמשמרת ומחזירה לטבע מיני חיות שנמצאות בסכנת הכחדה. כאן גם תפגשו את הנשרים המיוחדים והמרשימים מקרוב. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

רכס אצבע ומערת אצבע בפארק הכרמל – בצידו המערבי של הכרמל תוכלו למצוא מסלול המשלב נוף, טיול יער בתוך חורש אורנים וטיפוס אל ההר הירוק כל ימות השנה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל כלח בשוויצריה הקטנה והצניר – בחלקו הצפוני של פארק הכרמל תוכלו לעשות מסלול מעגלי אל נקודת תצפית תחת הצניר המיוחד, בלב שוויצריה הקטנה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

דרך הדורות לחניון הכלניות – דרך הדורות הוא “מוזיאון עתיקות של הטבע” ובו תוכלו לצאת לטיול קצרצר בין העתיקות שהובאו הנה מכל הארץ, ולשלב עם תצפית יפהפייה מחניון הכלניות. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

בואו להכיר את העיר חיפה – בואו להכיר מקומות בחיפה שמומלץ לא לפספס אם אתם בעיר. טבע עירוני, נקודות תצפית, אתרים קדושים ועוד. לכתבה המלאה לחץ כאן.

מנזר המוחרקה קרן הכרמל – מגג המנזר נקודת תצפית פנורמית ממיוחדות שיש בארץ – תצפית פנורמית מקו החוף, עד עמק יזרעאל וצפונה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.