Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שביל המעיינות פארק גיבורות התנ"ך

בגוש טלמונים שנמצא בשומרון במרחק נסיעה קצר מהעיר מודיעין תמצאו את שביל המעיינות פארק גיבורות התנ”ך. בפארק ישנו מסלול הליכה מעגלי משולט העובר בין מעיינות רבים, שולחנות פיקניק וכאן גם עובר סינגל אופניים טלמון. המקום קיבל את שמו פארק גיבורות התנ”ך כיוון שכאן יש מעיינות שניתנו להם שמות של נשים חשובות מהתנ”ך: עין רחל – על שם רחל אימנו, עין שארה, עין דבורה, עין חנה ועין אחינועם – אשת שאול המלך. לצד כל מעיין הוצב שילוט המסביר על הדמות הנשית ועל המקום בו אתם עומדים.

מרגע חניית הרכב נצא למסלול על פי השילוט: לפארק גיבורות התנ”ך. לאחר הליכה של כ 800 מטרים שחלקה בהליכה בואדי אום טוח, נגיע אל המעיין הראשון על שמה של רחל אימנו – עין רחל. כאן תמצאו מעיין שנובע ונשפך היישר אל בריכה גדולה שאינה עמוקה ביחס לאחרות שנפגוש במהלך הדרך. גודל הבריכה 7.5*4 מטרים ועומקה 70 ס’. מכאן ממשיך המסלול אל עין שארה. עין שארה הוא מעיין עם ספיקה קטנה לכן מומלץ להמשיך אל עבר המעיין הבא: עין דבורה.

מכאן ממשיכים אל עבר עין חנה אמו של שאול הנביא ומיד אחרי ישנה הליכה קצרה עד עין אחינועם שנקרא גם עין אם הסוס. בעין אחינועם תמצאו נקודות ישיבה מסודרות הכוללות פרגולה ונוף עוצר נשימה. גודל הבריכה בעין אבינועם היא 4.5*3.2 ועומקה 1.2 מטר. בין המעיינות יש שילוט מסודר וההליכה היא של כמה דקות הליכה.

בהגעתכם לעין אחינועם אתם יכולים לבחור לחזור באותה הדרך שממנה הגעתם או לחזור דרך ערוץ הנחל על פי השילוט. מי מכם שמגיע לכאן בתקופת האביב תוכלו להנות כאן מפריחה מרשימה וצבעונית של כלניות, אירוסים, נוריות ועוד. האתר נמצא מעבר לקו הירוק ואינו מתאים לכל אחד – רצוי לעשות אותו בקבוצות עם נשק. בתקופות החגים כמו חול המועד באיזור זה יש אבטחה ושמירה לטובת המטיילים. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: פארק גיבורות התנ”ך. קרדיט על הצילום יאיר שוהם – לדף האינסטגרם של יאיר לחצו כאן.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

עיינות ענר – גן השלושה – במרחק נסיעה קצר מהעיר מודיעין לצד הישוב נריה שבשומרון, הוקם גן השלושה או בשמו הנוסף עיינות ענר לזכרם של שלושת הנערים שנחטפו נרצחו ב2014 – פארק מעיינות מדהים ומטופח. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק עירוני ענבה – מודיעין מכבים רעות – אין ילד שלא אוהב פארקים על אחת כמה וכמה אם זה פארק מושקע שיש בו מגוון רחב של אטרקציות – פארק ענבה הוא אחד כזה! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תל חדיד – טיול בין נופי יער מרשימים ואריכיאולוגיה – תל חדיד נמצא ביער בן שמן הגדול והוא מאפשר לנו לצאת לטיול קליל בין שרידי ארכיאולוגייה ולהנות גם מנקודת תצפית על האזור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי חאן שער הגיא – חאן שער הגיא שנמצא בדרך העולה לירושלים על כביש 1 שימש כמלון דרכים בתקופה העות’מאנית, בדרך הזו נערכו קרבות עזים במלחמת העצמאות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל גזר– אם אתם חובבי היסטוריה ועתיקות, נמליץ בחום לא לפספס את הטיול בגן לאומי תל גזר. בסמוך ליישוב כרמי יוסף תוכלו לחזור אחורנית בזמן אל עתיקות שנמצאו כאן החל מהתקופה הכלקוליתית ועד לתקופה הרומית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מסלול הסטף הר איתן –  בסטף יש כמה מסלולי טיול ברמות קושי שונות. במהלך המסלול אותו אנחנו עשינו פוגשים מעיינות וגם ניקבה שניתן לזחול בתוכה והיא אטרקציה נהדרת לילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל חלילים – נחל חלילים מספק לנו חוויה של טיול משפחתי וקליל בנוף מקסים. הטיול בנחל חלילים יוצא מבין השכונות של העיר מבשרת ציון. ממש בין הבתים ובצמוד לעיר הרועשת ישנה פיסת טבע פסטורלית ויפהפייה שמספקת לנו טיול בין נופים, פריחה, מערות חלילים מיוחדות ועוד, וכל זה  במסלול שמתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי עין חמד – בדרך העולה אל ירושלים נמצא הגן הלאומי עין חמד. בין תעלות והבריכות שנחל כסלון יוצר כאן תוכלו למצוא מסלולי טיולים קצרים ונחמדים עם המון צל לצד הסיטוריה ומורשת. למידע מלא על המקום ודרגי הגעה לחץ כאן.

מאגר וסכר בית הזית – אגר בית זית הוא אגם מלאכותי באזור הרי ירושלים, ליד ישוב בית זית, והוא חלק מערוץ נחל שורק. האגם מתמלא במים בעונת החורף לאחר הגשמים. מדובר באגם מים מרשים שסביבו נולדו אטרקציות בילוי שונות וניתן גם לצאת לטיול רגלי במסלול שקיים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע מערת הנטיפים –מערת הנטיפים ליד בית שמש היא תופעת טבע מרשימה ויוצאת דופן שנוצרה במשך מיליוני שנים. טיול אל מעמקי המערה יגלה בפניכם עולם שלם שלא הכרתם. בסמוך לעיר בית שמש בלב יער ארצות הברית, בדרך נוף מפותלת נמצאת מערת הנטיפים, המוכרת גם בשמה מערת שורק, אחת מתופעות הטבע המיוחדות בעולם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.