Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עיינות ענר – גן השלושה

במרחק נסיעה קצר מהעיר מודיעין לצד הישוב נריה שבגוש טלמונים שבשומרון, הוקם גן השלושה או בשמו הנוסף עיינות ענר. הגן הוא לזכרם של שלושת הנערים: אייל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל שנחטפו ונרצחו בגוש עציון ב2014. בסמוך לחנייה הוקמה אנדרטה בצורת להבה להנצחתם, וממנה אפשר לצאת לטיול קצר בעיינות ענר.

בעיינות ענר תמצאו שמונה בריכות מים קטנות או גדולות, עמוקות או רדודות, לצד חלק מהבריכות יש פרגולות, שולחנות פיקניק ונדנדות. ארבעת הבריכות המרכזיות הן: עין גפן – על שם הגפן שנמצאת בסמוך לבריכה ומקנה צל, עין נריה – על שם הישוב נהריה הסמוך, עין הנערים – לזכרם של שלושת הנערים ועין הלל – לזכר הלל דחבאש ממשפצי המקום שנפטר בשנת 2019.

בקרבת המעיינות אותרה חורבת הקבר “נבי ענר” שמזוהה עם ענר חברו של אברהם אבינו ולכן כך המקום קיבל את שמו. בנוסף לחורבת נמצאה כאן מערה שבתוכה יש ציורי קיר עתיקים של ענף זית ומנורות. אתר עיינות ענר הוא אתר שמתוחזק על ידי תושבי הישוב נריה בעזרת מועצת בנימין. האתר נמצא מעבר לקו הירוק ואינו מתאים לכל אחד – רצוי לעשות אותו בקבוצות עם נשק. בתקופות החגים כמו חול המועד באיזור זה יש אבטחה ושמירה לטובת המטיילים. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: מעיינות ענר, נריה. קרדיט על הצילום יאיר שוהם – לדף האינסטגרם של יאיר לחצו כאן.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

פארק טלמונים – פארק השעשועים הגבוה בישראל – פארק טלמונים הוא פארק אתגרי שהוקם במערב בנימין. הפארק מציע חווית בילוי מיוחדת במינה שבמרכזה מתקני שעשועים מהגבוהים שיש בארץ. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שביל המעיינות פארק גיבורות התנ”ך – בגוש טלמונים שנמצא בשומרון תמצאו את שביל המעיינות פארק גיבורות התנ”ך. בפארק ישנם מקבץ מעיינות שקיבלו שמות של נשים חשובות מהתנ”ך. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק עירוני ענבה – מודיעין מכבים רעות – פארק מושקע שיש בו מגוון רחב של אטרקציות לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

תל חדיד – טיול בין נופי יער מרשימים ואריכיאולוגיה – תל חדיד נמצא ביער בן שמן הגדול והוא מאפשר לנו לצאת לטיול קליל בין שרידי ארכיאולוגייה וליהנות גם מנקודת תצפית על האזור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי חאן שער הגיאהסיור בחאן שער הגיא, שנמצא בדרך העולה אל ירושלים, יקח אתכם למסע חוויתי שילמד אתכם בצורה מרגשת על הקרבות המשמעותיים שהיו כאן בימי מלחמת העצמאות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי תל גזר – בסמוך ליישוב כרמי יוסף תוכלו לחזור אחורנית בזמן אל עתיקות שנמצאו כאן החל מהתקופה הכלקוליתית ועד לתקופה הרומית. טיול נהדר לחובבי היסטוריה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מסלול הסטף הר איתן –  בסטף יש כמה מסלולי טיול ברמות קושי שונות. במהלך אחד מהם תפגשו מעיינות זורמים וגם ניקבת מים שניתן לזחול בתוכה והיא אטרקציה נהדרת לילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע נחל חלילים – ממש בין הבתים ובצמוד לעיר הרועשת ישנה פיסת טבע פסטורלית ויפהפייה שמספקת לנו טיול בין נופים, פריחה, מערות חלילים מיוחדות ועוד, וכל זה  במסלול שמתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי עין חמד – בדרך העולה אל ירושלים נמצא הגן הלאומי עין חמד. בין תעלות והבריכות שנחל כסלון יוצר תוכלו למצוא מסלולי טיולים קצרים ונחמדים עם המון צל לצד הסיטוריה ומורשת. למידע מלא על המקום ודרגי הגעה לחצו כאן.

מאגר וסכר בית הזית – מאגר בית זית הוא אגם מלאכותי באזור הרי ירושלים, ליד הישוב בית זית, והוא חלק מערוץ נחל שורק. האגם מתמלא במים בעונת החורף לאחר הגשמים, ויוצר מראה מרשים ואתר טיולים שסביבו נולדו אטרקציות נוספות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע מערת הנטיפים –מערת הנטיפים ליד בית שמש היא תופעת טבע מרשימה ויוצאת דופן שנוצרה במשך מיליוני שנים. טיול אל מעמקי המערה יגלה בפניכם עולם שלם שלא הכרתם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.