Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רשימת המעיינות שאסור לכם לפספס בעמק המעיינות

כמו ששם המועצה מרמז מדובר באזור שהוא מלא במקורות מים ובמעיינות וזה גם מה שמיוחד בו כל כך. לכל מעיין יש את הקסם שלו והם שונים זה מזה בעומק המים, בגוון המים ובגודל הבריכות שהם יוצרים ובכולם יש מים בכל ימות השנה. אבל מה שמיוחד הוא שכולם צלולים, מרעננים והביקור בכל אחד מהם הוא חוויה! אז בואו נכיר כמה ממקורות המים המועדפים עלינו: 

עין מודע

המעיין האהוב ביותר באזור עמק המעיינות! מעיין עין מודע נמצא בתחומי “פארק המעיינות” וניתן להגיע אליו במסגרת ביקור שלכם בפארק. מה שלא הרבה יודעים הוא שניתן גם להגיע אל המעיין ישירות בנסיעה עם הרכב. מהחניון מרחק הליכה של כ-400 מטר יוביל אתכם אל בריכת מים גדולה וצלולה שסביבה אזור מוצל לישיבה עם ספסלי פיקניק. לפרטים נוספים על מעיין עין מודע לחצו כאן.

עין צמד

מי המעיין נובעים ישירות מבטן האדמה ומוזרמים בעזרת צינור אל תוך בריכה רדודה, צלולה ונעימה. הצינור הוא חלק מהאטרקציה של המקום מאחר והוא מזרים זרם בעוצמה גבוהה מאוד אל הבריכה. בסמוך לבריכה יש אזור ישיבה קטן ומעט צל שמגיע מהעצים שפזורים סביב. בהחלט מקום שבו תוכלו לבלות כמה שעות מרעננות. סביב הבריכה יש רק ספסל פיקניק אחד אז כדאי להגיע עם כיסאות. שמו הנוסף של מעיין עין צמד הוא עין המסיל. החנייה היא בצמוד למעיין. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

עין הנציב

בתוך קיבוץ עין הנצי”ב נמצא מעיין עין יהודה או בשמו המוכר יותר עין הנצי”ב. את שמו השני הוא קיבל כמובן על שם הקיבוץ בו הוא נמצא. אנחנו לא נגזים אם נאמר שהמקום הזה נראה כמו גן עדן. צבע המים במעיין הוא כחלחל וצלול שאין רבים כמותו בארץ. מעל הבריכה יש קרש קפיצה שמשמש כאטרקציה אהובה במיוחד של קפיצה ישירות אל היופי הזה וסביב הבריכה עצי דקל שמוסיפים ליופיו של המקום (שימו לב לא בשבת כיוון שהמקום סגור). לכל המידע על עין הנציב לחצו כאן.

עין שוקק

בריכת עין שוקק נוצרה מנביעה טבעית והיא נמצאת בתחומי פארק המעיינות. הבריכה היא גדולה ועומק המים בה משתנה ומגיע עד לכ-1.5 מטר. המים בבריכה נקיים וצלולים וסביבה יש המון מקומות ישיבה מוצלים ונעימים. בסמוך לבריכת עין שוקק מתחיל מסלול רטוב יפהפה של הליכה במים רדודים שאורכו כ-350 מטרים. באזור הבריכה מותר להדליק אש ומנגלים. לסיכום – בהחלט מקום לבלות בו כמה שעות עד יום שלם. למידע מלא לחצו כאן.

עין מגדל

עין מגדל נמצא ממש בכניסה של פארק המעיינות. הליכה של מספר דקות מחניון פארק המעיינות תוביל אתכם אל אחד המעיינות הצלולים שיש בפארק – פינה קסומה עם מי טורקיז שקופים. מבריכת עין מגדל גם מתחיל מסלול טיול רטוב אל נחל הקיבוצים. למעשה עין מגדל זו ההתחלה של נחל הקיבוצים.  מאחר וסביב המעיין אין הרבה מקומות ישיבה ומעט מאוד צל, מומלץ להגיע הנה לביקור קצר והטבילה במים היא חובה. מכאן אנחנו נמליץ להמשיך לטיול במים או להגיע אל אחד המעיינות האחרים של העמק שמוזכרים כאן. הכניסה אל המעיין היא ללא תשלום.

חניון נחל הקיבוצים

נחל קיבוצים זורם בכל ימות השנה וגם הוא עובר במתחם פארק המעיינות. ניתן להגיע עם הרכב ישירות אל החניון הרשמי שם הנחל זורם אל תוך בריכה גדולה שעומק המים בה מגיע עד ל-1.2 מטר. סביב הבריכה מספר ספסלי פיקניק והמון מקום לישיבה. בנחל עוברת אטרקציה מאוד מבוקשת של גלישה בתוך צינור שהמים זורמים בו, שהמבקרים הפכו אותו למגלשת מים מגניבה בטבע. מחניון נחל קיבוצים יוצא גם מסלול הליכה במים שמגיע עד למעיין עין מגדל היפהפה. הכניסה אל המעיין היא ללא תשלום ומותר להדליק אש ומנגלים. בהחלט מקום שבו תוכלו להעביר יום שלם. למידע נוסף לחצו כאן.

עין יזרעאל

עוד מעיין מיוחד שהחלטנו לא לוותר עליו בכתבה הזו הוא עין יזרעאל. הוא אמנם לא נמצא בעמק בית שאן אבל הוא בהחלט יכול להיות בדרככם אם נסעתם דרך הגלבוע ולטעמנו מדובר במקום שחובה להכיר ולבקר בו לפחות פעם אחת. המעיין נובע למרגלות הגלבוע, ויוצר בריכה טבעית גדולה ויפה. המקום מקסים ונסתר בתוך החורש הטבעי כך שמהכביש פשוט בלתי אפשרי לדעת על קיומו. כבר כשתגיעו אל החנייה תגלו את המקום היפהפה הזה שהוא אופציה טובה לבילוי של כמה שעות עד יום שלם. לכל הפרטים על מעיין עין יזרעאל לחצו כאן.

 

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

שביל בין הגשרים – מסלול נגיש העובר לצידו של נחל חרוד, כאן גם תוכלו לחוות את מפלי חרוד מקרוב. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שביל נוף גבעת המורה רמות יששכר – שביל נוף גבעת המורה – יששכר או בשמו הנוסף שלוחת הצבאים עובר בדרך חקלאית שהוסדרו בה חניוני יום לזכרם של דמויות שפעלו באיזור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חורשת גדעון ובריכת גדעונה – בצמוד לגן לאומי מעיין חרוד שנמצא באיזור הגלבוע, תוכלו להנות ממסלול נגיש, רטוב וקליל שמתאים לכל המשפחה – חורשת גדעון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי בית שאן – בואו לחזור חזרה אחורנית בזמן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מפלי קניון הבזלת נחל חרוד – אחרי הגשמים אתם יכולים להגיע לנקודת תצפית עוצרת נשימה על מפלי קניון הבזלת שזורמים כאן בעוצמה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.