Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רוד טריפ צפון - כנרת, גליל עליון ורמת הגולן

צפון הארץ הוא אולי האזור עם הכי הרבה מסלולי טיול ואטרקציות שיש לארצנו להציע. לכן הוא מושלם לטיול של כמה ימים בהם נפגוש נופים שונים, מסלולי טיול ואטרקציות רבות. קחו בחשבון שבטיול אחד בלתי אפשרי לראות את כל מה שיש לאזור הזה להציע, אבל בשביל זה אפשר תמיד לחזור.

מאחר ואנחנו יחסית קרובות לצפון, אנחנו מרבות לטייל בו וכבר מכירות את האזור בצורה טובה. ולמרות זאת, גם אנחנו יצאנו לטיול של מספר ימים באזור כדי להספיק לטייל במספר מקומות יחסית גדול בזמן קצר.

אנחנו נעלה כאן את הטיול שלנו (יציאה מאזור חיפה) אבל באמת שיש אינסוף אפשרויות. תלוי בעונה, בנק’ היציאה שלכם, במספר הימים הפנויים שיש לכם, בגילאים, בסוגי הטיול והאטרקציות שאתם מעדיפים ועוד המון! נשמח גם לענות ולייעץ לכם באופן אישי למי שירצה. 

מאחר ואנחנו יצאנו לטיול בקיץ, התמקדנו במסלולי מים בעיקר. אנחנו יוצאות עם תינוק קטנטן וחמוד, עם צרכים ורצונות משלו ולכן משתדלות תמיד לארגן את הנסיעה עם עצירות מתאימות, אטרקציות שיכולות לעניין גם אותו (חיות ומים בעיקר) והקפדה על זמני ארוחות ומנוחה. וגם אנחנו צריכות לאכול ולנוח מדי פעם.

טיפים נוספים לטיול רוד טריפ עם ילדים לחצו כאן או על התמונה:

יום ראשון לטיול: היעד – מרגלות דרום הגולן, צפון כנרת

נכון, הכנרת היא אטרקציה בפני עצמה אבל לאוהבי הטיולים אזור הכנרת עמוס באטרקציות ונקודות עניין מהנות רבות. אנחנו החלטנו הפעם לעשות את המסלול הבא:

טיול בשמורת טבע מג’רסה – טיול מים מרענן ומושלם אחרי נסיעה ארוכה. אפשר גם לשבת לפיקניק קצר בסיום. מהטיול במג’רסה בד”כ יוצאים רטובים, ולכן מפה עברנו כבר למלון להתמקמות ומנוחה. להמשך קריאה על שמורת הטבע מג’רסה לחץ כאן.

אנחנו ישנו בכפר הנופש “רמות” כי חגגנו יום הולדת ורצינו קצת להתפנק. כמובן שיש עוד המון אופציות בטבריה ללינה במלונות / צימרים זולים או לינה באוהלים (בפארק הירדן לדוגמא). למקומות לינה נוספים באיזור לחץ כאן.

בשעות אחה”צ יצאנו לתצפית קצרה על מפל עיט וטיול בכפר האמנים המיוחד אניעם. להמשך קריאה על מפל עיט וכפר האמנים לחץ כאן.

יום שני: אחרי ארוחת בוקר יוצאים לטייל באזור

אחרי לילה שקט בצימר וארוחת בוקר מזינה, אנחנו פותחות את הבוקר עם טיול בשמורת הטבע גמלא. מאחר ואנחנו מטיילות עם עגלת תינוק, בחרנו במסלול הקצר והנגיש ולכן גם שילבנו עם אטרקציות נוספות. למי שעושה את המסלול הארוך יותר, יש לקחת בחשבון שמדובר במסלול יבש של מעל שעה. להמשך קריאה על שמורת הטבע גמלא ועל המסלולים המוצעים לחץ כאן.

משם החלטנו להמשיך ליעד קרוב ועל אותו הציר, נסיעה קצרה יחסית הובילה אותנו אל תצפית מצפה שלום וטיול מעיינות באזור – באזור הזה יש לא מעט מעיינות ומסלולים אז אפשר לבחור אחד או שניים מעניינים ולהתמקד בהם. תוכלו לשבת כאן לפיקניק או להמשיך לארוחת הצהריים – להמשך קריאה על מצפה שלום והמעיינות באיזור לחץ כאן.

חזרנו ללילה נוסף ואחרון שלנו בכפר הנופש רמות.

יום שלישי: ראש פינה וצפונה לגליל העליון

אז נפרדנו מהכפר נופש שפינק אותנו והשאיר טעם של עוד. אחרי שארזנו את כל התיקים ואת אלון אנחנו יוצאות לכיוון צפונה.

ראש פינה – טיול יומי במושבה המיוחדת כולל ביקור בתצפית “מצפה נמרוד”. להמשך קריאה על טיול יום בראש פינה לחץ כאן.

למי שרוצה לשלב עוד מסלול, אפשר לעשות גם את מסלול נחל ראש פינה. להמשך קריאה על מסלול נחל ראש פינה לחץ כאן. 

אחרי שסיימנו את הטיול הקצר המשכנו לעצירה הבאה שלנו בשמורת הטבע החולה, בחרנו במקום זה כי הוא נגיש ונוח לעגלות לאורך כל המסלול.

שמורת הטבע החולה – יש המון מטיילים שמתבלבלים בין המקום הזה לבין אגמון החולה ולכן חשוב לעשות סדר. נכון המקומות קרובים אחד לשני אך מציעים חווית טיול שונה לחלוטין. להמשך קריאה על מסלול בשמורת הטבע החולה לחץ כאן.

אם תרצו להרחיב גם על אגמון החולה של הקרן קיימת לישראל לחצו כאן.

מגיעים למלון מטיילים על הירדן. בחרנו במלון הזה מכמה סיבות: הוא קרוב להרבה אטרקציות באזור, הוא מתאים מאוד למשפחות והוא נותן תמורה מעולה למחיר. מבחינתנו היה מוצלח מאוד.

למקומות לינה נוספים באיזור לחצו כאן.

יום רביעי: קמנו בבוקר לארוחת בוקר מפנקת ונוף עוצר נשימה של כל האזור ומפה יש המון לאן לצאת לטייל.

אלו הבחירות שלנו לטיול זה אך יש עוד המון אופציות:

אתר ההנצחה לזכר חללי אסון המסוקים – עצירת חובה לדעתנו. האתר נמצא בשאר ישוב סמוך לקיבוץ דפנה. מדובר באנדרטה מעוצבת ומיוחדת לזכר 73 הנופלים באסון המסוקים בשנת 1997, בסמוך למקום האסון בו התנגשו המסוקים. להמשך קריאה על האתר לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל שניר – תוכלו לבחור בסלול יבש או רטוב. המלצה אישית אל תפספסו את המסלול הרטוב, חוויה נהדרת. להמשך קריאה על שמורת הטבע נחל שניר לחץ כאן.

מאחר והגענו חזרה אל המלון יחסית מוקדם הספקנו גם לטייל בערב בטיילת עמי המקסימה שיוצאת ממש מפתח המלון. מסלול נגיש ויפה. להמשך קריאה על טיילת עמי לחץ כאן.

חוזרות ללילה נוסף ואחרון במלון המטיילים על הירדן.

יום חמישי: עוזבות את איזור הגליל העליון ומתחילות לעלות לכיוון צפון רמת הגולן

אנחנו בחרנו להתחיל את הטיול באחת מנקודות התצפית המקסימות שיש לאיזור להציע.

מבצר נמרוד – הוא נמצא למרגלות החרמון ומתנשא לגובה של כ-800 מטר מעל פני הים כך שהנוף הנצפה ממנו הוא מדהים. מכל כיוון נוף אחר: אפשר לראות ממנו תצפית על עמק החולה והגליל העליון, את דרום לבנון וגם את החרמון ורמת הגולן. להמשך קריאה על מבצר נמרוד לחץ כאן.

אחרי טיול שגזל חלק נכבד מהיום ממשיכות לנסוע לכיוון מקום הלינה האחרון שלנו לטיול הזה אבל הוא אטרקציה מומלצת בפני עצמה(גם למי שבוחר לישון במקום אחר).

יער האיילים – אטרקציית חובה במידה ואתם עם ילדים. אפשר להעביר פה שעות רבות מכיוון שהמקום משלב מספר אטרקציות מחיות ועד משחקייה לקטנטנים. להמשך קריאה על יעל האיילים לחץ כאן.

אנחנו נשארנו לישון פה. אם אתם נשארים לישון אנחנו נמליץ להירשם בערב לטיול עששיות החווייתי עם אוהד – חובה!! למידע והרשמה על הטיול לחצו כאן.

במידה ותחליטו לישון בסוג לינה שונה ממה שיער האיילים מציע תוכלו לראות כאן את כל המקומות המומלצים לחץ כאן.

יום אחרון חוזרים הביתה: 

תצפית הר בנטל, קופי ענאן –  ההר הגבוה מאפשר תצפית פנוראמית על רמת הגולן, החרמון, ואל שטחי סוריה הקרובים לגבול. בימי ראות טובה תוכלו לראות אפילו את חיפה. מדובר באחת מנקודות התצפית היפות בארץ. להמשך קריאה על הר בנטל לחץ כאן.

עצירה נוספת לאכול באמצע הדרך והביתה.

זה הטיול שלנו. כמובן שכל אחד יכול להתאים לעצמו את הטיול, אפשר לקצר, לוותר או להוסיף אטרקציות בהתאם לזמן ולרמת העניין שלכם. כנ”ל לגבי זמני הפסקות וארוחות – כל אחד לפי ההרכב המשפחתי והרצונות שלו.

אם אתם מגיעים עם תינוקות אז חשוב שתוודאו לפני איזה מהמקומות נגישים לעגלות ובאיזה כדאי להגיע עם מנשא – זה מצוין בכל הכתבות שלנו.

אם אתם יוצאים מאזור המרכז או דרומה נמליץ לכם להתחיל את הטיול בעצירה הראשונה, לטיול ולינה באזור עמק המעיינות בבית שאן. ומשם להמשיך במסלול שלנו.

לטיולים באזור עמק המעיינות לחצו כאן.

מוזמנים לפנות אלינו להתייעצויות במידה ותרצו עזרה בהרכבת טיול כזה. 

רוד טריפ

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע –  להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.