Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פריחת הרקפות - המלצות לטיולים סביב הרקפות

הרקפת היא צמח רב שנתי ממשפחת הרקפתיים. עליה גדולים בצורת לב והם לרוב יוצאים לפני הפרחים. כמה כייף לראות מרבדי פריחת הרקפות בטבע, כשגבעות או יערות נצבעים בגווני סגול, ורוד ולבן. עונת הפריחה של הרקפות נמשכת מסוף נובמבר עד תחילת אפריל כאשר בכל אחד מהאיזורים היא פורחת בזמן אחר. כאן נמליץ לכם על מספר מקומות מקסימים לטיול בין הפרחים הקטנים. לפני שנפרט נמליץ בחום לבדוק נקודתית בדיווחי פריחה האם כבר פורחות הרקפות באותו מקום אליו תרצו להגיע – לדיווחי פריחה לחצו כאן.

פריחת הרקפות בצפון

יער מסריק – יער שריד

בלב עמק יזרעאל מול קיבוץ שריד נמצא יער שריד, היער ניטע בשנות ה 30 וקיבל את שמו יער מסריק – על שמו של תומאס מסריק שהיה נשיא צ’כוסלובקיה הראשון לכבוד יום הולדות ה 50. היער ניטע מול קיבוץ שריד בגלל שמייסדיו היו יוצאי ליטא וצ’כיה בדומה לתומאס. מדובר על גבעה נמוכה וקטנה עם ריכוז גדול של עצי אורן, חרובים, עצי אלון, עצי השקד שמראה הפריחה שלו בתקופת הפריחה פשוט מרהיב. יש כאן ספסלי פיקניק מפוזרים למי מכם שרוצה להגיע לכאן ולהנות מפיקניק בטבע. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גבעת הרקפות במרבדי פריחה מול נופי רמות מנשה

בתקופת החורף, מעט אחרי הגשם, מתחילה פריחת הרקפות וזה בדיוק הזמן להגיע לטוסקנה של ישראל, אזור רמות מנשה. בצמוד לקיבוץ גלעד, ובזכות קק”ל שמטפחים את המקום מדי שנה, תוכלו למצוא כאן גבעה גדולה שבשיא עונת הפריחה מכוסה כל כולה רקפות. בביקור שלכם בגבעת הרקפות תוכלו לשלב חוויה של טיול בנוף יפהפה וגם לטייל בין הפרחים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן. 

שביל הרקפות מגדל העמק

בצד הצפוני של העיר מגדל העמק תמצאו את שביל הרקפות שעובר בלב חורשת אורנים מרשימה. בחודשים דצמבר עד מרץ תוכלו לראות כאן מרבדי רקפות בגווני סגול, לבן וורוד. אומנם לשביל קוראים שביל הרקפות אבל תוכלו לראות כאן גם את פריחת הכרכומים, הכלניות ועיריות. מדובר בטיול קצרצר וקליל שמתאים לכל המשפחה, והוא אטרקטיבי בעיקר בעונות הפריחה השונות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יער לביא צומת גולני

ממזרח למחלף גולני ניטע על ידי קק”ל יער לביא על שם היישוב היהודי לביא שהיה כאן בתקופות המשנה והתלמוד. ביער יש מספר חניוני יום לטובת המטיילים, אז אם אתם מחפשים מקום לערוך בו פיקניק משפחתי היער הזה בהחלט יענה על הצורך. בנוסף בקופת הפריחה היער נצבע בגווני סגול, ורוד ולבן מפריחת הרקפות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פריחת הרקפות במרכז

יער הרקפות כוכב יאיר

בצד המזרחי של הישוב כוכב יאיר תוכלו לפתוח דלת שתכניס אתכם היישר אל מסלול ביער הרקפות – יער קטן וקהילתי שמטופח ומתוחזק על ידי תושבי המקום והמועצה המקומית. בתוך היער יתגלה בפניכם עולם שלם של צומח, עתיקות ותצפית אחת עוצרת נשימה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן. 

שביל הרקפות יער חורשים

יער חורשים שנמצא בסמוך ליישובים נירית, אורנית, מתן, ירחיב ולקיבוץ חורשים, הוא יער קטן שנמצאו בו שלל שרידים של חורבת זכור. השרידים הם מתקופת ממלכת ישראל ועד התקופה הרומית ביזנטית. כאן תמצאו דרך נוף עבירה לכל רכב ומסלול רגלי ב- “שביל הרקפות” המטפס עד לחורבת זכור ובו יש פריחה מרשימה של רקפות בעונה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן. 

גבעת הרקפות בטל שחר

דרומית למושב טל שחר מיד לאחר הגשמים תמצאו כאן גבעה קסומה ובה פורחות הרקפות במרבדים מרשימים! בלב יער האורנים שעל הגבעה שצבעת בצבעי ורוד, לבן וסגול עם אלפי רקפות בגדלים שונים. צריך לקחת בחשבון שכאן אין מסלול מסומן ולכן אתם יכולים לטייל בזהירות כדי לא לזרוח על הפרחים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.

יער לביא פריחת הרקפות
דיווחי פריחה מהשטח
מאגר משמר השרון - מאגר ויקר
טיולים עם עגלות
קטיף תותים עצמי – איפה אפשר לקטוף ולטעום תותים מהטבע?
קטיף עם הילדים
החווה בגליל – המקום הכי מיוחד שיש בגליל
גני חיות ופינות חי - אטרקציות עם הילדים
יער לביא פריחת הרקפות
דיווחי פריחה מהשטח
מאגר משמר השרון - מאגר ויקר
טיולים עם עגלות
קטיף תותים עצמי – איפה אפשר לקטוף ולטעום תותים מהטבע?
קטיף עם הילדים
החווה בגליל – המקום הכי מיוחד שיש בגליל
גני חיות ופינות חי - אטרקציות עם הילדים