Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

6 אתרי פריחת אירוס הארגמן

האירוס הוא אחד הפרחים הגדולים והמרשימים, בישראל אפשר לראות את פריחתו בשלל מקומות נפלאים וליהנות ממרבדי פריחת האירוסים על שלל המינים והצבעים שבהם הם מופיעים בטבע. אירוס הארגמן הוא האירוס הראשון שפורח מבין אירוסי ההיכל. האירוס מרשים מאוד ביופיו וגודלו ולרוב הוא נפוץ בחולות או ברכסי כורכר מישור החוף. אירוס הארגמן קיבל את שמו מהצבע שלו שנוטע כמעט לצבע השחור עם גוונים משתנים בהתאם לזווית השמש. אז איפה תוכלו לראות את פריחת אירוס הארגמן? המשיכו לקרוא:

שמורת האירוסים נתניה

שמורת האירוסים נמצאת מול פארק שלולית החורף של נתניה. גם כאן פריחת האירוסים היא בשיאה בחודשים פברואר-מרץ ואז הכי מומלץ לבקר שם כדי להנות ממרבדי הפריחה של הפרח היפהפה הזה בצבע הארגמן. בשמורה יש מסלול הליכה בדיונות חול שהילדים אוהבים לרוץ בהן ותצפית אל הים. למידע מלא לחצו כאן.

שביל האירוסים יער האילנות

יער האילנות נמצא באזור השרון והוא מקום מושלם לשילוב טיול, פיקניק ובילוי עם ילדים. מדובר בפארק ענק, עם המון שטחי מדשאות, שולחנות פיקניק, מסלול הליכה נגיש ויפה שסביבו גן בוטני מיוחד ועוד כמה אטרקציות. מי שיגיע הנה בחורף, אחרי הגשמים יוסיף לחוויה שלו גם את הפריחה של אירוס הארגמן. הטיול בשביל האירוסים מתחיל לצד החנייה של הפארק, שם נמצא שלט שממנו מתחיל טיול רגלי שאורכו כמה מאות מטרים בין עצי היער. במהלך הטיול מגיעים אל אזור הפריחה של אירוס הארגמן המרשים. יש ללכת בשביל ההליכה ולא לעבור את החבלים כדי לא לפגוע בפריחה. למידע מלא לחצו כאן.

שמורת הטבע קדימה

ברוכים הבאים לשמורה קטנטנה אבל כל כך מיוחד במינה שטח השמורה הינו 9 דונם בלבד. השמורה מייצגת את הנוף הקדום של יער פארק אלוני התבור שהיה אופייני מאוד בעבר לאזור השרון. כיום אפשר למצוא מספר שרידים בודדים בכל אזור שרון של נוף מסוג זה שמאופיין בעיקר מקרקע חולית בה פורחים אירוס הארגמן, צבעוני ההרים ובן חצב יקינטוני. למידע מלא לחצו כאן.

גן לאומי גבעות כורכר נס ציונה

רכס הכורכר שנמצא במערב נס ציונה הוא רכס גבעות הכורכר מהאחרונים שנותרו כסביבה טבעית. כאן חיים בעלי חיים כמו: ציפורים, שועלים, תנים, קיפודים, נחשים, צבים ועוד מינים רבים. מעבר לבעלי החיים צומחים כאן כ 150 צמחי בר כמו: סחלבים, אירוסים, קידה שעירה, רותם, לוטם, כלניות, פרגים ועוד. למידע מלא לחצו כאן.

גבעת חומרה

בין ראשון לציון לפלמחים נמצאת גבעת כוכר ושמה גבעת חומרה. גבעת חומרה קיבלה גם את שמה: שמורת אירוס הארגמן כי ממש כאן תוכלו למצוא בין חודשים ינואר למרץ את פריחת אירוס הארגמן, הוא האירוס הראשון שפורח מבין משפחת האירוסים. מעבר לאירוסים תוכלו למצוא כאן עוד פריחה מרשימה של פרחי בר שונים כמו: כלניות, נוריות, חצבים, צבעונים וגם את פריחת הרותם המדהים. למידע מלא לחצו כאן.

שמורת טבע אירוס ארגמן בית חנן

בין היישוב בית חנן לגן שורק לא רחוק מפלמחים נמצאת שמורת טבע קטנה אך מיוחדת מאוד, בשמורת טבע זו פורח אירוס הארגמן בצורה מרשימה בעונה. על פניו בשמורה אין מסלול הליכה מסודר אם כי יש כאן המון שבילים קצרים וצרים בהליכה קלה על גבעות הכורכר. למידע מלא לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.

חורשת טל – פארק טבע עם פלגי מים וחניון לילה מסודר
טיולי פריחה
גן לאומי תל חצור
מטיילים בין פריחת האירוסים
מאגר משמר השרון - מאגר ויקר
טיולים עם עגלות
חמת גדר
מעיינות חמים בישראל טיול חם לחורף
חורשת טל – פארק טבע עם פלגי מים וחניון לילה מסודר
טיולי פריחה
גן לאומי תל חצור
מטיילים בין פריחת האירוסים
מאגר משמר השרון - מאגר ויקר
טיולים עם עגלות
חמת גדר
מעיינות חמים בישראל טיול חם לחורף