Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עין קובי – פארק בגין

בהרי ירושלים יש לא מעט מעיינות, אחד המוכרים הוא עין קובי בפארק בגין. כל איזור פארק בגין מלא בשרידי בוסתנים, טרסות עתיקות והמון פינות חמד. יש כאן מספר רב של חניוני יום כאשר החניון אליו אנחנו צריכים להגיע כדי להגיע לעין קובי הוא “חניון עין קובי” – חניון זה הוא חניון יום ולילה למי מכם שמחפש לעשות קמפינג. מרגע חניית הרכב תוכלו לראות את שרידי מסגד וכנסייה מהתקופה הביזנטית ואחרי כמה דקות של הליכה להגיע אל עין קובי שהוא מעיין שכבה שנובע היישר אל תוך חדר תת קרקעי.

החדר התת קרקעי שימש בעבר כמערכת איגום קדומה לצורכי חקלאות. כדי להיכנס אל החדר התת קרקעי יש צורך לרדת מספר מדרגות ואז תוכלו לראות את מאגר המים. למי מכם שרוצה להמשיך למסלול זחילה יצא מחדר האיגום וילך על פי השילוט. ברגע שהגעתם על פי השילו לתחילת מסלול הזחילה יש לרדת סולם שיוביל אתכם אל תחילת הנקבה. תוכלו לצאת לזחילה עם הילדים בתוך ניקבה שאורכה 15 מטרים – לא לשכוח פנסים! בתחילתה של הנקבה אין מים אך לקראת סופה אולי תפגשו מים רדודים. סביב הנקבה יש לא מעט ספסלי פיקניק והמון צל למי מכם שרוצה לערוך כאן פיקניק. לאחר הביקור שלכם בעין קובי תוכלו לצאת כאן למסלול העובר בתוואי נחל קובי:

מסלול מעגלי

מסלול שיקח אתכם בחלקו של נחל קובי המוצל בסימון שבילים אדום ואז חזרה עם הירוק דרך כביש אספלט. אורכו של המסלול 2.1 ק”מ, לכן מי מכם שמגיע עם רכב אחד זה יכול להתאים לו מאוד. מדובר על מסלול בדרגת קושי קל עד בינוני ויכול להתאים למשפחות. חלקו של המסלול עובר גם בתוואי שביל ישראל.

מסלול קווי

מסלול שיקח אתכם לאורך כל תוואי נחל קובי, כל המסלול הוא על תוואי שביל ישראל לכן אפשר ללכת לפי סימון שבילים זה או על פי סימון שבילים אדום ירוק. צריך לקחת בחשבון שזה מסלול קווי ואורכו 1.2 ק”מ לכן יכול להתאים למי מכם שמגיע עם 2 רכבים. את הרכב השני מחנים על פי הוויז: גשר קובי, ירוק נחל קובי.

לא משנה איזה מבין המסלולים תבחרו לעשות תוכלו להנות ממסלולים מוצלים, המתאימים למשפחות, מסלולים קלאסים להרי ירושלים. כדי להגיע לתחילת המסלול תוכלו לרשום בוויז: עין קובי. מכביש 375 פונים לפארק בגין על דרך מסומנת ירוק, דרך סלולה היורדת עד לעין קובי. קרדיט על הצילום יאיר שוהם – לדף האינסטגרם של יאיר לחצו כאן.

תרצו להמשיך לטייל באיזור?

טיול מעגלי בסטף למשפחות – הסטף הוא מקום מעולה לטיול שמשלב נוף עוצר נשימה ואטרקציה. במהלך המסלול פוגשים מעיינות וגם ניקבה שניתן לזחול בתוכה והיא אטרקציה נהדרת לילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל המעיינות יער עמינדב – חרבת סעדים – בין המושב אבן ספיר לעמינדב שבהרי ירושלים ישנו מסלול ובו נובעים שישה מעיינות שלחלקם תוכלו להיכנס ולשחות ברוכים הבאים לשביל המעיינות ביער עמינדב. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי צובה – תל צובה פארק יצחק רבין – בגובה של 769 מטר מעל פני הים תוכלו לקבל נקודת תצפית מרשימה על הרי ירושלים לצד שרידי מבצר צלבני ושרידי יישוב מהתקופות השונות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק עמק הצבאים – עמק הצבאים הוא אתר הטבע העירוני הגדול ביותר בישראל, העמק מקיף שטח של 250 דונם בלב העיר ירושלים. בפארק יש עדר של 30 צבאים שחי בו לאורך השנים, בנוסף יש כאן מגוון רחב של יונקים, ציפורים ועופות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עיר דוד ונקבת השילוח – גן לאומי עיר דוד, שנמצא בעיר ירושלים, נחשב לאתר ארכיאולוגי פופולארי אליו מגיעים מיליוני מבקרים מהארץ ומהעולם כאן יש את עיר דוד ונקבת השילוח. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין לבן -אזור הרי ירושלים הוא עשיר במעיינות יפים ומרעננים. אחד המוכרים ביותר הוא עין לבן, וזה כנראה בגלל קרבתו לגן החיות התנכ”י המפורסם, ממש 2 דק’ נסיעה מהפארק. אם תגיעו בזמני חופשות או סופי שבוע, אתם כנראה ממש לא תהיו פה לבד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אקווריום ישראל– אם אתם מחפשים אטרקציה לכל המשפחה, משהו מיוחד שלא תראו כמותו עוד במדינתנו קטנה ולא מבייש שום אטרקציה בינלאומית – זה המקום. בילוי מצוין במיוחד בימים החמים/קרים! התמחות האקווריום הוא בשימור בתי הגידול והסביבה הימית של ישראל – המטרה העיקרית –  שמירה על הטבע. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 
מערת הנטיפים – ליד בית שמש היא תופעת טבע מרשימה ויוצאת דופן שנוצרה במשך מיליוני שנים. טיול אל מעמקי המערה יגלה בפניכם עולם שלם שלא הכרתם. בסמוך לעיר בית שמש בלב יער ארצות הברית, בדרך נוף מפותלת נמצאת מערת הנטיפים, המוכרת גם בשמה מערת שורק, אחת מתופעות הטבע המיוחדות בעולם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 
מעיינות בירושלים – בפחות משעה נסיעה ממרכז הארץ מגיעים לאזור הרי ירושלים. אזור זה התברך בלא מעט נביעות ומעיינות קרירים ומיוחדים מאוד. הפעם נמליץ לכם על כמה מהמוכרים באזור שמומלץ בחום להגיע אליהם וליהנות משקט ההרים וכמובן אם אפשר לצרף לזה פק”ל קפה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 
שמורת הטבע נחל חלילים – נחל חלילים מספק לנו חוויה של טיול משפחתי וקליל בנוף מקסים. הטיול בנחל חלילים יוצא מבין השכונות של העיר מבשרת ציון. ממש בין הבתים ובצמוד לעיר הרועשת ישנה פיסת טבע פסטורלית ויפהפייה שמספקת לנו טיול בין נופים, פריחה, מערות חלילים מיוחדות ועוד, וכל זה  במסלול שמתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.