Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עין הסמל והעמק הנעלם - מסלול אתגרי בגלבוע

הר הגלבוע הוא מבין המרשימים שיש, יש כאן מגוון רחב של מסלולים מומלצים לטיול כאשר אחד מהם הוא העמק הנעלם ועין סמל. אורכו של המסלול כ- 2.8 ק”מ והוא מתאים למטיבי לכת בלבד, מאופיין לכל אורכו בפריחה עונתית מרשימה, נופים עוצרי נשימה של עמק חרוד וחלקו התחתון מאופיין בהליכה תלולה בעזרת יתדות ומעקות שהותקנו כאן במיוחד לטובת המטיילים. מסלול העמק הנעלם מתחיל את דרכו מחניון הר ברקן והוא כולל ירידה מצטברת של 550 מטרים עד לתל יוסף הישנה. את המסלול אפשרי לחלק ל 2 חלקים: 1.6 ק”מ הראשונים ההליכה היא נוחה, במגמת ירידה וה 800 מטרים הנוספים הם בירידה תלולה ומאתגרת ה 400 מטרים האחרונים הם בהליכה קלה עד לתל יוסף הישנה.

אז אחרי שחנינו את הרכב בחניו הר ברקן נחצה את הכביש בזהירות לכיוון השלט לעין הסמל בסימון שבילים אדום. לאחר הליכה נוחה במגמת ירידה של כ 900 מטרים נגיע אל פיצול שבילים: כחול אדום, כאן נמשיך עם האדום. לאחר הליכה של כ 400 מטרים נגיע אל “עין הסמל”. עין הסמל הוא מעיין קטן שנמצא בסמוך לשביל, יש כאן עץ תאנה גדול ושלט זיכרון לזכרו של סמל משה רוזנפלד ז”ל – ההרוד הראשון של “המרד הערבי” שהתחיל את מאורעות תרצ”ו-תרצ”ט. 

מכאן ממשיך השביל כ 400 מטרים נוספים עד להגעה ל –”מצפור רמי”, לזכרו של רמי בן צבי ז”ל שנפל בשנת 1987 באדמת לבנון. מהמצפור ישנה נקודת תצפית מהיפות שיש על עמק חרוד זו נקודה נהדרת למנוחה לפני המשך המסלול. מכאן ממשיכים וחוצים גדר בקר ולמעשה מכאן אנחנו נכנסים אל “העמק הנעלם”. חלק זה אורכו כ 800 מטרים סך הכל אבל הוא החלק האתגרי של המסלול. יש כאן דרגיות, מעקה בטיחות, סלעים והוא תלול מאוד – יש לרדת אותו בזהירות.

בסיום מקטע זה נגיע אל שביל רחב ונוח להליכה כ 400 מטרים שיובילו אותנו עד לרכב שממתין לנו בתל יוסף הישנה. ממש כאן בשנת 1921 ישבנו אנשי פלוגת גדוד העבודה והקימו את קיבוץ תל יוסף על שם יוסף טרומפלדור. רק בשנת 1930 עבר הקיבוץ לנקודת הקבע שלו שבגבעת קומי שנמצאת כשלושה ק”מ צפונית מתל יוסף הישנה. בתל יש שרידים מתקופות שונות. תל יוסף הישנה זו נקודה נהדרת לסיום מסלול מאתגר למי מכם שרוצה לערוך פיקניק קצת ומנוחה.

מה חשוב לדעת טרם  יציאתכם למסלול

צריך לקחת בחשבון שמרבית המסלול חשוף לשמש לכן הוא מתאים בעיקר בעונות הסתיו והאביב. המסלול לא מתאים לימי גשם או לימים מיד לאחר הגשם – קחו בחשבון שלאחר הגשמים המסלול הופך בוצי, מחליק ומסוכן. במידה ואתם מגיעים לכאן עם ילדים שימו לב כי חלק מהמסלול עובר באיזורים תלולים ליד מצוקים – מתאים לילדים מעל גיל 7 מטיבי לכת. כדי להגיע לתחילת המסלול תוכלו לרשום בוויז: חניון הר ברקן. כדי להגיע לסיום המסלול תוכלו לרשום בוויז: תל יוסף הישנה.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

עין יזרעאל ותצפית מתל יזרעאל – עין יזרעאל הוא מעיין שנובע למרגלות הגלבוע, ויוצר בריכה טבעית גדולה ויפה. המקום מקסים ונסתר בתוך החורש הטבעי והוא מושלם לפיקניק סביב המים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חורשת גדעון ובריכת גדעונה – בצמוד לגן לאומי מעיין חרוד שנמצא באיזור הגלבוע, תוכלו להנות ממסלול נגיש, רטוב וקליל שמתאים לכל המשפחה – חורשת גדעון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי בית שאן – בואו לחזור חזרה אחורנית בזמן. למדיע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מפלי קניון הבזלת נחל חרוד – אחרי הגשמים אתם יכולים להגיע לנקודת תצפית עוצרת נשימה על מפלי קניון הבזלת שזורמים כאן בעוצמה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל בין הגשרים – מסלול נגיש העובר לצידו של נחל חרוד, כאן גם תוכלו לחוות את מפלי חרוד מקרוב. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין מודע – מדובר בבריכה טבעית די גדולה וסביבה שולחנות פיקניק רבים. היתרון הגדול של המיקום שניתן להגיע ישירות לבריכה ולא דרך הכניסה הראשית של הפארק. המקום לא עולה כסף.  למידע מלא על המקום כולל דרכי הגעה עד למעיין לחץ כאן.

עין שוקק – בריכה יפהפייה שנוצרת גם היא מנביעה טבעית. מדובר בבריכה די גדולה שעומק המים בה מגיע עד 1.5 מטר, המים בה נקיים וצלולים וזורמים בכל ימות השנה.  למידע מלא על המקום כולל דרכי הגעה לחץ כאן.

גן השלושה – שמו הנוסף והיותר מוכר הוא הסחנה, מה עוד אפשר לומר על המקום הזה ולא נאמר? בריכות בצבע טורקיז שמתמזגות עם השמיים, שטחי דשא תחת העצים, מפלונים שנותנים הרבה של חול ובעיקר מקום נהדר להעביר בו יום שלם או אפילו לעשות קמפינג. המקום עולה כסף. למידע מלא על המקום כולל דרכי הגעה לחץ כאן.

גני חוגה – אל מול נוף הרי הגלעד תוכלו להגיע לפיסת גן עדן קטנה או יותר נכון גדולה – מעיינות “חוגה” – פארק מים בטבע. למי שמכיר את איזור בקעת בית שאן יודע אומנם כי בתקופת הקיץ חם פה מאוד, אך לשמחתנו האיזור כולו התברך בכמות אדירה של מעיינות טבעיים לטבול בהם. המקום עולה כסף. למידע מלא על המקום כולל דרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.