Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עין המסייעת 7020 – המעיין המסתובב

בהרי ירושלים מזרחית למושב בית נקופה נובע מעיין שכבה בשם עין המסייעת 7020. עין המסייעת שופץ ושוקם על ידי לוחמים של פלוגת המסייעת גדוד מילואים 7020 בעזרת תושבי נקופה ומתנדבים נוספים. המעיין הוא לזכרם של 13 לוחמי הפלוגה שנהרגו ב 09/04/2002 במהלך מבצע חומת מגן בג’נין. עין המסייעת מתנקז אל תוך בריכה בגודל 10*9 מטרים דרך נקבה שאורכה 25 מטרים. 

בחפירות שנעשו סביב עין המסייעת אותרו ממצאים מהתקופה הרומית : מתקני מים קדומים, טרסות חקלאיות, מטבעות ומערכת אמת מים. ממי כאן החיילים הרומים – הליגיון העשירי חנו. המעיין נקרא גם המעיין המסתובב על ידי תושבי בית נקופה בגלל ניקבת המים החצובה שיש כאן שמסתעפת בתוך ההר. המקום מתוחזק על ידי “עמותת הפלוגה המסייעת 7020”. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: עין המסייעת 7020 – בית נקופה. קרדיט על הצילום יאיר שוהם – לדף האינסטגרם של יאיר לחצו כאן.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

עין מקלף – עיינות אליעזר – מתחת לכביש מספר 1, בכניסה לירושלים קרוב למוצא נמצא עין מקלף. מעיין קטן, עם גישה נוחה, מים קרירים שקיבל את שמו על שם הרמטכ”ל השלישי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מאגר וסכר בית הזית – מאגר בית זית הוא אגם מלאכותי באזור הרי ירושלים, ליד ישוב בית זית, והוא חלק מערוץ נחל שורק. האגם מתמלא במים בעונת החורף לאחר הגשמים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק עמק הצבאים – עמק הצבאים הוא אתר הטבע העירוני הגדול ביותר בישראל, העמק מקיף שטח של 250 דונם בלב העיר ירושלים. בפארק יש עדר של 30 צבאים שחי בו לאורך השנים, בנוסף יש כאן מגוון רחב של יונקים, ציפורים ועופות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין איתמר – ליד מושב אורה שבהרי ירושלים תמצאו מעיין ניקבה עם בריכה צלולה עם מי טורקיז – עין איתמר. מבין המעיינות היפים שיש בהרי ירושלים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין לבן -אזור הרי ירושלים הוא עשיר במעיינות יפים ומרעננים. אחד המוכרים ביותר הוא עין לבן, וזה כנראה בגלל קרבתו לגן החיות התנכ”י המפורסם, ממש 2 דק’ נסיעה מהפארק. אם תגיעו בזמני חופשות או סופי שבוע, אתם כנראה ממש לא תהיו פה לבד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי חאן שער הגיא – באב אל וואד אתר מורשת לאומי – חאן שער הגיא שנמצא בדרך העולה לירושלים על כביש 1 שימש כמלון דרכים בתקופה העות’מאנית, בדרך הזו נערכו קרבות עזים במלחמת העצמאות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי עין חמד – בדרך העולה אל ירושלים נמצא הגן הלאומי עין חמד. בין תעלות והבריכות שנחל כסלון יוצר כאן תוכלו למצוא מסלולי טיולים קצרים ונחמדים עם המון צל לצד הסיטוריה ומורשת. למידע מלא על המקום ודרגי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל גזר– אם אתם חובבי היסטוריה ועתיקות, נמליץ בחום לא לפספס את הטיול בגן לאומי תל גזר. בסמוך ליישוב כרמי יוסף תוכלו לחזור אחורנית בזמן אל עתיקות שנמצאו כאן החל מהתקופה הכלקוליתית ועד לתקופה הרומית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מסלול הסטף הר איתן –  בסטף יש כמה מסלולי טיול ברמות קושי שונות. במהלך המסלול אותו אנחנו עשינו פוגשים מעיינות וגם ניקבה שניתן לזחול בתוכה והיא אטרקציה נהדרת לילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל חלילים – נחל חלילים מספק לנו חוויה של טיול משפחתי וקליל בנוף מקסים. הטיול בנחל חלילים יוצא מבין השכונות של העיר מבשרת ציון. ממש בין הבתים ובצמוד לעיר הרועשת ישנה פיסת טבע פסטורלית ויפהפייה שמספקת לנו טיול בין נופים, פריחה, מערות חלילים מיוחדות ועוד, וכל זה  במסלול שמתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק איילון קנדה – פארק אילון קנדה נמצא בעמק איילון והוא משתרע על פני 12 אלף דונם בין שער הגיא למחלף לטרון. אנחנו הגענו לטיול בפארק אחרי יום גשום ונופי הפרק פשוט מדהימים. יש כאן חורש טבעי, עצי בוסתן, אתרים היסטוריים עליהם נפרט בהמשך והמון מקומות לפיקניק משפחתי. למידע מלא על המקום ודרגי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע מערת הנטיפים –מערת הנטיפים ליד בית שמש היא תופעת טבע מרשימה ויוצאת דופן שנוצרה במשך מיליוני שנים. טיול אל מעמקי המערה יגלה בפניכם עולם שלם שלא הכרתם. בסמוך לעיר בית שמש בלב יער ארצות הברית, בדרך נוף מפותלת נמצאת מערת הנטיפים, המוכרת גם בשמה מערת שורק, אחת מתופעות הטבע המיוחדות בעולם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.