Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עין הוד – כפר אמנים בדרום הכרמל

עין הוד הוא כפר אמנים ייחודי השוכן מדרומה של העיר חיפה. מדובר בכפר האמנים הראשון בהיסטוריה והרעיון שמאחוריו הוא לאגד יחד את האמנים ובכך לתת להם תחושת שייכות ושותפות בסביבה תומכת ויצירתית דומה להם. וכך, משנת 1953 בה נוסד הכפר  ועד היום חיים בו אמנים מכל התחומים: מוזיקה, ציור, תיאטרון, ספרות ועוד.

כיום עין הוד הוא כפר יפהפה ותיירותי שניתן לצאת בו לטיול מרתק באווירה אחרת. בכפר תוכלו להסתובב בין סמטאות ציוריות, ליהנות מהגלריות השונות וממגוון של פסלים ויצירות אמנות שמפוזרות בכפר. בנוסף יש כאן אטרקציות ייחודיות שמתאימות למגוון גילאים, מבחר מסעדות מומלצות וגם צימרים ללינה. אחד המוזיאון המוכרים ביותר של עין הוד הוא ינקו דאדא.

מי שרוצה לשלב בטיול בכפר האמנים חוויה נוספת יוכל לשלב פעילויות שונות שמוצעות כאן שרובן באופן טבעי יהיה סביב נושא האומנות בתחומים השונים. תוכלו לצאת אל סיורים עם כמה מהדמויות המעניינות של הכפר או להשתתף בסדנאות יצירה מגוונות. בתחומי הכפר מתקיים סיור תיאטרלי מומחז מרתק וסיורים נוספים שייקחו אתכם אל סמטאות הכפר הציוריות ויספרו לכם את סיפור המקום. מבין הסדנאות שמתקיימות בעין הוד: סדנאות קדרות, סדנאות תפירה, סדנאות צילום, מוסיקה ועוד. הסדנאות והסיורים שמתקיימים בעין הוד יכולים להתאים למגוון גדול של גילאים. בתיאום מראש, תוכלו להתאים את אופי הפעילות לגיל המשתתפים. רוב הפעילויות הן בתשלום ודורשות תיאום מראש. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: עין הוד.

טקס עגל הזהב של עין הוד

מדי שנה, בסיומו של חג הפסח, מתקיים בכפר טקס ייחודי שאין שני לו בארץ. טקס עגל הזהב נוסד בכפר בשנת 1992 על ידי מספר אמנים תושבי הכפר במטרה ליצור אירוע קהילתי ולקשר אותו לסיום חג הפסח ולאביב שבפתח. הטקס הוא מופע תיאטרלי מרהיב שעוסק בסיפור יציאת מצריים, עשר המכות ותקרית עגל הזהב המפורסמת. בכל שנה נבחר אומן אחר מתושבי הכפר לייצר את העגל ולשלב בו אלמנטים ערכיים שונים ותושבים נוספים שמקבלים תפקידי משחק בטקס. כל המשתתפים בטקס מתבקשים להגיע בלבוש לבן בסגנון בני ישראל במדבר ולהביא כלי נגינה שונים לאירוע. במהלך הטקס יוצגו אלמנטים שונים מהסיפור המקראי כמו: מתן לוחות הברית, הילולת עגל הזהב והריסתו, דמותו של משה רבנו ועוד. בסיום הטקס ייפתחו שולחנות עם מאכלי חמץ ויין וימשיכו חגיגות בכפר אל תוך הלילה.  

הנה כמה רעיונות לטיולים בקרבת כפר האמנים עין עוד: 

נחל בוסתן – נחל בוסתן שנמצא בצידו המערבי של הר הכרמל מציע למטיילים בו טיול רגוע בתוך חורש ים תיכוני, פריחה עונתית, מוצל בין מדרגות סלע שהטבע יצר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל ספונים – מסלול אל מערת ספונים – בשיפולים המערבים של הר הכרמל ישנו מסלול לא כל כך מטוייל אבל הוא נותן לנו הצצה לאחת המערות היפות ברכס זה – מערת ספונים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

קרן הכרמל “המוחרקה” – פסגת קרן הכרמל נמצאת בגובה של 474 מטר מעל פני הים. אם אתם מחפשים נקודת תצפית עוצרת נשימה וטיול דתות קצר, אל תפספסו את המקום הזה. לפרטים מלאים על המקום לחצו כאן.

שמורת הטבע החי בר – שמורת טבע מיוחדת שבה שכל מטרתה טיפול והשבת בעלי חיים שנתונים בסכנה אל הטבע. לפרטים מלאים על המקום לחצו כאן.

שמורת הטבע חרבת קרתא – בכניסה לעתלית תוכלו להגיע אל מסלול קצר וקליל על רכס כורכר המשלב תצפית פנורמית נהדרת על כל האיזור, אורוות חצובות ובתקופת הפריחה אפשר למצוא פה מגוון רחב של צבעי פריחה משגעת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע נחל תנינים – טיול בין נופי טבע והיסטוריה ביחד. נחל תנינים הוא נחל איתן ויש בו מים בכל ימות השנה. המסלול עובר לצידו של הנחל ובמהלכו נפגוש עתיקות. לפרטים מלאים על המקום לחצו כאן.

שמורת הטבע חוף דור הבונים – רצועת חוף דור או בשמה הנוסף הבונים היא מבין רצועות החוף היפות שיש לנו בישראל ובה כמה אפשרויות לטיולים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין אלון – בלב יערות הכרמל, בין העצים במקום הכי רגוע שיש תוכלו למצוא את עין אלון.  מעיין עין אלון הוא חלק מנחל אורן, המים נובעים מתוך הסלע ונאספים אל בריכה רדודה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

נחל כלח בשוויצריה הקטנה – בנחל כלח שנמצא בתוך שוויצריה הקטנה, בחלקו הצפוני של הר הכרמל, ישנו מסלול מקסים. למה שוויצריה הקטנה? כי הנוף כאן עוצר נשימה ומזג האוויר כאן נעים לאורך רוב חודשי השנה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.