Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נחל תמר ונחל צפית: מסלול למשפחות שאוהבות אתגרים

בדרום ים המלח תוכלו לצאת למסלול המשלב את 2 הנחלים הזורמים במקביל האחד לשני ומסתיימים בים המלח: נחל תמר ונחל צפית. את נחל תמר רוב המטיילים מכירים בעיקר בזכות הסולמות הגבוהים והמרשימים שיש בכניסה אל הקניון, בעזרתם אפשר לנוע בנחל ולטפס במפלים. יש כאן מפלים שגובהם 10 ו- 15 מטרים – בהחלט לא מסלול לאנשים עם פחד גבהים! אבל אם אתם משפחה מטיבות לכת שאוהבת אתגרים זה בהחלט מסלול מעולה לצלוח עם כל המשפחה. את נחל צפית מכירים בזכות הקניון המרשים שבו וגם לצערנו בזכות אסון צפית שפקד את הנחל.

מסלול קווי מצריך הקפצת רכבים

המסלול שלנו מתחיל בתחנת הדלק שנמצאת כ 500 מטרים דרומית לצומת הערבה ומסתיים 2.1 ק”מ דרומית לצומת הערבה. מתחנת הדלק נצעד במקביל לכביש 90 ולאחר כ 150 מטרים נפנה ימינה עם הסימון הירוק. לאחר כ 500 מטרים נגיע אל הכניסה לקניון תמר. מכאן מתחיל כל הכייף, 2 סולמות ארוכים ומרשימים שיעלו אותנו בגובה של כ 15 ו כ 15 מטרים. לאחר צעידה וטיפוס של כ 250 מטרים בהם אל תשכחו להסתכל על הנוף לרגע, נגיע אל צומת סימון שבילים ירוק כחול. כאן נפנה עם השביל הכחול שמאלה לכיוון דרום. כאן הגענו אל הנקודה הדרומית יותר של מצוק ההעתקים המרשים. לאחר צעידה של קילומטר נגיע אל פיצול שבילים כחול אדום, כאן נמשיך עם כחול.

אל תפספסו את נקודות התצפית, מכאן אפשר לראות את דרום ים המלח, את חוואר הלשון והרי ממלכת ירדן השכנה. לאחר צעידה של כ 890 מטרים נגיע אל פיצול שבילים כחול שחור. כאן נפנה שמאלה עם השחור שיכניס אותנו אל תוך קניון נחל צפית. הקניון כאן הוא מבין המרשימים שיש, הקירות שלו גבוהים ולאחר הגשמים יש כאן גבים שמתמלאים במים. לאחר הליכה של כ 840 מטרים מגיעים אל גל עד הנצחה לחללי אסון צפית.

ב 26/04/2018 התרחש אסון צפית בו 9 נערות ונער בטיול גיבוש של מכינה קדם צבאים בני ציון כאשר נקלעו לשיטפון בזק עוצמתי ששטף את הנחל. מכאן ממשיך השביל כ 600 מטרים עד ליציאה מהנחל ופניה עם השביל השחור כ 300 מטרים בהליכה מנהלתית עד להגעה לחניון. כדי להגיע תחילת המסלול יש לרשום בוויז: דלק-מנטה גל ערבה. כדי להגיע לנקודת סיום להקפצת רכבים תוכלו ללחוץ כאן לנקודת וויז. מצומת הערבה נוסעים דרומה על כביש 90, לאחר כ 2.1 ק”מ פונה ימינה אל רחבת חניה. יש לקחת בחשבון כי חניון זה סובל מפריצות לכן יש כאלה שמחנים את הרכב שלכם בתחנת הדלק הקרובה יותר לצומת הערבה.

מסלול מעגלי

המסלול שלנו מתחיל 2.1 ק”מ דרומית לצומת הערבה. יש כאן חניון עפר שממנו נצא ונחזור. נצעד בסימון שבילים אדום כ 250 מטרים במקביל לכביש 90 ואז נפנה עם הסימון האדום שמאלה נצעד כ 450 מטרים במגמת עליה קלה עד להגעה לצומת שבילים אדום כחול. כאן נפנה שמאלה עם הכחול  ולמעשה נכנסים אל שביל צפית תמר. לאחר כ 900 מטרים נגיע אל צומת שבילים כחול שחור, כאן נפנה שמאלה עם השחור שיכניס אותנו אל תוך קניון נחל צפית. הקניון כאן הוא מבין המרשימים שיש, הקירות שלו גבוהים ולאחר הגשמים יש כאן גבים שמתמלאים במים.

לאחר הליכה של כ 840 מטרים מגיעים אל גל עד הנצחה לחללי אסון צפית. ב 26/04/2018 התרחש אסון צפית בו 9 נערות ונער בטיול גיבוש של מכינה קדם צבאים בני ציון כאשר נקלעו לשיטפון בזק עוצמתי ששטף את הנחל. מכאן ממשיך השביל כ 600 מטרים עד ליציאה מהנחל ופניה עם השביל השחור כ 300 מטרים בהליכה מנהלתית עד להגעה לחניון שם התחלנו את המסלול. כדי להגיע נקודת התחלה וסיום של המסלול המעגלי תוכלו ללחוץ כאן לנקודת וויז. מצומת הערבה נוסעים דרומה על כביש 90, לאחר כ 2.1 ק”מ פונה ימינה אל רחבת חניה. יש לקחת בחשבון כי חניון זה סובל מפריצות לכן יש כאלה שמחנים את הרכב שלכם בתחנת הדלק הקרובה יותר לצומת הערבה.

מה חשוב לדעת לפני היציאה למסלול:

  • אין להיכנס למסלול זה בעת התראת שטפונות!
  • בימים לאחר השטפונות יש לבדוק את תקינות הסולמות והדרגיות.
  • המסלול ממש לא מתאים למי מכם שיש לו פחד גבהים.
  • המסלול מתאים למשפחות עם ילדים בוגרים מנוסים בטיולים מאתגרים.
  • ניתן לעשות אותו בכיוון ההפוך וכך תהיו במגמת טיפוס.
  • בחופשים וחגים המסלול מבוקש מאוד בעיקר כחלק מטיולי בתי ספר.
  • המסלול לא מתאים לטיול בימים החמים.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

נחל צפית תחתון – נחל צפית הקניוני המרשים שיכניס אתכם אל קניון צר עם קירות גבוהים אל מול נוף עוצר נשימה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

קניון נחל תמר – מסלול שיקח אתכם היישר אל תוך קניון נחל תמר המרשים הכולל עליה בסולמות מהגובהים שיש בישראל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

נחל פרס וגבי פרס – הנחל הופך מבוקש בעיקר בתקופה של לאחר השיטפונות בהם גבי פרס שלאורכו מתמלאים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק נחל אמציהו – פארק אקולוגי בים המלח – הפארק האקולוגי בנחל אמציהו נמצא באיזור דרום ים המלח. הפארק שופץ והפך לאטרקציה אטרקטיבית ואתר תיירותי שמומלץ לבקר בו. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין פלוטית – עין פלוטית הוא מעיין בדרום ים המלח אשר מימיו כחולים, טורקיז שקופים עם המון דגים קטנים שנותנים הרגשה של אגדה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע עין בוקק – מאחורי מלונות ים המלח תוכלו למצוא את שמורת הטבע עין בוקק – שמורה קסומה שמומלץ לבקר בה לפחות פעם אחת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי מצדה – מה יש לומר שעוד לא נאמר על גן לאומי מצדה, חוויה גדולה בין אם זה הטיפוס להר או עם הרכבל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

הגן הבוטני בקיבוץ עין גדי– שנים רבות אנחנו מטיילות באיזור אבל רק לאחרונה גילינו את הגן הבוטני בקיבוץ עין גדי – אל תפספסו! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

נחל דוד –מים זורמים במדבר, מפלים, מסלול נהדר עם הקטנים למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

נחל זוהר – מסלול הליכה קווי במדבר יהודה – בסוף הירידות בכביש 31 מערד אל ים המלח תוכלו לצאת למסלול הליכה קווי, באורך של 2.5 ק”מ, שכולל עתיקות ונוף מדברי עוצר נשימה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

תצפית נווה זוהר בירידות לים המלח – בכיבש 31 היורד מערד אל ים המלח יש כמה נקודות תצפית חלקן מאולתרות וחלקן מסודרות. אחת המסודרות היא תצפית נווה זוהר הצופה על נחל זוהר וים המלח. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מצפור מואב ומסלול נחל כידד בערד– בסופה של העיר ערד, אחרי מלונות העיר תוכלו להגיע אל אחת מהתצפיות היפות שיש באיזור – מצפור מואב. סימון שבילים ירוק לבן יוביל אתכם במסלול למצפור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.