Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מדבריום פארק החיות בבאר שבע

פארק החיות “מדבריום” ע”ש ג’ק ג’וזף ומורטון מנדל נמצא בבאר שבע בירת הנגב. פארק החיות משתרע על פני 140 דונם והושקעו בו למעלה מ 250 מיליון שקלים ובו תוכלו לפגוש למעלה ממאה מינים של בעלי חיים שונים. מדבריום הוא פארק חיות ראשון מסוגו בישראל שמאפשר למטייל בו לפגוש בצורה חווייתית את בעלי החיים שכאן וזאת בזכות משחקים אינטראקטיביים, הדרכות חדשניות שמתקיימות כאן וכמובן מבנה הפארק שהופך את הטיול כאן לחוויה מדברית מגוונת. פארק החיות מדבריום מאפשר למבקרים לטייל בין ארבעה בתי גידול מדבריים: הערבה, נווה המדבר, הסוואנה והקניון ובנוסף הוקם מתחם “החאן” שהוא איזור מפגש האדם עם המדבר. פארק החיות מדבריום הוקם בסמוך לגן החיות הזואולוגי הישן של באר שבע הנגב ZOO.

פארק החיות מדבריום הוא לא רק אטרקציה לטובת המבקרים הוא גם מקלט לחיות בר. הפארק שכאן עובד בשיתוף פעולה מלא עם רשות הטבע והגנים. כאן פועלת מרפאה שמטפלת בחיות בר פצועות שאותרו בשטחים הפתוחים על ידי אזרחים או פקחי רשות הטבע והגנים. אותן חיות שהחלימו בסופו של דבר משוחררות חזרה לטבע, לאותן חיות שלא מצליחות להחלים בצורה מלאה מקבלות כאן במדבריות בית חם. 

במדבריום תפגשו את האריות הלבנים שנולדו אי שם בהונגריה והגיעו לנגב ZOO בבאר שבע עוד בשנת 2019. מעבר לאריות הלבנים תמצאו כאן את הצ’יטה, הקרנפים, תנינים, ג’ירפות, גמלים, זברות, גנו, היפופוטם, נמרים, בבונים, איזור זוחלים ועוד. ההגעה לפארק החיות מדבריום בהזמנת כרטיסים בראש. לבאים בתחבורה ציבורית ניתן להגיע עם אוטובוס קו 8 של חברת מטרודן. כדי להגיע לכאן עם רכב תוכלו לרשום בוויז: מדבריום. שדרות מורטון מנדל 1 כניסה מערבית לבאר שבע.

כל מה שצריך לדעת על מדבריום

  • הפארק נגיש לעגלות תינוק ולאנשים עם מוגבלויות, יש חניית נכים ושירותי נכים. 
  • הביקור בפארק החיות מדבריום הוא ברגל בלבד אסורה הכניסה לאופניים, רכבים חשמליים, גלגליות, קורקינטים או כל רכב ילדים אחר.
  • ילדים מתחת לגיל 13 חייבים ליווי מבוגר בזמן ביקורם בפארק החיות. 

מתחמי מדבריום

מתחם ערבה

בשל מיעוט מים החיים באיזור הערבה הם קשים ומאוד קיצוניים, אין כמעט מקומות מוצלים ושינוי הטמפרטורה בין היום ללילה מאוד קיצוניים. בעלי החיים שתוכלו לפגוש במתחם ערבה הם: יענים, מריון מדבר, ברדלס, פלמינגו גדול, מגלן חום, שחף לבן עין, נטה אדומת ראש, צבי הנגב, פנק, חתול חולות ועוד. במתחם הערבה תוכלו לעבור בין מגוון תחנות אינטרקטיביות כמו: תחנת חום קור, לאכול כמו פלמינגו, לרדוף כמו ברדלס, לצוד כלהקת זאבים ולשמוע צלול כמו שועל. 

מתחם הסוואנה

הסוואנה בעיקר מאופיינת באיזור שהוא זוכה למעט יותר משקעיים מאשר המדבר ולכן בסוואנה יש אפשרות לראות יותר עשרים, שיחים נמוכים וגם יותר קל לחיות בה מאשר בערבה לדוגמא. בעלי החיים שתוכלו לפגוש במתחם הסוואנה הם: אריות, חולד ערום, סוריקטה, פיתון סלעים אפריקאי, צב יבשה, שנבוב, ג’ירפה, קרנף רחב שפה, צבי תומסון, זברה מצויה ועוד. במתחם הסוואנה תוכלו לעבור בין מגוון תחנות אינטרקטיביות כמו: מתחם יחיד רבים, להיטמע כמו זברה ולפעום כמו לב של ג’ירף. טיפ: כאשר תגיעו לפלמינגו אל תשכחו לבקר בשירותים.

מתחם נווה מדבר

נווה מדבר הוא המקום בו תוכלו למצוא את המים שהם מקור חיים מאוד חשוב במדבר, מעיינות, גבים, נהרות או בארות. יחד עם המים מגיעים גם בעלי החיים ולכן באיזור זה יותר קל לחיות ותמצאו כאן גם את רוב חיות הבר שמוצאות כאן מים, מזון, צל ומסתור. בעלי החיים שתוכלו לפגוש במתחם נווה מדבר הם: צב ביצה מצוי, סופית, יאורית מצרית, לבנית גדולה, ברכיה, שמפנון מצוי, חזיר בר, קרקל, פרש אדום, עטלף פירות, בבון גינאה, חסידה לבנה, חסידה שחורה, היפופוטם, אנפות, שקנאים ועוד. במתחם נווה מדבר תוכלו לעבור בין מגוון תחנות אינטרקטיביות כמו: תחנת יובש מים, להתקשר כמו בבון, לנווט כמו עטלף, לארוב כמו תנין, להשתובב כמו קוף ולחוש כמו חזיר.

מתחם הקניון

מתחם הקניון מציג את האיזורים במדבר בהם יש קניונים עמוקים, צרים, תלולה שבנויים לרוב על מצוקים גבוהים. מדובר על תהליכים טבעיים של שחיקת הקרקע בגלל זרימת מים לאורך שנים. לרוב בעלי החיים שיחיו כאן יהיו בעלי יכולת טיפוס, תעופה וזחילה. בעלי החיים שתוכלו לפגוש במתחם הקניון הם: נחשים, צבוע מפספס, נמר, נשרים, עיט זהוב, עיט ערבות, דיה שחורה, מניפנית מצויה, פתן שחור, יעל נובי, שפן סלע, רחם מדברי ועוד. במתחם הקניון תוכלו לעבור בין מגוון תחנות אינטרקטיביות כמו: מתחם להתגנב כמו נמר, לטפס כמו יעל ולדאות כמו עוף דורס.

החאן

אנחנו בני האדם במשך אלפי שנים חיים בשולי המדבר הפראי לצד בעלי החיים. החאן מסמל את נקודת המפגש בין האדם למדבר. בעלי החיים שתוכלו לפגוש במתחם הקניון הם: גמלים, חמודים, סוסים, נחשים, עז הבית ועוד. במתחם החאן תוכלו לעבור בין מגוון תחנות אינטרקטיביות כמו: הסוואנה בולטות ולזחול כמו נחש.

רוצים להמשיך לטייל באזור? 

הלונדע בבאר שבע – מוזיאון אינטראקטיבי חווייתי – הלונדע בבאר שבע הוא מוזיאון ייחודי בבאר שבע שמציע חווית בילוי נהדרת לכל המשפחה. הלונדע הוא מבין המוזיאונים המיוחדים בארץ שמתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום לחץ כאן
 
גן לאומי תל שבע – גן לאומי תל שבע מתנשא לגובה 307 מטר מעל פני הים, סמוך למפגש נחלים של באר שבע ונחל חברון. תל שבע הוא תל מקראי מבין החשובים שיש. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 
מתחם הקטר 70414 – העיר העתיקה באר שבע – בלב העיר העתיקה של באר שבע הוקם מתחם הקטר 70414 מה שהיה בשנת 1915 תחנת הרכבת הטורקית מדובר למעשה על אתר מורשת ישראל. למידע מלא על המקום לחץ כאן.
 
מרכז מבקרים באר אברהם – בעיר העתיקה של באר שבע ישנו מרכז מורשת שמספר את סיפורו של אברהם אבינו ובאר המים המפורסמת – בואו לבקר במרכז מבקרים באר אברהם. למידע מלא על המקום לחץ כאן.
 
פארק הילדים בבאר שבע – פארק הילדים בבאר שבע נמצא בצפון העיר, בלב שכונת מגורים ובצמוד למוזיאון הילדים “הלונדע” שהוא אטרקציה בפני עצמה ונכתוב עליה בסיום. למידע מלא על המקום לחץ כאן.
 
דרך הנוף בנחל הבשור – גשר החבלים והצינורות – אם אתם מחפשים טיול קליל העובר בין נופים מרהיבים של נחל הבשור הזורם לצד נוף מדברי הסובב אותו הגעתם למקום הנכון. למידע מלא על המקום לחץ כאן.
 
גן לאומי ממשית – גן לאומי ממשית נמצא באזור הנגב, מספר קילומטרים מדימונה, על הכביש הראשי לאילת.הגן מציג שרידי עיר נבטית קדומה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.
 
שמורת הטבע פורה וסובב מאגר פורה – שמורת הטבע פורה ממוקמת באיזור שפלת יהודה ואפשר לזכות לטייל בה בכל עונה אך העונה היפה ביותר היא בזמן פריחת הכלניות בתקופת דרום אדום. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.