Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתחם הקטר 70414 – העיר העתיקה באר שבע

בלב העיר העתיקה של באר שבע הוקם מתחם הקטר 70414 מה שהיה בשנת 1915 תחנת הרכבת הטורקית שעברה כאן באיזור. מדובר למעשה על אתר מורשת ישראל שבשנים האחרון שופץ ועבר מהפכה של ממש. יש כאן מבנים אותנטיים, בית הנתיבות, קרונות נוסעים מקוריים של תחילת המאה הקודמת וכדומה… תוכלו להנות כאן משלל אטרקציות כמו: מיני מוזיאון אינטראקטיבי של רכבת ישראל, גלריה לתערוכות מתחלפות, “הקטר” – בר מסעדה, סדנאות יצירה לילדים, קרונות אותנטיים, קטר קיטור מקורי ועוד.

בתוך מתחם הקטר תוכלו לראות מיצגים שונים וגם קטר קיטור מקורי שהוא אחד מבין שלושה עשר קטרים בודדים שקיימים מסביב לעולם. יש כאן קרון סדנאות ליצירות בסימן רכבות וקטרים. קטר מספר 70414 הוא חלק מסדרה של 850 קטרים שיוצרו בבריטניה בשנות ה 30-40. מעיין לשמוע את הסיפור שעומד מאחורי השבתו של הקטר שהפך לסוג של מבצע בנילאומי חשאי ומעורר השראה. לפי הביקור שלכם כאן אנחנו נמליץ בחום להתעדכן באירועים המתקיימים כאן במתחם בדף הפייסבוק הרשמי – לדף לחץ כאן. המתחם פתוח בימי א’ עד ה’ בין השעות 09:00-17:00 בתיאום מראש במספר 08-3730362.

רוצים להמשיך לטייל באזור? 

הלונדע בבאר שבע – מוזיאון אינטראקטיבי חווייתי – הלונדע בבאר שבע הוא מוזיאון ייחודי בבאר שבע שמציע חווית בילוי נהדרת לכל המשפחה. הלונדע הוא מבין המוזיאונים המיוחדים בארץ שמתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום לחץ כאן
 

מדבריום פארק החיות בבאר שבע –  בפארק תוכלו לפגוש למעלה ממאה מינים של בעלי חיים שונים. פארק החיות מדבריות מאפשר למבקרים לטייל בין ארבעה בתי גידול מדבריים: הערבה, נווה המדבר, הסוואנה והקניון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מרכז מבקרים באר אברהם – בעיר העתיקה של באר שבע ישנו מרכז מורשת שמספר את סיפורו של אברהם אבינו ובאר המים המפורסמת – בואו לבקר במרכז מבקרים באר אברהם. למידע מלא על המקום לחץ כאן.
 
פארק הילדים בבאר שבע – פארק הילדים בבאר שבע נמצא בצפון העיר, בלב שכונת מגורים ובצמוד למוזיאון הילדים “הלונדע” שהוא אטרקציה בפני עצמה ונכתוב עליה בסיום. למידע מלא על המקום לחץ כאן.
 
דרך הנוף בנחל הבשור – גשר החבלים והצינורות – אם אתם מחפשים טיול קליל העובר בין נופים מרהיבים של נחל הבשור הזורם לצד נוף מדברי הסובב אותו הגעתם למקום הנכון. למידע מלא על המקום לחץ כאן.
 
גן לאומי ממשית – גן לאומי ממשית נמצא באזור הנגב, מספר קילומטרים מדימונה, על הכביש הראשי לאילת.הגן מציג שרידי עיר נבטית קדומה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.
 
שמורת הטבע פורה וסובב מאגר פורה – שמורת הטבע פורה ממוקמת באיזור שפלת יהודה ואפשר לזכות לטייל בה בכל עונה אך העונה היפה ביותר היא בזמן פריחת הכלניות בתקופת דרום אדום. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.