Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מצפור גבעת גמל – לזכרו של יעקב (ינצ'יק) גברי

בסמוך לקיבוץ ניר עם שבעוטף עזה על גבי גבעה הנראת כמו דבשת הגמל הוקם לו מצפור המשקיף על האיזור כולו. בראש הגבעה יש שני עצי אורן ולידם הוצב פסל של סוס ועליו רוכב – לזכרו של יעקב (ינצ’יק גברי) שהיה חלוץ ממייסדי קיבוץ ניר עם שנהג לרכוב על סוסו באיזור זה יחד עם כלבו. לאחר שנחנה את הרכב יוביל אותנו שביל עם מדרגות הישר אל ראש הגבעה.

שני עצי האורן שניצבים כאן בראש הגבעה ניטעו על ידי יעקב גברי, כאן יש גם שני ספסלים גב אל גב למנוחה ועמודי קק”ל עם שמות התורמים. מראש הגבעה תוכלו לראות את רצועת עזה, בית חנון, נתיב העשרה, אשקלון, אשדוד, שדרות וכמובן את קיבוץ ניר עם. שם המקום ניתן בשל מפה גרמנית משנת 1979 שאותרה עוד ימי מלחמת העולם הראשונה ובה צויין מקום זה כשם גבעת גמל הנראת כמו דבשת גמל. בסמוך לגבעה ישנו בוסתן עצי פרי שמשפחתו של יערב נטעו. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: גבעת הגמל ניר עם.

מי שיגיע הנה בחודשים פברואר-מרץ אנו ממליצים לבקר בעוד כמה מקומות ולזכות להנות ממראות הפריחה המרהיבים שמכסים את כל איזור הדרום, אלפי כלניות בכל מקום שלא תסתכלו. לרשימת ההמלצות שלנו לטיולים ומקומות לטייל בהם במסגרת פסטיבל דרום אדום לחצו כאן. רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו– יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

שמורת הטבע בתרונות רוחמה – העץ הבודד, כלניות ומגדל התצפית – שמורת הטבע בתרונות רוחמה נמצאת בסמוך לקיבוץ רוחמה בנגב המערבי. השמורה מחולקת לשני איזורים מהצד המזרחי של הקיבוץ והצד המערבי של הקיבוץ. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

אנדרטת החץ השחור – אתר זיכרון ומורשת קרב של הצנחנים – בתחילת שנות ה 90 קבוצת לוחמים ותיקים יוצאי גדוד צנחנים 890 החליטה להקים נקודת תצפית – אנדרטת החץ השחור מול עזה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גבעת הכלניות – קבר אריאל ולילי שרון מול חוות השקמים – גבעת הכלניות, מכונה גם גבעת לילי, והיא נמצאת בנגב הצפון מערבי מול חוות שקמים. על פסגת הגבעה נמצאת אחוזת קברם של אריאל ולילי שרון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע פורה וסובב מאגר פורה – שמורת הטבע פורה ממוקמת באיזור שפלת יהודה ואפשר לזכות לטייל בה בכל עונה אך העונה היפה ביותר היא בזמן פריחת הכלניות בתקופת דרום אדום. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק נחל לכיש – פארק נחל לכיש הוא מקום מושלם לבלות בו עם המשפחה. הפארק משתרע לאורך נחל לכיש עד לנקודה שבה הנחל נשפך לים ותוכלו למצוא בו כמה מוקדי עניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

תיירות יד מרדכי – סיור המתאים לכל המשפחה המשלב הסבר על יצירת הדבש, טיול בטרקטור ברחבי הקיבוץ, מורשת קרב ופינת יצירות לילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

נתיב לשלום בנתיב העשרה – נתיב העשרה הוא מושב בצפון-מערב הנגב ובו נמצאת חומת המגן הגדולה שמפרידה בין שטח ישראל לבין שטחי רצועת עזה. בנתיב לשלום תוכלו לקחת חלק בקישוט החומה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.