Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מצפה נח כנרתי – רמת סירין

ברמת סירין שבגליל התחתון בגובה של 460 מטרים מעל גובה פני עמק הירדן (וכ 260 מטר מעל פני הים) הוקם מצפה נח כנרתי. נח היה חבר קבוצת כנרת ואחד ממייסדי אגודת המים של עמק הירדן, לאורך חיו נח מונה גם לתפקיד יועץ שר הביטחון לנושאי מים, היה יועצו של ראש הממשלה יצחק רבין לענייני התיישבות וגם היה ראש צוות המים במשא ומתן עם הפלסטינים, ירדן וסוריה. לצד המצפה ישנו מאגר מים “מאגר נח” על שמו. מצפה נח כנרתי הוא מצפה לצפיה על הציפורים הנודדות שעוברות ממש כאן בתקופת הנדידה. מהתצפית אפשר לראות את עמק הירדן: את תחנת החשמל בנהריים, מנחמיה, הכנרת, הרי הגולן, הרי הגלעד ובימים עם ראות טובה גם את החרמון.

המצפה שכאן כולל פינות ישיבה, פרגולה שמספקת צל מסבירון שמסביר למטיילים על הנשקף מהמצפה. מאחורי סככת התצפית ישנה סככה נוספת שנבנתה והיא צופה אל מאגר המים המרשים שכאן – מאגר זה משמש לצורך השקיית שדות החלקאים של רמת סיכין. המצפה הוקם על ידי רשות המים ואגודת המים בעמק הירדן והוא נגיש כולו.  לצד הסככה ישנה אבן גדולה עליה כתוב: לזכר נח כנרתי – איש אמת, חזון ומעשים. אוהב אדם, אדמה ומים. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: מצפה נח כנרתי. ההגעה היא דרך כביש הגישה לישוב מנחמיה, הדרך נוחה ועבירה לכל רכב.

מקומות נוספים שנמליץ לבקר בהם אם אתם באיזור:

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.