Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מטיילים בין הנרקיסים: 8 מקומות עם פריחת נרקיסים מרהיבה

הנרקיס הוא פרח יפהפה בצבעי לבן-צהוב והוא גם ריחני. כשתגיעו למקום ובו משטחי נרקיסים גדולים, לא תוכלו להתעלם מהיופי ומהריח המופץ לאוויר. אומנם במרבית אתרי הטיולים שיא פריחת הנרקיסים הוא בחודשים ינואר-פברואר אבל כבר עכשיו בחודש דצמבר תוכלו למצוא מגוו מקומות עם פריחה מרשימה של הנרקיסים. הנרקיס הוא אמנם מלך הביצה, אבל תופתעו לגלות שהוא פורח בתפארתו במקומות נוספים ואפילו במדבר. אז 8 מקומות שאם תגיעו אליהם עכשיו תוכלו להנות מפריחת הנרקיס

שמורת הטבע אחו נוב דרום רמת הגולן

בדרום רמת הגולן יש המון נקודות עניין ואפשר להעביר כאן ימים שלמים ועדיין לא להספיק לראות הכל. ישנו מסלול אחד שהוא בגדר מסלול עליה לרגל בתקופת הפריחה – שמורת טבע אחו נוב. שמורת נוב היא אזור ביצתי והפריחה מתחילה כאן כבר בסתיו וממשיכה עד החורף. שיאה של הפריחה לרוב בחודשים ינואר-פברואר שבהם האירוס המצוי והנרקיס המצוי קיימים כאן בשפע. בנוסף לפריחת הנרקיס דווקא בחודשי הסתיו ישנה פריחה יפה במקום של אלפי חלמוניות זעירות וסתווניות שפורחות שם. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

שמורת הטבע ביתן אהרון

שמורת הטבע ביתן אהרון היא לא מהמוכרות והמפורסמות בארץ. מדובר בשמורה די קטנה שנמצאת באזור השרון והיא מפתיעה מאוד בעיקר בתקופת הפריחה. מעבר ליופי והצבעוניות בשמורה יש גם מסלול הליכה שמסומן בצורה נוחה וברורה. המסלול הוא די קליל ולא נדרשת פה איזו מיומנות הליכה מיוחדת. מסלול מעגלי, ויפהפה ממש בלב הטבע. ממש בימים אלו תוכלו למצוא כאן את תחילת פריחת הנרקיסים ועוד כמה פרחי בר צבעוניים. למידע מפורט על המקום לחצו כאן.

אקו פארק גלילות פי גלילות

מיד לאחר הגשמים בשטח הצפוני של אקו פארק גלילות פורחים עשרות ולפעמים גם אלפי נרקיסים. השטח כאן הוא נחשב לשטח חקלאי והנרקיסים שכאן פורחים באופן טבעי ומביאים איתם את הריח המשכר שלהם. הנרקיס הוא פרח יפהפה בצבעי לבן-צהוב והוא גם ריחני. כשתגיעו למקום ובו משטחי נרקיסים גדולים, לא תוכלו להתעלם מהיופי ומהריח המופץ לאוויר. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

אנדרטת עוצבת אגרוף ורומח

בסמוך ליער קולה הועתקה אנדרטת עוצבת אגרוף ורומח שהיא אתר הנצחה לחללי חטיבה 27. האנדרטה גדולה ויש בה רחבת טקסים. יש כאן שלטי הסבר על המבצעים השונים שעוצבת אגרוף ורוח הייתה מעורבת. באנדרטה יש טנק ושני זחל”מים המקוריים שנפגעו בקרב עם מצבים במלחמת ששת הימים – בקרב זה נפלו 25 לוחמים. באנדרטה יש את שמותיהם של 147 חללי עוצבת אגרוף ורומח שנהרגו לאורך כל מערכות ישראל. בתקופה הזו של השנה אפשר למצוא ממש לצידה מרבדים יפים של נרקיסים. למידע מפורט על המקום לחצו כאן.

חרבת תנשמת יער שוהם

בתוך פארק יער שוהם נמצאת חרבת תנשמת. מדובר על אתר ארכיאולוגי שבו אותרו שרידים מתקופת הברזל ועד התקופה העות’מאנית. על פי הממצאים הוכרז המקום כאתר “בית מלגזיס” שהוא אחד המקומות שמוזכרים במפת מדבא. ממש כאן אתם תוכלו לראות העתק של המפה בגודלה המקורי ולצידה שילוט הסבר. ממש עכשיו בתחילת תקופת הפריחה ישנה לא מעט נרקיסים שפורחים וצובעים את המקום לבן צהוב. למידע מפורט על המקום לחצו כאן.

מסלול פרחי בר יער ראש העין

יער ראש העין נמצא בין שכונת נווה אפק לכביש 5 והוא מתפרס על פני שטח של כ-1,000 דונם. היער הוא יער קהילתי שעוברים בו מספר מסלולי טיול עם נקודות עניין. שביל הטיול המוכר והאהוב מביניהם הוא שביל פרחי הבר שמפורסם בעיקר בזכות הפריחה העונתית המרשימה שיש בו החל מעונת הסתיו ובהמשך לאחר הגשמים. בעונות הפריחה תוכלו לראות כאן מרבדי רקפות, נרקיסים, כלניות, מיני סחלבים ועוד. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

עמק המצלבה

עמק המצלבה או בשמו המוכר יותר פארק רחביה נמצא בירושלים והוא קיבל את שמו בגלל מנזר המצלבה שנמצא בשטחו. העמק נמצא לצד כנסת ישראל, בית המשפט העליון, מוזיאון ישראל ובעמק אפשר לצאת לסיור רגלי בטבע עירוני ולהנות מפריחה עונתית. בלב העמק אפשר למצוא את המנזר שהוקם עוד בתקופה הביזנטית וקיבל את שמו בגלל שעל פי המסורת הנוצרית ממש כאן צמח עץ שממנו עשו את הצלב שעליו צלבנו את ישו הנוצרי. שווה לשלב ביקור במנזר היווני אורתודוקסי הכניסה בתשלום. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

נחל חצץ

נתיב הנחל עובר בסמוך לשדה בוקר. בעונת הפריחה נפגוש כאן מראה מרהיב ומיוחד של עשרות נרקיסים בלב המדבר. מדובר במסלול הליכה ארוך, אך ההליכה בו נוחה. אזור הפריחה נמצא במרחק של כ-3.5 ק”מ מהחנייה ומשם ניתן לחזור באותה הדרך ממנה הגעתם. בדרך תפגשו גם את בורות המים ושרידי ישוב עתיק. מי שמגיע עם רכב 4X4 יוכל להגיע קרוב יותר לאזור הפריחה ולקצר את המסלול. כדי להתחיל את המסלול רשמו בוויז: חניון לילה נחל חצץ. שימו לב, אסור להגיע למקום בזמן התראה על שיטפונות.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.