Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיולי שלכת מומלצים בישראל

הסתיו כבר פה וזה אומר שאם אתם יוצאים לטייל, תוכלו לפגוש את כל מה שהסתיו מביא איתו. את הפריחה המתחדשת – פריחת החצבים, הסתווינית, החבצלת, והחלמונית. הציפורים שנודדות מעלינו ואת צבעי השלכת המיוחדים! טיולי שלכת הם בין הטיולים האהובים עלינו וזה בעיקר בגלל האווירה המיוחדת שהם מביאים איתם. השילוב של מזג אוויר נעים והגוונים שצובעים את הטבע הוא מושלם. העצים והעלים שנושרים נצבעים בשלל גוונים של צהוב, כתום ואדום ויוצרים אווירת סתיו המסמנת את תחילת התחדשותו של הטבע. 

תקופת השלכת היא גם לגמרי התקופה הכי פוטוגנית של הטבע. אז אם אתם חובבי צילום ואתם אוהבים לתעד כל רגע יפה, הסתיו זה הזמן שלכם לצאת החוצה. לשמחתנו הטבע מייצר המון מקומות יפים בשלכת, והיה קשה לבחור. אבל הנה המומלצים שלנו. רשימה מצפון לדרום

טיולי שלכת בצפון

יער אודם ברמת הגולן

יער אודם הוא יפהפה לטיול בכל עונות השנה. בחורף הטיול שלכם יקבל אווירה מהאגדות כשהכל ביער מתכסה בלבן מהשלג ואפשר למצוא כאן שלל פטריות. באביב יש ביער פריחה של סחלבי חורש ובסתיו השלכת מקשטת את היער כולו. יער אודם מלא כולו במיני עצים רבים שהשלכת הנושרת מהם יוצרת תמונה צבעונית במיוחד. למידע מלא על יער אודם ודרכי הגעה לחצו כאן.

קיבוץ מרום גולן

אם תכנסו אל תוך הקיבוץ בתקופת השלכת אנחנו מבטיחות שלא תרצו לעזוב. לאורך כל שטח הקיבוץ יש כאן עצי עשן, גפנית, אדר הסוכר, מילה פנסלבינית, אלון, שזיף ועוד. כל אלו נותנים לנו את צבעי השלכת הצבעונית לצד נופי הגולן המרשימים. תוכלו לטייל בתוך קיבוץ ולהגיע לתצפית מאגר בנטל היפה או לטייל במקומות שקרובים אליו. אנחנו נמליץ לנסוע גם אל הר בנטל ולראות מהתצפית הגבוהה את הקיבוץ ואת כל האיזור. להצעת טיול בקיבוץ מרום גולן לחצו כאן. 

נחל חרמון – הבניאס

אפשר להגיע הנה ולראות את השלכת של עצי הדולב הגדולים ולקבל מחזה מרהיב של הנחל הכי צלול ויפה בישראל בשילוב עם העונה הכי קסומה לטייל בה. לאורכו של נחל חרמון יש מגוון רחב של מסלולים וכניסות- כדאי לבדוק לפני ההגעה מה הכי מתאים לכם. למידע מלא על שמורת הטבע מתחם המעיינות לחצו כאן.

שמורת הטבע תל דן

נחל דן הוא אחד הגדולים והחשובים במקורות הירדן, המים מגיעים אליו מהחרמון וזורמים בנחל בכל ימות השנה. שמורת תל דן סמוכה לקיבוץ דן שבצפון הארץ והיא אחת היפות בארץ. בשמורה יש מספר מסלולי הליכה המתאימים לכל המשפחה וגם עיר מקראית מן העבר. בתקופת הסתיו השמורה מתקשטת בעלי שלכת צבעוניים והשילוב הזה עם הזרימה המרשימה שעוברת כאן הוא אחד המיוחדים שיש. למידע מלא על שמורת תל דן ודרכי הגעה לחצו כאן.

נחל שניר – החצבני

לאורכו של הנחל ישנם מספר מקומות שאפשר למצוא בהם את השלכת בשיא עוצמתה. למשל, אם תלכו בסמוך (לא בתוך) אל שמורת הטבע שניר של רשות הטבע והגנים, באיזור מסעדת דג על הדן, תקבלו את השלכת בשיא יופיה.

שמורת הטבע נחל עמוד

בשמורה יש שילוב של נחל זורם, טחנות קמח, אמות מים, בוסתנים וכל אלו מתקשטים בסתיו בצבעי השלכת! המסלול של שמורת הטבע נחל עמוד מספק לנו חווית טיול לאורך כל עונות השנה, ובכל עונה יש לו את היחודיות שלו. בחלקו הצפוני של נחל עמוד ישנה זרימה בכל ימות השנה ואפילו אפשר לטבול בבריכות השכווי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

נחל כזיב

הטיולים בנחל כזיב הם מהאטרקטיביים ואהובים שיש בצפון הארץ. במהלך הטיול נפגוש את את עצי הדולב המזרחי והשילוב של הנחל הזורם בכל ימות השנה עם צבעי השלכת הנושרים מספק חוויה מיוחדת מאו של טיול. מגוון רחב של מסלולים יש לנחל הזה וחשוב מאוד לבדוק ,לפני שמגיעים, מה המסלול הכי נוח לכם ואיפה הוא מתחיל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי בית שערים

גן לאומי בית שערים נמצא באזור הגליל התחתון, לא רחוק מקריית טבעון. המקום מציג שרידים של ישוב יהודי עתיק ובעיקרו הנקרופוליס שהוא אתר מערות הקבורה המרשימות של העיר. מדובר במיצג ארכיאולוגי היסטורי גדול ומצד שני, חוויה לילדים שיכולים לטפס או לרדת לתוך המערות. בפארק שטחי מדשאות רבים ועצים מגוונים שמנשירים את עליהם ומקשטים את המקום כולו. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

טיולי שלכת במרכז

שמורת הטבע אלוני יצחק 

שמורת הטבע אלוני יצחק נמצאת בדרום רמת מנשה. מדובר על שמורת טבע קטנה שגודלה 157 דונם בלבד אבל היא מבין השמורות היפות והמיוחדות שיש באזור. בתוך השמורה תמצאו את עצי אלון התבור, עצי לבנה רפואי, עוזרר קוצני ואשחר ארץ ישראלי. הטיול בשמורת הטבע אלוני יצחק מתאים לכל עונה, אך העונות המומלצות ביותר לביקור הן בחורף ובסתיו כשיש כאן פריחות של: רקפת מצויה, כלניות בצבעים שונים, עירית גדולה, כרכום, בן חצב סתווני, חלמוניות זעירות ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן המייסדים גבעת עדה

ביישוב גבעת עדה שנמצא ליד בינימינה ישנה גינה קהילתית ובה יש חורש טבעי של אלוני תבור, אלה אטלנטית, עצי שקד, עצי לבנה ושלל פריחה עונתית צבעונית מדהימה. לאורך כל עונות השנה תוכלו למצוא כאן פרחי בר נדירים: רקפות סגולות ורודות, נרקיסים לבנים, בן חצב סתווני, אחילוף, סתווניות סגולות לבנות, חלמוניות זעירות שצובעות כאן את הגן בצהוב מיד לאחר הגשם הראשון. לא תרצו לפספס את המקום כשהשלכת מתחילה מעצי האלון שכאן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

טיולי שלכת בירושלים

הגן הבוטני בירושלים

בין שבילי הגן הבוטני בירושלים תעברו בין עצי ספיון השעווה, רימון מצוי, אלה סינית, מיני מילה, ליקווידמבר לבני ועוד. כל אלו יתנו לנו בסתיו את המחזה היפה של שילוב גוונים של חום, אדום, כתום וצהוב. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מסלול הסטף

בסטף שבהר איתן תוכלו לראות את השלכת של אלה ארץ ישראל. בתקופת השלכת המקום כולו מתמלא בצבעוניות מרשימה, על רקע הרי ירושלים ונחל שורק. למידע מלא על המסלול ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי עין חמד

הפארק נמצא בהרי ירושלים והוא אחד היפים בארץ בתקופת השלכת. רבים מגיעים לטייל בגן לאומי עין חמד כדי להתרשם ולצלם את מראות השלכת שיש כאן בסתיו ובחורף. עצי הדולב הרבים  שיש בפארק מספקים לנו מחזה מיוחד מאוד של נשירת העלים עם שילובי הצבעים הכי יפים שיש. תטיילו כאן בתקופת השלכת ותרגישו שאתם בתוך אגדה. יש כאן מסלול הליכה בין חורשת הדולבים לצד נחל כסלון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שביל סובב עין כרם

שביל סובב עין כרם הוא חלק מגן לאומי עין כרם ואורכו המלא הוא כ 8 ק”מ. השביל מסומן לכל אורכו בעין כחולה צבוע בזהב וגם בסימון שבילים ירוק. את השביל אפשר לעשות בחלקים כיוון שחלקו עובר בין הרחובות הציורים של עין כרם. בתקופת השלכת מומלץ להגיע לבקר באיזור בוסתן המעיין שהוא חלק מהשביל ולהנות משלכת מרהיבה וצבעונית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין קובי פארק בגין 

איזור פארק בגין הוא מבין המרהיבים שיש בתקופת השלכת – יש כאן מלא שרידי בוסתנים, טרסות עתיקות והמון פינות חמד. יש כאן מספר רב של חניוני יום כאשר החניון אליו מומלץ להגיע כדי לצאת למסלול בלעין קובי הוא “חניון עין קובי”. מרגע חניית הרכב תוכלו לראות את שרידי מסגד וכנסייה מהתקופה הביזנטית ואחרי כמה דקות של הליכה להגיע אל עין רובי שהוא מעיין שכבה שנובע היישר אל תוך חדר תת קרקעי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל הארז יער ירושלים

בלב העיר ירושלים, בסמוך להר הרצל, הוקם שביל הארז. הטיול בשביל הארז הוא טיול קל ויפהפה, שבמהלכו תכנסו אל תוך היער הקסום ותקבלו תצפית אל נופי ירושלים המרשימים. אורכו של השביל הוא כ 3 ק”מ, מעגלי, והוא מסלול נהדר שמתאים גם למשפחות. הטיול כאן מומלץ מאוד בעונות החורף ובאביב, מאחר ובעונות אלו נוספת ליופיו של המסלול שלכת צבעונית מרהיבה ופריחה מגוונת שתקשט לכם את הדרך. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.

טיולי משפחות על פי איזור בארץ

מצפה יפתח
טיולים בצפון
קטע נחל לדוגמא בפארק איטליה – נחל אלכסנדר
טיולים במרכז
טיול מעגלי בסטף למשפחות
טיולים בירושלים
מצפה דור נחל צין מדרשת בן גוריון
טיולים בדרום
מצפה יפתח
לטיולים בצפון
קטע נחל לדוגמא בפארק איטליה – נחל אלכסנדר
לטיולים במרכז
טיול מעגלי בסטף למשפחות
לטיולים בירושלים
מצפה דור נחל צין מדרשת בן גוריון
לטיולים בדרום