Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיולי אופניים במסלולים מומלצים עם ילדים

ברחבי הארץ יש המון מסלולים שמאפשרים לצאת לטיול רכיבה עם אופניים. חלק מהמסלולים הם אתגריים והם מותאמים לרוכבים מקצועיים, אבל יש גם מגוון של מסלולי רכיבה קלילים שמותאמים לטיולי משפחות עם ילדים קטנים. המסלולים היפים והמומלצים הם כאלו העוברים בדרכי נוף, לצד נחלים, בין נופי הרים או עצי יערות מרשימים. כל אלה הופכים את הרכיבה בהם לחוויה.

הנה כמה המלצות למסלולי רכיבה פשוטים ברחבי הארץ שמותאמים לכל המשפחה. כל המקומות נמצאים די קרוב לבתי מגורים ומי שגר בקרבתם יכול להגיע אליהם ישירות עם האופניים, ללא צורך בנסיעה ברכב.

יער קרית אתא – בלב יער קרית אתא, בין עצי החורש, עוברת דרך נוף יער ציפורי שאורכה כ-16 ק”מ. הדרך מתחילה בקרית אתא במערב ומגיעה עד לישוב אלון הגליל במזרח וניתן לצאת לטיול בחלקים ממנה או לרכב את כולה. טיול הרכיבה שלכם יעבור בין עצים מרשימים ולצד פריחה עונתית מגוונת, ובמהלכו תוכלו להתרשם מנופי הגליל והכרמל שנשקפים משבילי הנסיעה, ותפגשו גם שרידי עתיקות שאותרו כאן. ברחבי היער יש נקודות עצירה מומלצות שבהן תוכלו למצוא שולחנות פיקניק וצל. למידע נוסף על טיול ביער קרית אתא לחצו כאן.

שביל נחל נעמן – בגליל המערבי בין קריית ביאליק לפאתי העיר עכו נמצא שביל הטיול המקסים הזה שהיה בעבר מוזנח ולא מטופח. בשנים האחרונות בוצעו בשביל עבודות תחזוקה רבות והוכשר כאן שביל הליכה / רכיבה שעובר לצידו של נחל נעמן. את המסלול שאורכו כ-2 ק”מ תוכלו לעשות הלוך חזור או להפוך לטיול מעגלי על ידי מעבר לגדה האחרת של הנחל וחזרה משם. המסלול הוא סלול ברובו ולכן בנוסף לרכיבה עם אופניים ניתן להגיע הנה עם בימבות לקטנטנים וגם עם עגלות. עוד פרטים על נחל נעמן כאן

פארק נחל אלכסנדר – מפארק צבי הנחל שנמצא לגדותיו של נחל אלכסנדר יוצא שביל טיול שאורכו כ-7 ק”מ העובר במהלכו גם בפארק איטליה המטופח. מדובר במסלול קווי שתוכלו לצאת בו לטיול אופניים פשוט שמתאים לכל המשפחה ועובר בחלקו המשוקם של הנחל. במהלך הרכיבה תגיעו למספר נקודות עצירה אפשריות שבהן תמצאו שולחנות פיקניק, מתקני שעשועים לילדים ומספר פינות מוצלות נוספות. המסלול אינו מעגלי אלא מסלול הלוך-חזור כך שאם התעייפתם, כדאי להתחיל לחזור אל נקודת ההתחלה שלכם בפארק צבי הנחל. בפארק הצבים תפגשו את צבי הנחל הרכים ששוחים להם כאן במים, תוכלו לעשות כאן פיקניק והילדים יוכלו לשחק במתקנים השונים שמפוזרים כאן בפארק.  לפרטים על מסלול הרכיבה המשפחתי לחצו כאן

פארק מנחם בגין – פארק ציבורי גדול הנמצא בדרום העיר תל אביב, ממש לצד הבתים של העיר.  הפארק מציע המון עניין לבילוי משפחתי קליל ויש בו אגם מלאכותי, מתקני שעשועים לילדים, מגרשי ספורט, פינת חי, שולחנות פיקניק ואינסוף דשא. ברחבי הפארק ישנם מסלולי הליכה שסובבים את הפארק ובהם יוכלו הילדים לרכב על אופניים והקטנטנים על הבימבות שלהם. בנוסף לכל אלה משטח הפארק יוצא מסלול טיול שאורכו כ-10 ק”מ שמתאים לרכיבה על אופניים ומגיע עד לפארק אריאל שרון שהוא מעניין ויפה לא פחות. מי שאין לו אופניים יוכל להשכיר כאן אופניים של עיריית תל אביב מהעמדות האוטומטיות.

פארק עדולם – הפארק נמצא באזור שפלת יהודה ליד העיר בית שמש. הפארק הוא עצום בשטחו ובהתאם הוא גם מאפשר מגוון מסלולי טיול ורכיבה באופניים. במהלכו יש נקודות עניין רבות כמו תצפיות, עתיקות, טיול מערות ונופים יפהפהיים. תוכלו לבחור בין מגוון המסלולים שיש כאן ובהתאם לתכנן את אורך הטיול שלכם. מסלולי הרכיבה הם בתוואי שטח ולכן יכולים להיות מעט אתגריים, אבל הם מוגדרים כמסלולים משפחתיים שדרושה עבורם מיומנות רכיבה בסיסית. בכניסה אל הפארק ישנו אזור פיקניק מסודר שבו ספספלי פיקניק מוצלים ומתקני שעשועים לילדים. לחצו כאן לשני מסלולים מומלצים למשפחות בפארק

כמה טיפים חשובים ליוצאים לרכיבה: מסלולי האופניים הם חשופים לשמש בחלקם הגדול, ולכן בימים חמים מאוד כדאי להגיע לרכב בשעות הבוקר המוקדמות או להגיע לטיול בעונות הנעימות יותר. על מנת לשמור על בריאותכם, אל תשכחו להצטייד בכמות מים שתספיק לכולם וכובעים.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.

מצפה יפתח
לטיולים בצפון
יער האילנות – גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים
לטיולים במרכז
טיול מעגלי בסטף למשפחות
לטיולים בירושלים
מצפה דור נחל צין מדרשת בן גוריון
לטיולים בדרום
דרך נוף יערות ציפורי – דרך נוף יער קרית אתא
6 המקומות המומלצים לפיקניק משפחתי בצפון
גן לאומי הר הרוח ודרך נוף נחל יתלה
6 המקומות המומלצים לפיקניק משפחתי במרכז
דרום אדום יער שוקדה
6 המקומות המומלצים לפיקניק משפחתי בדרום
מפת הטיולים שלנו
מפת הטיולים שלנו פתוחה חינם לכולם!
אנדרטת עוצבת סער – חטיבה 7
טנקים, מטוסים ואוניות - אטרקציה לילדים
טיילת עמי - טיילת הירדן
המלצות לטיולים עם עגלות בישראל
דרך נוף הגלבוע - כתף שאול וחוות הרוח
16 תצפיות עוצרות נשימה בצפון הארץ
פארק תמנע
רוד טריפ בארץ טיולים מובנים