Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חנוכה בגשם: המלצות המתאימות לימי גשם

חג חנוכה בצל המלחמה עם תוספת של חורף אמיתי וגשם – אז מה עושים? מסתבר שיש לא מעט אירועים, פעילויות וסדנאות במקומות סגורים או פתוחים המתקיימים גם בימי גשם. כאן ריכזנו מספר המלצות כאלה בשבילכם לפי איזור בארץ:

חנוכה בגשם בצפון

מדליקים את האור במוזיאון העמק 

חנוכה 2023 מדליקים את האור במוזיאון העמק, קיבוץ יפעת עמק יזרעאל. בין התאריכים 08-16/12/2023 יתקיימו מגוון רחב של פעילויות כמו: הדגמות בנפחייה עם נפח אמיתי, הדרכות לכל המשפחה, סדנאות ליקוט צמחי מאכל וקליעת סלים, ערכות להכנת חנוכייה בנגרייה, התחפשות בבגדי חלוצים, חצר טרקטורים, קפיטריה ועוד. מידע מפורט על כל האירועים באתר הרישמי.

פסטיבל “קיימות מוארת” מוזיאון עין דור חנוכה 2023

בקיבוץ עין דור אל מול נוף עוצר הנשימה של הגליל התחתון, למרגלות הר תבור נמצא המוזיאון הארכיאולוגי “מוזיאון עין דור”. ממש כאן במקום בו הוקם המוזיאון זהו מקום המפגש של שאול עם בעלת האוב. המוזיאון הוקם בשנת 1986 והנושא המרכזי עליו הוא מדבר הוא הנוף והאדם. במוזיאון ישנן תצוגות ארכיאולוגיות מתקופות הפרהיסטוריות ועד למאה ה 19 לספירה. לכבוד חג החנוכה אם מוזמנים להגיע בין התאריכים 09-12/12/2023 ולהנות מפסטיבל של קיימות, תאורה, אור ויצירה. מידע מפורט על האירועים באתר הרישמי.

נרות ירוקים חנוכה באתר רכבת העמק כפר יהושע

  • צלילים מחצר הגרוטאות 10/12/2023 בשעה 10:30 מופע מוזיקה מרחבי העולם, על כלים שנבנו מחפצים שנזרקו. כולל סדנת יצירה של כלי נגינה בשימוש חוזר. המופע לא מתאים לתינוקות, הסדנה מומלצת לגילאי 5 ומעלה.
  • סיפור ויצירה בגינת הפיות 11/12/2023 בשעה 10:30 סדנה ליצירת עציץ עם סוקולנטים ומיניאטורות, תוך חיבור לעולמות היער הקסומים ובאמצעות שימוש בחומרים שלוקטו מהטבע (עציץ אחד לכל ילד) מצאים לגילאי 6-9.
  • צבעים, צמחים וחמשת החושים 12/12/2023 בשעה 10:30 סדנת היכרות עם צמחי צביעה המפעילה את כל החושים – צביעה בדיו בוטני. מתאים לגילאי 5 ומעלה.
  • גלגולו של אור 13/12/2023 בשעה 10:30 מנר השמן הקדום ועד האור בתחנה תערוכת כלי מאור ויצירה ברוח החג – חנוכיות ועששיות חמרן. עם רשות העתיקות.
  • בסיום כל פעילות יתקיים סיור בתצוגת האתר. הסדנאות מתקיימות במרחב חיצוני מקורה, מחיר לכל משתתף: 10 ₪ בלבד. מספר המשתתפים מוגבל – כל משתתף צריך כרטיס, ההרשמה באתר הרישמי. בכפוף להנחיות פיקוד העורף.

חנוכה 2023 במדעטק חיפה

בואו לפעילויות ייחודיות ומרתקות לאורך חופשת חג החנוכה בין התאריכים 09-16/12/2023: תערוכת Foll Me כאשר מדע פוגש קסם, נוסעים בזרם – המכונית החשמלית בואו ללמוד על הטכנולוגיה שלה ועל הסביבה והאנרגיה, באנו חושך לגרש במופע אור וחושך, ציור על פלורסנטים פעילות חווייתית בה נלמד לצייר עם פנסי u.v ועוד מגוון סדנאות ותערוכות ברוח החג. ההגעה ברישום מראש באתר הרישמי.

חנוכה במוזיאון המזגגה

מתוך קיבוץ נחשולים בתחום איזור מלון חוף נחשולים נמצא מוזיאון המזגגה – מוזיאון לארכאולוגיה ולזכוכית ובה אפשר למצוא ממצאים מהחפירות הארכיאולוגיות שבוצעו בתל דור הסמוך. המוזיאון נמצא בתוך מבנה מרשים שהוקם בשנת 1891 על ידי הברון רוטשילד, מטרת המבנה אז הייתה מפל לייצור בקבוקי זכוכית לטובת היקבים בזכרון יעקב וראשון לציון. בחנוכה הקרוב אתם מוזמנים בימי ראשון – חמישי, כ”ז כסלו- ב’ טבת, 10-14.12.23, בין השעות 09:00 – 15:00. הדרכות בכל שעה עגולה בשעות 10:00 | 11:00 | 12:00 | 13:00. הדרכה יומית למשפחות, בדגש על חנוכה והדלקת נרות שמן. במהלך הסיור במוזיאון תפגשו ממצאים הקשורים בחשמונאים ויוונים, אור וזכוכית ונדליק ביחד נר שמן לכבוד החג. תוכלו גם לפתור כתב חידה, לרפא כד קטן ואו ליצור פסיפס אישי. מידע נוסף והרשמה באתר הרישמי.

הסופגטרון – הצגות חנוכה בתאטרון חיפה

תיאטרון חיפה ממשיך להפיץ אור – ‘הסופגטרון’ מגיע לשמח אתכם בחנוכה 2023, זו השנה העשירית! חנוכה של הצגות ילדים איכותיות, נפלאות ומעודדות בתיאטרון חיפה! בין התאריכים 11-14/12/2023 בתיאטרון חיפה. הבטיחו מקומכם מראש! כניסה למפוני הצפון והדרום בחינם. למידע נוסף על ההצגות המתקיימות כולל תאריכים לחצו כאן.

חנוכה בגשם במרכז

חנוכה 2023 טכנודע חדרה

חנוכה לכל המשפחה בטכנודע חדרה – מוזיאון הרפואה בשני מסלולים מרתקים – לגעת בלב והמוח הגמיש. (מיועד לילדים מגיל 8 ועד בכלל). מופע “המסע בעקבות הקריסטלים האבודים” בפלנטריום” (מיועד לילדים מגיל מרכז חץ בתערוכה “ממציאים והמצאות ששינו את חיינו” (מיועד לגילאי 3-7) יום שכולו הנאה, למידה ומילוי מצברים מידע מפורט לחצו כאן.

אורות וניסים במוזיאון נתניה

אתם מוזמנים להגיע עם כל המשפחה בחנוכה למוזיאון נתניה בהרשמה מראש באתר ובתשלום:

  • באנו חושך לגרש: סיור עששיות לכל המשפחה בחופי נתניה – נפגשים בכיכר העצמאות (ליד מזרקת החבצלת) יום שני 11/12 ויום חמישי 14/12 בתיאום מראש באתר הרישמי.
  • אור בכיכר: סיור גרפיטי וביקור במוזיאון לתולדות יהדות תימן – יום שלישי 12/12/2023 בתיאום מראש באתר הרישמי.
  • מטבעות החשמונאים: סדנת יצירה וסיפורים לחג החנוכה ביום רביעי 13/12/2023 בתיאום מראש.
  • חדר בריחה נוצץ: חדר בריחה למשפחות, מבין המושקעים והמרתקים שיש, בתאום מראש.
  • מנווטים בכייף: משחק ניווט משפחתי עצמאי בנתניה – ללא עלות
  • עוד במוזיאון: משחק אינטראקטיבי, חדר ראשונים, משחק רצפה חלוצי, מתלבשים ומצטלמים במצלמה העתיקה ועוד.

חנוכה במוזיאון החאן בחדרה

מי ימלל גבורות ישראל אור הגבורה- סיור חווייתי לכל המשפחה בחאן חדרה ראשון-חמישי, כ”ז כסלו-ב’ טבת, 10-14 בדצמבר. בכל יום בשעה 11:00, סדנת עיטור כדי שמן. הדלקת נרות חנוכה ושירה בציבור עם משפחות המפונים מהצפון והדרום וחיילי המילואים ביום חמישי, ב’ טבת 14 בדצמבר, בשעה 18:00 באודיטוריום המוזיאון. בהרשמה מראש באתר הרישמי.

אילנות חוגגים חנוכה – הפנינג משפחות בין הטיפות

מוזיאון לתולדות הטרקטור מושב עין ורד

במוזיאון הטרקטור מוצג אוסף גדול של טרקטורים וכלי חקלאות ממונעים ישנים. את המקום המיוחד הזה מפעילה עמותה ציבורית שעוסקת באיסוף, שיקום ובגיוס משאבים להצלת הכלים ולהקמת אוסף לאומי. ואכן, יש כאן אוסף מרשים מאוד(!!) של כלי רכב. מוזיאון הטרקטור מציג גם את התפתחות המרחב הכפרי על גווניו השונים מבחינה אידיאולוגית, תכנונית, משקית וחקלאית באמצעות טכנולוגיה ומיכון חקלאי כחלק מהמפעל הציוני בארץ ישראל. בחנוכה אתם מוזמנים להגיע בימי ראשון-שלישי וחמישי, כ”ז-כ”ט כסלו, ב’ טבת, 12-10, 14 בדצמבר המוזיאון יהיה פתוח לקהל בכל ימי השבוע פרט ליום רביעי משעה 08:30 – 13:00. המוזיאון בנוסף תצוגה הקבוע שלו תציג גם תערוכת החנוכיות. כמו כן נקיים נסיעות בטרקטור ועגלה באיזור החקלאי. פרטים נוספים באתר הרישמי.

חנוכה חוגגים בחירייה

המרכז לחינוך סביבתי מזמין אתכם. לפעילות משפחתית לכבוד חג החנוכה: ניצור יחד חנוכייה מחומרים בשימוש חוזר, סדנה מבית היוצר של האמן ניר אוחיון,  נסייר במפעל ה-RDF למיון פסולת ונגלה איך מפיקים אנרגיה מפסולת, נשחק “בינגו-אור” הפתעות נוספות יחכו לכם.ן במרכז. בואו להאיר איתנו! הפעילויות מומלצות מגיל חמש ומעלה, הפעילויות יתקיימו תחת הנחיות פיקוד העורף לפרטים נוספים והרשמה לחצו כאן.

חנוכה במוזיאון הספורט היהודי

חנוכה, החג שבו אנחנו חוגגים את ניצחון האור על החושך, הוא סמל לגבורה יהודית וליכולתו של העם היהודי לנצח את אויביו. בואו להתרגש איתנו מהרגעים הגדולים של הספורט היהודי, ביום חוויתי ומעורר השראה של פעילות מיוחדת. אז מה מחכה לכם כשתגיעו? סיור מרתק ומרהיב בתצוגת הקבע של מוזיאון הספורט היהודי העולמי, מעל ל-1000 מוצגים אותנטיים ותלבושות אייקוניות מקוריות, שיחברו את כל המשפחה לגדולי הספורטאים היהודיים מסוף המאה ה- 19 ועד ימינו. בסיור תצאו למסע אינטראקטיבי בעקבות ניצחונות היסטוריים של כוחות הגוף ותעצומות הנפש, רגעי שימחה וגאוות יחידה על הפודיום ועוד. 09-16/12/2023 בכל יום יתקיימו שני סיורים מודרכים,  בשעה 11:00 ובשעה 16:00 לאחר הסיורים תתקיים פעילות משפחתית ומגבשת בתיבות בריחה. מידע נוסף באתר הרישמי.

חנוכה במרכז פרס לשלום ולחדשנות

מרכז פרס לשלום הוא מרכז מבקרים יחיד מסוגו, בעיר תל אביב, המציג את סיפור החדשנות המפואר של ישראל. במרכז המבקרים תצאו לסיור מודרך מרתק בהשראת חזונו של שמעון פרס ז”ל, תפגשו טכנולוגיה חדשנית אינטראקטיבית מיוחדת במינה ותקבלו גם הצצה לעתיד. כאן תוכלו להיות במפגש הולוגרמות של האנשים מאחורי החדשנות הישראלית. בחג החנוכה אתם מוזמנים להגיע לסיורים (מפוני הצפון והדרום מוזמנים לסיור ללא עלות במרכז החדשנות בתיאום מראש). מידע מפורט באתר הרישמי.

חנוכה ב”אנו” מוזיאון העם היהודי

אנו מוזיאון העם היהודי בפעילות חנוכה למשפחות ולילדים ‘כולנו אור איתן’ המאירה את תכונות הגיבור.ה הקיימות בכולנו. הפעילות תתקיים בגלריית ‘גיבורים’ במוזיאון. הפעילות מציגה מגוון רחב של גיבורי העל שלנו, אישים ונשים יהודים.יות פורצי דרך בדרך אינטראקטיבית וחווייתית הכוללת בין השאר את- ההזדמנות להכיר את אלברט איינשטיין מקרוב, היכולת לשחות כמו מרץ ספיץ, לשחזר באולפן את הכרזת העצמאות והאפשרות לעצב כמו דונה קארן. הילדים.ות שיבקרו בגלריה במהלך חג החנוכה יקבלו הזדמנות לחקור ולהאיר את התכונות השונות שמשקפות גבורה על פניה השונות ואת החיבור האישי של הילדים והילדות לאחת התכונות הללו. מידע מפורט באתר הרישמי.

חנוכה במרכז המבקרים של בנק ישראל

למה אומרים “מעות חנוכה”? ולמה “דמי חנוכה”? איך שילמו לפני שהומצאו המטבעות? איך משלמים בעידן הדיגיטלי? מהו התפקיד העיקרי של נגיד בנק ישראל? איך נזהה אם שטר הוא אמיתי או מזויף? משך הסיור כשעה ורבע, והוא מתאים למבוגרים ולילדים בגילאי 8 ומעלה. הביקור אינו כרוך בתשלום אך מחייב תיאום מראש באתר הרישמי.

מופעים מיוחדים לילדים באופרה הישראלית

לכבוד חג החנוכה 2023 האופרה הישראלית מזמינה את הילדים וההורים במהלך החג להפקות קסומות לכל המשפחה: “אליסה בארץ הפלאות” מאת דוד זבה ובבימויו של גדי שכטר ו”מה עושות האיילות” בניהולו המוסיקלי של ערן זהבי ובבימויה של שירית לי וייס. מידע מפורט לחצו כאן.

חנוכה במוזיאון הטבע התנ”כי בבית שמש

אתם מוזמני לבוא למוזיאון הטבע התנ”כי בבית שמש ולהכיר באמצעות המחשבה של הטבע את החיות שחיו כאן תקופת התנ”ך. מחפשים את האור! מוזיאון הטבע התנ”כי מזמין אתכם למצוא את האור בפעילויות לכל המשפחה לחג החנוכה! 8 חידות ל-8 ימים, מפגשים קרובים עם בעלי החיים, סיורים שייקחו אתכם למקומות בתנ”ך שלא הכרתם שריינו מקומות באתר הרישמי. במקום יש מרחב מוגן. 

חנוכה בגשם בירושלים

חנוכה משפחתי בחאן שער הגיא “כלניות תמיד תפרחנה”

חנוכה משפחתי בחאן שער הגיא, ביקור במרכז המורשת לפורצי הדרך לירושלים כולל פעילות לכל המשפחה ברוח התקופה. חאן שער הגיא, שנמצא בדרך העולה לירושלים, שימש כמלון דרכים בתקופה העות’מאנית. בתקופת מלחמת העצמאות נערכו בדרך הזו קרבות עזים וכיום המקום משמש כאתר מורשת וזיכרון לאומי. הסיור בחאן שער הגיא יקח אתכם אחורה בזמן על ידי סיור אינטראקטיבי מרגש בו תוכלו לחוות בצורה מוחשית את סיפור הלחימה והגבורה של המקום המיוחד הזה. מידע נוסף והרשמה מראש באתר הרישמי.

חג של אור במרכז מורשת בגין בירושלים

מרכז מורשת בגין בירושלים מזמין אתכם להגיע עם המשפחה בימי החנוכה וליהנות מסיורים תיאטרליים ומוזיקליים בנוף הירושלמי, לצעוד בעקבות גיבורים, לשיר את שירי החג האהובים, לשמוע על סיפורי הגבורה מימי החשמונאים ועד ימינו וליהנות מביקור חוויתי במוזיאון בגין בעקבות מסע חייו של ראש הממשלה השישי של מדינת ישראל. בין התאריכים 10-14/12/223 כ”ז בכסלו עד ב’ בטבת, פירוט אירועים:

  • אורות וגבורה | סיור תיאטרלי לחנוכה במשכנות שאננים – מעטים מול רבים, מכבים מול יוונים, וגם מחתרות מול בריטים, ממלוכים מול תורכים, ביזנטים מול צלבנים ורכבות מול סוסים. מוזמנים לסיור תיאטרלי מסקרן ומצחיק עם השחקן יאיר להמן, מתיאטרון על הדרך, בנוף הירושלמי מול חומות העיר העתיקה.  ימים א’-ה’ | 10-14 בדצמבר, כ”ז בכסלו עד ב’ בטבת | בשעה 11:00. בהרשמה מראש באתר הרישמי.
  • ימי החנוכה | סיור מוזיקלי בעקבות חייו של מנחם בגין – נצא לטייל בסביבת מרכז מורשת בגין בליווי נגן בעקבות שירי החג האהובים, נספר את סיפורי הגבורה מימי החשמונאים דרך הקמת המדינה ועד ימינו. ימים א’-ה’ | 10-14 בדצמבר, כ”ז בכסלו עד ב’ בטבת | בשעה 14:00. בהרשמה מראש באתר הרישמי.
  • חנוכה במוזיאון בגין – מוזמנים לסיור מודרך בחוויה אורקולית רב-גילית בעקבות סיפור חייו המרתק של מנחם בגין. יחד נעבור דרך פרקי חייו השונים: נצעד איתו ברחובות ילדותו באירופה, נשתתף במפגש של ראשי האצ”ל, נשב על הספה בסלון ביתו, נשמע בכיכר את נאומיו המפורסמים, נצטרף לעצרת בחירות ונלווה אותו ברגעיו הדרמטיים כראש ממשלה. פיסות היסטוריה של עם ישראל ומדינת ישראל שזורות לאורך כל הביקור. ימים א’-ה’ | 09:00-16:30. בהרשמה מראש באתר הרישמי.

חנוכה גבעת התחמושת

ממשיכים את ניצחון האור מדור לדור! בחג חנוכה הקרוב מגיעים לגבעת התחמושת ונהנים ממופעים ופעילות לכל המשפחה, סדנת “לוחמי אור”, פינת יצירה “חנוכיות של תקווה”, פינות איפור וגם “הכל במזוודה” – הצגה לכל המשפחה. הדרכות במוזיאון ששת הימים לגילאי 12 ומעלה. כניסה חופשית לתושבי הדרום והצפון. שעות פתיחה 10:00 – 16:00, ההצגה תתקיים בשעות 11:30 , 13:30, הדרכות במוזיאון בשעות 10:30, 12:30 , 14:30, הכניסה על בסיס מקום פנוי. מידע נוסף ורכישת כרטיסים באתר הרישמי.

חנוכה באקווריום ישראל

אם אתם מחפשים אטרקציה מיוחדת לכל המשפחה שאין רבות כמותה בארץ לחנוכה 2023, כדאי לכם מאוד להגיע ולבקר באקווריום ישראל. אקווריום ישראל הוא מתחם ענק שבו מוצגים החיים מתחת לפני המים, מגוון גדול מאוד של בעלי חיים ימיים ובעיקר המון מידע על הסביבה הימית וערכי שמירה על הטבע. המתחם נגיש לטיול עם עגלות והוא מקורה כך שהוא מתאים מאוד גם לבילוי בימים החמים או בימי החורף הגשומים. מידע מלא על האקווריום לחצו כאן.

חנוכה במוזיאון המדע בירושלים

מוזיאון המדע בירושלים מזמין אתכם להגיע ולהנות בחג החנוכה לתערוכה חדשה: “החופש ליצור” בנוסף להנות להדגמת אש לכל המשפחה, סדנת בנייה גליל הקסם, הדגמת המפתח ליצירה ועוד. לתושבי היישובים המפונים הכניסה ללא עלות בהצגת תעודת זהות. יש צורך לשריין מקומות באתר הרישמי. במוזיאון יש שני מרחבים מוגנים. לרכישת כרטיסים באתר הרישמי.

חנוכה של אור במוזיאון ישראל

סיורים וסדנאות בעקבות החג לכל המשפחה יום ב’ 11.12 יום ג’ 12.12 יום ה’ 14.12. כניסה חינם למפונים בהצגת תעודה מזהה. הצטרפו אלינו לסיורים מרתקים לכל המשפחה בעקבות החנוכה – באגף לארכאולוגיה, בתצוגת החנוכיות הנדירות שלנו וביצירות האמנות ברחבי המוזיאון! לאחר הסיור נתנסה בסדנת יצירה בעקבות החג באגף הנוער: סדנת ויטראז’ שבה נכין  חלון שיכניס צבע ואור לכל בית, וסדנת קולאז’ בצבעי מים. משך הסיור: שעה,  משך הסדנה: שעה. הסיורים מיועדים לילדים מגיל 6 ומעלה, הסיור “אמנות האור” מגיל 4 ומעלה. התערוכה “תעלומות במצולות” באגף הנוער תהיה פתוחה לקהל בימים ב’, ג’ וה’ במשך שעות הפעילות, ללא תשלום נוסף. למידע מפורט לחצו כאן.

חנוכה בגשם בדרום

חנוכה במרכז המבקרים ע”ש משה נובומייסקי בים המלח

בדרום ים המלח, בסמוך לכביש 90, אתם מוזמנים לבקר במרכז המבקרים על שם משה נובומייסקי – בואו להכיר את סיפורו של חלוץ ציוני עם חזון וחלום לפיתוח התעשיה בארץ ישראל. מרכז המבקרים משחזר את “אתר אשלג” שבסדום, שהיה למחנה עובדים של מפעלי חברת האשלג של ארץ ישראל. הביקור כאן הוא בילווי מדריך שיקח אתכם בין נקודות עניין במרכז המבקרים וישתף אתכם בידע רב. מרכז המבקרים בים המלח מגבירים את האור! מזמינים אתכם להנות מסיור ציוני מרתק וייחודי במהלך ימי חג החנוכה. בנוסף בימים ראשון ושלישי (10,12.12.23) יתקיימו סיורי עששיות ובסיומם יתקיים מופע אור ואש. במהלך החג הכרטיסים במחיר מיוחד של 50% הנחה לתיאום והרשמה, היכנסו לאתר הרישמי.

חנוכה בצריף בן גוריון

נקודות של אור – במהלך חופשת חנוכה יתקיימו בצריף בן גוריון סיורי עששיות לכל המשפחה, וביחד אנו נרחיק את החושך בעזרת האור.  בכל שעה עגולה יתקיים סיור ובו אנו נחשיך את הצריף ונאיר בעזרת העששיות את הסמלים המאחדים בביתו של בן-גוריון, ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל.  בין החפצים המוצגים נוכל למצוא חנוכייה המנגנת את “התקווה”, ועוד אחת שעליה קנים בצורת המכבים. בנוסף, באתר הצריף מגוון תצוגות אינטראקטיביות בנושאים: ציונות, הנגב, צבא העם והחברה הישראלי. הסיורים מתקיימים בתאריכים 10-14/12/2023 בכל שעה עגולה בשעות 10:00-15:00 והם ללא תשלום. משך כל סיור כשעה וחצי. רישום באתר הרישמי.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.