Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אנו - מוזיאון העם היהודי: חוויה מרתקת לכל המשפחה

מוזיאון אנו המחודש היה מוכר בשמו הקודם כמוזיאון בית התפוצות היהודי. המוזיאון נמצא בתל אביב והביקור בו מזמין אתכם למסע מרתק בהיסטוריה בת אלפי השנים של העם היהודי. המוזיאון המשודרג מעוצב בקפידה רבה והוא בנוי באופן כזה שמהווה עניין למגוון רחב של גילאים. המבנה מחולק למספר קומות, וכל קומה מספרת את סיפורו של העם היהודי לפי תקופות שונות ונושאים מגוונים כמו: ספרות, מוסיקה, אומנות, מדע ועוד רבים אחרים. מוזיאון אנו שואף לחזק את תחושת השייכות לעם היהודי שנמצא בארץ ישראל ובכל רחבי העולם ולאפשר גם למבקרים הלא יהודים להיחשף לסיפורו של העם היהודי. במוזיאון מגוון גדול מאוד של תערוכות מרהיבות ומיוחדות במינן, שחלקן אינטראקטיביות וחלקן פונות גם לקהל הצעיר יותר. 

הסיור עובר בין קומות המוזיאון ומספר סיפור בהמשכיות, כך שבכל אחת מהקומות נחשפים לנושאים ותחומים שונים. את הסיור מתחילים לרוב מהקומה העליונה שם ייחשף בפניכם פסיפס זהות ותרבות בת זמננו: המסלול מתחיל דווקא בזמן הווה. משם הסיור ממשיך לקומה 2 – המסע – הסיפור ההיסטורי של העם היהודי לאורך הדורות: סיפור העם היהודי מהעת העתיקה ועד ימינו. ומשם ממשיך לקומה מספר 1 – היסודות – כאן מוצגים השבת, הברית וציוני הדרך בחיי האדם.

המוזיאון מציג משפחות יהודיות מגוונות, תערוכת דגמי בתי כנסת של עדות שונות, תערוכות העוסקות באמונות ומסורת בעם היהודי, היהודים בקולנוע ובספרות, נשים פורצות דרך ועוד שלל תערוכות שונות ומתחלפות שחלקן מוצגות באמצעים טכנולוגיים של VR, סרטים, משחקים ועוד. בנוסף תערוכת יהי צחוק המושקעת שמציגה את ההומור היהודי מסביב לעולם – כאן תפגשו את הגשש החיוור, הבבה לובה, פינת סיינפלד מושקעת ועוד דמויות רבות מעולם הצחוק היהודי – בפינת ההומור תוכלו לשבת על הספה ולצחוק מהקטעים שתבחרו להקרין על המסך.התערוכה הייחודית שלא כדאי לכם לפספס אם אתם מגיעים הנה עם ילדים היא תערוכת הגיבורים – פורצי הדרך של העם היהודי. מדובר בתערוכה שכולה מיצגי משחק אינטראקטיביים שכל ילד יוכל לשחק בהם, להתנסות וללמוד על ההמצאות הגדולות ביותר של העם היהודי. 

טרם הגעתכם לביקור במוזיאון אנו, מומלץ לבקר באתר הרישמי לעדכונים על שעות פעילות ועלויות – לאתר הרישמי לחצו כאן. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: אנו – מוזיאון העם היהודי. החניה מתאפשרת בחניון המוזיאונים שנמצא מתחת למוזיאון הטבע.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

מוזיאון הטבע ע”ש שטיינהרדט באוניברסיטת תל אביב – מוזיאון הטבע ע”ש שטיינהרדט מציג את אוצרות הטבע הלאומיים של מדינת ישראל שאותרו מתוך אוסף בן חמישה מיליון וחצי פריטים של פוחלצים ושלדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
פארק מנחם בגין – פארק ענק שאפשר לבלות בו שעות ארוכות, ויש בו גם מגוון אטרקציות לכל המשפחה ובמיוחד עבור הילדים. אז אם אתם נמצאים באיזור מרכז אנחנו נמליץ בחום לבקר כאן לפחות פעם אחת ולהכיר את המקום המקסים הזה.למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
בית לאה – גן לאומי ירקון מקורות הירקון – לאורך 28 ק”מ בלב ליבה של מדינת ישראל זורם לו נחל ירקון והוא הנחל הגדול ביותר במערכת נחלי החוף של ארץ ישראל. אחת מהפינות היפות לצידו של פארק הירקון נמצאת בבית לאה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
גן לאומי ירקון – מתחם מקורות הירקון של רשות הטבע והגנים – החלק הנקי של הירקון שבו תמצאו בריכות נופרים, מסלולי הליכה, שטח גדול לפיקניקים וחניון לילה מסודר של רשות הטבע והגנים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
המפל הנסתר במקורות הירקון – מפל שרונים – בלב אזור השרון נדיר מאוד למצוא מקורות מים, אך כאן תוכלו למצוא כחלק ממקורות הירקון את המפל הנסתר או בשמו השני מפל שרונים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
טיול במקורות הירקון – כפר הבפטיסטים – איזור כפר הבפטיסטים הוא מבין האיזורים המקסימים של הירקון, ממש סמוך למקורותיו. יש כאן פינות טבע קסומות שאפשר להעביר בהן כמה שעות נפלאות באוויר הפתוח (הכניסה למים אסורה). למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
גן לאומי ירקון – תל אפק – תל אפק מכונה בכינוי “הריאה הירוקה של גוש דן” ולמען האמת שאפשר להבין למה. מדובר בנקודת טבע מבין היפות שיש באזור המרכז. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
 

פארק אריאל שרון –  פארק הנמצא במרכז הארץ, באזור גוש דן. תוכלו לטייל כאן במסלולים הנגישים, ליהנות מהנוף ולהכיר את הסיפור של הפארק. סיפור התהוות של הפארק הוא מיוחד במינו ואולי יגרום לכם להרים גבה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק האגמים – אגם הנקיק ואגם הסופרלנד הם חלק מפרויקט “פארק האגמים” שהוקם במטרה לפתח טבע עירוני בסביבת העיר. בפארק האגמים תפגשו מרחבי טבע, מדשאות, מסלולי הליכה ורכיבה, עופות מים ודגים ואפילו חיות בר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.