Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חורשת שלוש השקמים בשכונת צהלה

בצפון תל אביב בשכונת צהלה, בסמוך לשבט צופי צהלה נמצאת חורשת השקמים. גבעת השקמים בשנים האחרונות עברה שיקום והיא הפכה לפנינת טבע עירוני בלב העיר הגדולה. יש כאן מסלול הליכה קווי (הלוך חזור) שאורכו מלא כקילומטר אחד והוא עובר בשביל חולי בין עצי השקמה העתיקים, פריחת פרחי בר עונתית, חורשת אקליפטוסים ונוף אל השטחים החקלאים של בין צהלה לרמת השרון.

שנים רבות שהאיזור הזה היה החצר האחורית של שכונת צהלה וסבל מפסולת והזנחה. בשנים האחרונות ביצעו כאן עבודות שיקום שכוללות נטיעות של עצים שונים, העתקה של פרחי בר והכניסה נסגרה והיא אפשרית אך ורק להולכים רגל. המסלול מתחיל מאחורי בניין שבט צהלה לצד שלט הכניסה. מהכניסה צועדים בדרך חולית שסביבה יש מגוון רחב של עצי בר וגיאופיטים כמו בן חצב יקינטוני, תורמוס ארצישראלי ועוד. לאחר הליכה של כ 200 מטרים מהכניסה מגיעים אל שלושת עצי השקמים. הם בצד שמאל של השביל ותחת הצל שלהם יש ספסל שהופך את המקום לפינת מקסימה לפיקניק.

מעצי השקמה ממשיכים עם השביל ולאחר כ 100 מטרים תראו מימינכם שלט המסביר על הפרחים והציפורים שתפגשו כאן בעונת הפריחה והנדידה. תורמוס ארצישראלי בפריחה מרשימה, תורמוס צהוב ונדיר, מרסיה יפהפייה, ציפורנית, נרקיסים, קחוונים, חצבים, קידה שעירה, שום תל אביבי ועוד. מכאן ממשיכים כ 200 מטרים ואפשר להגיע אל חורשת האקליפטוסים ובה נבנו מספר בתי עץ – מקום נהדר לעצירה אל מול נוף שדות החקלאות. מכאן נחזור חזרה אל תחילת המסלול באותה הדרך. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: גבעת השקמים צהלה תל אביב. יש להחנות את הרכב בחניה של שבט צופי צהלה ומשם ללכת לכיוון מזרח לחורשה מאחורי בניין השבט.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

בית לאה – גן לאומי ירקון מקורות הירקון – לאורך 28 ק”מ בלב ליבה של מדינת ישראל זורם לו נחל ירקון והוא הנחל הגדול ביותר במערכת נחלי החוף של ארץ ישראל. יש בו פינות נהדרות כמו בית לאה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
גן לאומי ירקון – מתחם מקורות הירקון של רשות הטבע והגנים – זהו החלקו הנקי של הירקון, יש כאן בריכות נופרים, מסלולי הליכה, שטח עצום לפיקניקים וחניון לילה מסודר של רשות הטבע והגנים – מתחם מקורות הירקון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
המפל הנסתר במקורות הירקון – מפל שרונים – בלב אזור השרון נדיר מאוד למצוא מקורות מים, אך כאן תוכלו למצוא כחלק ממקורות הירקון את המפל הנסתר או בשמו השני מפל שרונים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
גן לאומי ירקון – תל אפק – תל אפק מכונה בכינוי “הריאה הירוקה של גוש דן” ולמען האמת שאפשר להבין למה. מדובר בנקודת טבע בין היחידות והיפות שיש באזור המרכז. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק אריאל שרון –  פארק הנמצא במרכז הארץ, באזור גוש דן. אם אתם מגיעים לטיול במרכז, אנחנו ממליצות להגיע לכאן להעביר כמה שעות, ליהנות מהנוף ולהכיר את הסיפור של הפארק. סיפור התהוות של הפארק הוא מיוחד במינו ואולי יגרום לכם להרים גבה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.