Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חוות שלם פארק אריאל שרון

בכניסה הצפונית לפארק אריאל שרון המוכר לנו בתור הר הפסולת של גוש דן תוכלו להגיע אל חוות שלם. כאן תמצאו מסלולי הליכה נגישים, מרכז צפרות, אגם אקולוגי, משטחי דשא רחבי ידיים, המון ספסלי פיקניק בין בתי החווה המשוחזרים ומפוזרים בתחמי הדשא, טיילת נחל כופר, גן שעשועים מושקע מאוד שכל כולו מעץ, עגלת קפה ומרכז מבקרים. בעתיד הלא רחוק יפתחו כאן גם מסעדות, מרכז ירידים ובתי קפה לקהל הפתוח.

ההיסטוריה של חוות שלם

חוות שלם הוקמה בשנת 1949 על ידי האגודה החקלאית השיתופית “זרע”, שעסקה בגידול פיתוח והפקת זרעים לחקלאות. ההקמה של החווה התקבלה בעקבות החרם הכלכלי על המשק היהודי בארץ באותה תקופה והצורך בתוצרת חקלאית לישוב היהודי. הפעילות של האגודה הפכה את מדינת ישראל למובילה ופורצת דרך בעולם בכל הקשור לחקלאות המודרנית. החווה הייתה מחולקת לשני מתחמים: מתחם החקלאי ומתחם המגורים. כיום ניתן לראות במקום את השחזור של חלק מהמבנים של החווה, לצידם יש שלטי הסבר המספרים על החיים בחווה והסביבה.

ממתחם חוות שלם תוכלו להגיע למרכז צפרות ומגוון ביולוגי, שטחי פארק אריאל שרון משמשים כבית גידול למגוון ביולוגי של חי וצומח. הפארק ממוקם בציר הנדידה ולכן פותח כאן מרכז צפרות בו תועדו למעלה מ 200 מינים שונים של ציפורים שעברו כאן. תמצאו כאן נקודות תצפית ומסתור כולל שילוט הסבר על מה שאתם תפגשו בדרך. כמה דברים שחשוב לדעת: הכניסה למתחם הזה עם כלי רכב ממונעים או אופניים אסורה, חל איסור על הכנסת כלבים, אסור להדליק אש בכל שטח המתחם, הכניסה למים אסורה, האכלת חיות וציפורים אסורה ואת הזבל – לפח.

מהכניסה הרישמית אל חוות שלם תגיעו אל טיילת שמעליה הוקמה פרגולה שמזכירה מעט צורת עצים, אורכה רבע קילומטר וגובהה 12 מטר. במקום זה יתקיימו פארק ירידים ואירועים שונים לקהל וגם – מסעדות, גלריות ובתי הקפה. בנוסף תוכלו להנות כאן ממרכז מבקרים “חווה על הזמן” – סיור שהוא משחק משימות ביחד עם צפר מקצועי. בואו להכיר את סיפורה של יזמות חקלאית בימי ראשית המדינה. במתחם ישנו גן משחקים מאוד מושקע שהילדים שלכם לא ירצו לעזוב, לצידו יש את פארק הצפרות עם האגם האקולוגי. מכאן יש אחלה נקודת תצפית לכיוון דרום ואל הר הזבל. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: חוות שלם.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

חוות בר במושב יגל – במרכז הארץ נמצא לו מושב יגל ובו הוקמה חוות בר. כאן תוכלו להגיע ולהעביר עם הילדים יום שלם של פעילויות ואטרקציות נהדרות שמתאימות לכל הגילאים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן. 
 
אתר שבע טחנות גני יהושע פארק הירקון – לא צריך לצאת מהעיר הגדולה בשביל ליהנות מקצת ירוק. גני יהושע המשתרעים לאורכו של נחל הירקון מספקים מקום בילוי מפתיע מלא באטרקציות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן. 
 
בית לאה – גן לאומי ירקון מקורות הירקון – לאורך 28 ק”מ בלב ליבה של מדינת ישראל זורם לו נחל ירקון, והוא הנחל הגדול ביותר במערכת נחלי החוף של ארץ ישראל. יש בו פינות נהדרות כמו בית לאה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
גן לאומי ירקון – מתחם מקורות הירקון של רשות הטבע והגנים – זהו חלקו הנקי של הירקון, יש כאן בריכות נופרים, מסלולי הליכה, שטח עצום לפיקניקים וחניון לילה מסודר של רשות הטבע והגנים – מתחם מקורות הירקון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
המפל הנסתר במקורות הירקון – מפל שרונים – בלב אזור השרון נדיר מאוד למצוא מקורות מים, אך כאן תוכלו למצוא כחלק ממקורות הירקון את המפל הנסתר או בשמו השני מפל שרונים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
גן לאומי ירקון – תל אפק – תל אפק מכונה בכינוי “הריאה הירוקה של גוש דן” ולמען האמת שאפשר להבין למה. מדובר בנקודת טבע בין היחידות והיפות שיש באזור המרכז. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק אריאל שרון –  פארק הנמצא במרכז הארץ, באזור גוש דן. אם אתם מגיעים לטיול במרכז, כדאי להגיע לכאן כדי ליהנות מהנוף ולהכיר את הסיפור של הפארק. סיפור התהוות של הפארק הוא מיוחד במינו ואולי יגרום לכם להרים גבה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.