Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הגן האקולוגי בטכניון

בעיר חיפה בתוך תחום המכון הטכנולוגי לישראל – קריית הטכניון, הוקם גן אקולוגי קטן ומקסים שהוא למעשה גן בוטני. בעבר הרחוק איזור הגן הבוטני בטכניון שימש כאתר פסולת עד לשבת 1982 שהוחלט להקים בו גן בוטני. בשנת 2011 הוא קיבל הכרה רישמי של גן בוטני על ידי “מועצת הגנים הבוטניים” מטעם משרד החקלאות של ישראל. בלב ליבו של הגן הבוטני חוצה תוואי ערוץ נחל בן דור שבסופו של דבר נשפך אל נחל הקישון.

הגן משתרע על שטח של כ 20 דונם בסמוך לפקולטה להנדה אזרחית וסביבתית, יש כאן חורש ים תיכוני טבעי, חורש אורנים, בוסתן עצי פרי, שחזור טראסות חקלאיות קדומות ובריכות מים. בכניסה לגן ישנו מבנה אקולוגי הבנוי מחומרים ממוחזרים. בגן האקלוגי בטכניון יש מספר מתחמים: גן מעבדה בו מתבצעים מחקרים בצמחים, גן לחינוך סביבתי, גן לתצוגת צמחי הכרמל והוא משמש גם במקום לשימור מינים נדירים של הכרמל. הגן האקולוגי מקבל את משאביו מהטבע והסביבה למשל ניקוז מי המזגנים מבניין אמאדו שנמצא בחלקו העליון של הגן לטובת ניקוז לשלולית החורף לצורך הדגמה של בית גידול לח. בתוך הגן ישנם 650 מיני תרבות ובר ובניהם יש כ 50 מינים בסכנת הכחדה. הגן האקולוגי פתוח 24/7 וניתן להיכנס אליו לסיור עצמאי.

טרם הגעתכם לגן האקולוגי מומלץ להיכנס לאתר הרישמי או לדף הפייסבוק כדי לקבל עדכונים על הנעשה באותו זמן, ישנם תקופות בהם יוצאים כאן הדרכות מסודרות כולל מדריך צמוד – מה שמוסיף ערך גדול לביקור כאן. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: גן בוטני טכניון. למי מכם שמגיע לכאן עם תחבורה ציבורית יש לרדת בתחנה של הנדסה חקלאית ליד הטרקטור, משם יש לחצות את הכביש עד להגעה לרחבה של בניין הנדסה חקלאית, שם נמצא הגן.

הכרמל הוא אחד האזורים היפים לטיולים בארץ ויש בו ובסביבתו המון אפשרויות טיול. הנה כמה המלצות: 

קרן הכרמל – מנזר המוחרקה – בסמוך לישוב דלית אל כרמל נמצאת פסגת קרן הכרמל שנמצאת בגובה של כ-470 מטר מעל פני הים. מגג המנזר תוכלו לקבל תצפית פנורמית 360 שהיא אחת מהיפות והמיוחדות בארץ. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מסלול בחורשת הארבעים ומצוקי הארבעים – טיול אל חורשת הארבעים בפארק הכרמל עובר לאורך מצוקי הכרמל וממנו נשקף נוף רחב ומרשים מאוד. טיול משפחתי מושלם עם נופים והמון פריחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

דרך הדורות וחניון הכלניות – בחניון נקודות תצפית מרהיבות אל הכרמל ורצועת החוף וספסלי פיקניק רבים. מול החניון תמצאו אתר עתיקות עם סיפור מעניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הצניר בנחל כלח – שוויצריה הקטנה פארק הכרמל – מסלול הליכה שמתאים למשפחות יוביל אתכם אל תופעת טבע מיוחדת שמאפיינת את הכרמל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יער קרן הכרמל – שביל המערות וחורבת חרמש – אל יער קרן הכרמל כדאי להגיע לאחר הגשמים. תטיילו בין פריחה צבעונית, ותוכלו להרגיש את הריח של היער הרטוב ולחפש כאן פטריות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מסלול לחורבת רקית ותצפית הר שוקף – בלב הר הכרמל תוכלו למצוא מגוון רחב של מסלולים בדרגות קושי שונות, אחד המסלול הפחות מוכרים הוא מהאתר הארכאולוגי חורבת רקית עד להר שוקף. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רכס אצבע ומערת אצבע בפארק הכרמל – בצידו המערבי של הכרמל תוכלו למצוא מסלול המשלב נוף, טיול יער בתוך חורש אורנים וטיפוס אל ההר הירוק כל ימות השנה שיוביל אתכם אל המערה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצפור דוד אייזן בפארק הכרמל – במדרונות הצפון-מזרחיים של פארק הכרמל, בסמוך ליישוב עוספיה, ישנו אתר הנצחה למלחמת ההתשה. מקום מיוחד מאוד עם נוף מרהיב – מצפור דוד אייזן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.