Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דרך הנוף בנחל הבשור - גשר החבלים

אם אתם מחפשים טיול קליל, רכוב העובר בין נופים מרהיבים של נחל זורם לצד נוף מדברי הסובב אותו, הגעתם למקום הנכון. בזכות קרן קיימת לישראל שהנגישה כאן דרך נופית, נוכל להנות מטיול המתחיל קרוב לצאלים ומסתיים בצמוד לפארק אשכול. רוב המטיילים מכירים את דרך הנוף של נחל הבשור בזכות הגשר התלוי הארוך ביותר בישראל שנמתח מעל לנחל הבשור – חוויה מקסימה לכל גיל! 

את הטיול שלנו אנחנו נתחיל בבאר צאלים – באר שנחפרה בתקופת המנדט הבריטי, המים המליחים שיש בבאר משמשים להשקיית השדות הסמוכים. מיד לאחר הבאר נגיע אל גשר החבלים – אורך הגשר הוא 80 מטר והוא נותן לנו הצצה אל הגדה השנייה של הנחל ותצפית מגניבה על כל איזור הנגב. אם תסתכלו טוב אל המים אולי תוכלו לראות את הצבים הרכים שגרים כאן. כאשר תעברו את הגשר בצורה ורגלית תוכלו להגיע אל גבהות מדבריות ופסל הניצב במעלה הגבעה. נקודה נהדרת לתצפית על האיזור. לא רחוק מהגשר התלויה תוכלו לראות גם את גשר הצינורות המפורסם העובר מעל נחל הבשור.

משם ניתן להמשיך עם הרכב בנסיעה קצרה אל איזור מאגרי המים שהקימה קק”ל. המים שמצטברים במאגרים נשאבים ומשמשים להשקיית אלפי דונם של פרדסים בחבל עזה. משם ממשיכים אל באר רבובה – שני ק”מ צפונית למאגרי מים תמצאו את הבאר הזאת שנחפרה על ידי התורכים ושופצה בימי הבריטים. משם ממשיכים אל תל שרוחן – אל תפספסו את הנוף מהתל בנוסף יש כאן גם המון שרידים מהתקופה הכנענית ועד הרומית, לדוגמא: קטע מחומת העיר, שרידי מבנה ציבורי בחלקו הצפוני ועוד…לאחר מכן תוכלו להמשיך בשביל המסומן שחור המוביל מחלקו הצפוני של תל שרוחן אל ערוץ נחל הבשור. מכאן אפשר להגיע אל מעיינות הבשור הנמצאים בתחומי פארק אשכול – לפירוט מלא על פארק אשכול לחץ כאן.  כדי להגיע לתחילת המסלול מהחלק הדרומים יש לרשום בוויז: הגשר התלוי על נחל בשור.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

פארק אשכול – גן לאומי הבשור | רשות הטבע והגנים – גן לאומי אשכול שוכן על גדות נחל הבשור. הפארק ענק עם מרחבי דשא, שולחנות פיקניק ומים זורמים. בילוי נהדר שמתאים לכל מי שמחפש להעביר יום כייף. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק נחל לכיש – פארק נחל לכיש הוא מקום מושלם לבלות בו עם המשפחה. הפארק משתרע לאורך נחל לכיש עד לנקודה שבה הנחל נשפך לים ותוכלו למצוא בו כמה מוקדי עניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נתיב לשלום בנתיב העשרה | אומנות על חומת המגן בין ישראל לעזה – נתיב העשרה הוא מושב בצפון-מערב הנגב בסופו של המושב תמצאו את חומת המגן הגדולה והמרשימה שמפרידה בין שטח ישראל לבין שטחי רצועת עזה – נתיב לשלום. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצפה דור בקעת צין – מבין התצפיות היפות והנוחות להגעה, יש כאן ספסל הצופה ישירות על נחל צין וכל האיזור הפרעי. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

מצפה ליפא גל – פארק חרותות הסלע – מסלולים קלים עם נוף עוצר נשימה ואטרקציה מיוחדת שתוכלו למצוא רק כאן באיזור. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.