Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גן לאומי תל ניצנה, חמוקי ניצנה ופסל נתיב השלום

בצד הדרום מערבי של ישראל, לצד כביש 10 והגבול עם מצרים תוכלו להגיע אל פתחת ניצנה, אזור שנמצא תחת מועצה אזורית רמת נגב. איזור זה הוא איזור מדברי מדהים שמספק חוויה תיירותית מדברים למבקרים כאן. אם החלטתם להדרים ולהגיע הנה, קבלו את שלושת המקומות שקרובים אחד לשני ולא תרצו לפספס אותם.

גן לאומי תל ניצנה

צפון מזרחית מחמוקי ניצנה נמצא תל ניצנה, יישוב נבטי שהיה חלק מדרך הבשמים. הגן הלאומי נותן לנו נקודת מבט אל העבר אל שריים מתקופות שונות ותצפית עוצרת נשימה על האיזור. כדי לטפס על התל תוכלו לעשות את זה בעזרת גרם המדרגות המרהיב שנבנה בין התקופות ההלניסטית לרומית הקדומה. יש בו 103 מדרגות והוא יוביל אתכם היישר אל ראש התל. בראש התל ישנם שרידים של מנזרים, כנסיות, מצודה ביזנטית, בית חולים טורקי גרמני, בתי מגורים, בארות ועוד. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: גן לאומי תל ניצנה.

 קרדיט על הצילום יאיר שוהם – לדף האינסטגרם של יאיר לחצו כאן.

חמוקי ניצנה

אתם לא רוצים לפספס את התופעת טבע המרהיבה הזו, טיול קצר בחמוקי ניצנה יתן לכם הרשה כאילו אתם הולכים לרגע על הירח! סלעי קירטון לבנים ורכים בצורה עגלגלה – מראה לא רגיל ומרשים שנמצא על גבול ישראל מצרים. בזמן שתטיילו כאן בין החמוקים נסו לחפש את המאובנים שזרוקים כאן בשטח, אלו הם נומוליטים יצורים בגודל מטבע קטן. כדי להגיע אל האתר תוכלו לרשום בוויז: חמוקי ניצנה.

פסל נתיב השלום

עמודי אבן שייצר האומן דני קרוון יוצרים את פסל נתיב השלום. זהו פסל סביבתי שבנוי ממאה עמודי אבן כאשר בכל ראש עמוד יש את המילה שלום בשפה אחרת. מראה העמודים מזכירים את העמודים מהתקופה הביזנטית והרומית. ההחלטה על בניית הפסל הייתה מיד לאחר הסכם השלום עם מצרים שנחתם בשנת 1996. לא רחוק מראש יש חניון יום בו יש שולחנות פיקניק תחת חורשת עצי אקליפטוס, בחניון יש פינת זכרון לארז שגיא בנפל ברצועת עזרה בזמן מבצע צוק איתן.

אם תרצו להמשיך לטייל באיזור:

כביש 10 – כביש 10, במערב ישראל, נחשב לאחד הכבישים המיוחדים והיפים. תכירו את דרך הנוף המיוחדת שעוברת בין נקודות תצפית מרהיבות על חצי האי סיני והרי הנגב. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גלישת חולות ואטרקציות עם דרור במדבר – דרור במדבר מציעה אטרקציה מיוחדת מאוד של גלישות חולות בלב המדבר. מקום מקסים שנמצא בנגב ומציע בילוי מהנה לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצפה דור בקעת צין – מבין התצפיות היפות והנוחות להגעה, יש כאן ספסל הצופה ישירות על נחל צין וכל האיזור הפרעי. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

מצפה ליפא גל – פארק חרותות הסלע – מסלולים קלים עם נוף עוצר נשימה ואטרקציה מיוחדת שתוכלו למצוא רק כאן באיזור. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

אגם ירוחם – מי היה מאמין שאמצע המדבר נוכל למצוא אגם כל כך גדול. מסביב לאגם יש המון מקומות ישיבה שקק’ל מתפחת. למידע מלא על המקום לחץ כאן. 

גן לאומי ממשית – גן לאומי מבין היפים שיש במיוחד בתקופות החגים שרשות הטבע והגנים מפעילה את השוק הנבטי. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.