Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גן לאומי שבטה – מסע בין שרידי העיר שהתקיימה ללא מים

גן לאומי שבטה הינו אתר מורשת עולמית שבו תוכלו להתרשם משרידי עיר ביזנטית שהתקיימה כאן באזור המדברי ללא מקורות מים. שבטה היא מבין האתרים הארכיאולוגיים המרשימים של ישראל והטיול בו ייקח אתכם למסע בין שרידי העיר הקדומה. הגן הלאומי נמצא בצפון הנגב באזור חבל ניצנה, במרחק נסיעה של כ-20 ק”מ מצומת טללים.

כיום תוכלו לטייל בשבטה בין שרידי העיר המרשימים, שחלקם משוחזרים, ולהתפאר מהמבנים המפוארים שנתגלו כאן בחפירות ארכיאולוגיות רבות במהלך השנים. המבנים שומרו כאן בצורה נהדרת, ולכן הטיול בין השרידים מאפשר לדמיין את החיים שהיו כאן בעבר בעיר הקדומה. במהלך הסיור בגן הלאומי תראו שרידי כנסיות מהתקופה הביזנטית, בתי מגורים, שחזור בוסתן, שרידי קולומבריה (שובכי יונים) וחלקים משוחזרים נוספים מרשימים של העיר. הגן הלאומי אינו מוצל והטיול חשוף לשמש, לכן מומלץ להגיע הנה בימים בהם מזג האוויר נעים או בשעות הנעימות של היום. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: גן לאומי שבטה.

סרטון המלצה של רשות הטבע והגנים:

אם תרצו להמשיך לטייל באיזור:

חמוקי ניצנה – חמוקי ניצנה מציגים תצורה גיאולוגית מיוחדת שאין עוד כמותה בארץ. במקום תוכלו לצאת לשיטוט בשטח בין הגבעות הרכות והלבנות שיוצרות מראה מדהים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל ניצנה – בצד הדרום מערבי של ישראל, לצד כביש 10 והגבול עם מצרים תוכלו להגיע אל פתחת ניצנה. כאן תמצאו את גן לאומי תל ניצנה, חמוקי ניצנה ואת פסל נתיב השלום. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

כביש 10 – כביש 10, במערב ישראל, נחשב לאחד הכבישים המיוחדים והיפים. תכירו את דרך הנוף המיוחדת שעוברת בין נקודות תצפית מרהיבות על חצי האי סיני והרי הנגב. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גלישת חולות ואטרקציות עם דרור במדבר – דרור במדבר מציעה אטרקציה מיוחדת מאוד של גלישות חולות בלב המדבר. מקום מקסים שנמצא בנגב ומציע בילוי מהנה לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצפה דור בקעת צין – מבין התצפיות היפות והנוחות להגעה, יש כאן ספסל הצופה ישירות על נחל צין וכל האיזור הפרעי. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

מצפה ליפא גל – פארק חרותות הסלע – מסלולים קלים עם נוף עוצר נשימה ואטרקציה מיוחדת שתוכלו למצוא רק כאן באיזור. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

אגם ירוחם – מי היה מאמין שאמצע המדבר נוכל למצוא אגם כל כך גדול. מסביב לאגם יש המון מקומות ישיבה שקק’ל מתפחת. למידע מלא על המקום לחץ כאן. 

גן לאומי ממשית – גן לאומי מבין היפים שיש במיוחד בתקופות החגים שרשות הטבע והגנים מפעילה את השוק הנבטי. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.