Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גן לאומי חוף פלמחים: שביל האטד

דרומית לראשון ציון בסמוך לקיבוץ פלמחים נמצא גן לאומי חוף פלמחים. מעבר לרצועת חוף מבין היפות שיש שמומלץ להגיע אליה עם הילדים, כאן תוכלו לצאת לטיול מעגלי שאורכו 2 ק”מ, בדרגת קושי קלה, העובר על רכסי הכורכר והוא שילוב של כמה שבילים: שביל האטד, שביל המצוק (תצפית יבנה ים) ושביל הסוללה. ניתן לעשות כל אחד מהם שנפרד או כמסלול אחד מעגלי.

השביל מתחיל בחלק הדרום מזרחי של הגן הלאומי (השביל הצהוב שציירנו במפה), מכאן הולכים על רכס כורכר ובו יש את השיח הקוצני אטד שעל שמו השביל קרוי. מדובר על הליכה של 600 מטרים עד להגעה ליבנה ים. כאן מגיעים אל צוק סלע גדול שהוא שריד מעיר הנמל העתיקה שהייתה כאן בתקופה הכנענית, מכאן יש נקודת תצפית אל עבר העתיקות בים.

מכאן ממשיכים לכיוון צפון על פי השילוט לשביל המצוק – שימו לב יש ללכת בזהירות בחלק זה ולא להתקרב לקצה המצוק. השביל למעשה מוביל אותנו לכיוון חוף הים ותחנת ההצלה של הגן הלאומי. זהו הקטע שבו הולכים על החוף וסלעי כורכר. מכאן הולכים עד לשילוט ימינה שמפנה אותנו אל שביל הסוללה וכאן גם תראו שילוט על חוות צבי הים.

בתקופת הרבייה רשות הטבע והגנים מוציאה סיורים מסודרים אליהם אפשר להצטרף וללמוד על צבי הים וחוות צבי הים – למידע מלא על הסיורים לחצו כאן. לאחר שראינו את חוות צבי הים עולים למעלה לכיוון שביל הסוללה ממנה ישנה תצפית מרהיבה. אפשר לראות מכאן ביום טוב גם הרי יהודה ואפילו את תל אביב. מכאן נמשיך ללכת עד להגעה לחניה. מומלץ לעשות את המסלול הזה בתקופת החורף, כל גבעות הכורכר נצבעים ירוק. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: שביל האטד, פלמחים.

רוצים עוד הצעות טיול באזור?

גן לאומי נחל רובין שפך נחל שורק – נחל שורק הוא מבין הנחלים הארוכים שיש לנו בישראל, הוא מתחיל בהרי ירושלים עד לשפך צפונית לקיבוץ פלמחים – בגן לאומי נחל רובין שפך נחל שורק. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גבעת חומרה – שמורת אירוס הארגמן – בין ראשון לציון לפלמחים נמצאת גבעת כורכר ושמה גבעת חומרה. גבעת חומרה קיבלה גם את שמה: שמורת אירוס הארגמן כי ממש כאן תוכלו למצוא את פריחתו ולא רק. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק האגמים של ראשון לציון – לא להאמין כמה אנשים גרים כל כך קרוב לפנינת הטבע הזו ולא יודעים על קיומה. אגם הנקיק ואגם הסופרלנד הם חלק מפרויקט “פארק האגמים”. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

בריכת הקשתות ברמלה – בריכה עתיקה ויפהפייה בת אלפי שנים שנשמרה באופן מרהיב וכיום משמשת כאטרקציה לשיט קצר ומיוחד מאוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק אריאל שרון –  פארק הנמצא במרכז הארץ, באזור גוש דן. אם אתם מגיעים לטיול במרכז, אנחנו ממליצות להגיע לכאן להעביר כמה שעות, ליהנות מהנוף ולהכיר את הסיפור של הפארק. סיפור התהוות של הפארק הוא מיוחד במינו ואולי יגרום לכם להרים גבה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק נחל לכיש באשדוד – פארק נחל לכיש הוא מקום מושלם לבלות בו עם המשפחה. הפארק משתרע לאורך נחל לכיש עד לנקודה שבה הנחל נשפך לים ותוכלו למצוא בו כמה מוקדי עניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 
הפארק האקולוגי מצודת ים אשדוד – הפארק האקולוגי מצודת ים אשדוד שנמצא בסמוך למצודת אשדוד ים בחלקה הדרומי של העיר אשדוד מפרש על פני למעלה מ 300 דונמים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.