Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גן יפתח ושביל יפתח בחיפה

הטיול בשביל יפתח יוצא מגן יפתח, בין רחובות העיר חיפה, ועובר על צלע ההר עד להגעתו השתלבותו עם וואדי שיח. טיול יפהפה שעובר בין שבילי היער הירוקים המאפיינים את הכרמל, אל מול נופים פתוחים הצופים אל הים ואל הוואדי.

גן יפתח קרוי על שמו של סגן יפתח שרייר שנפל במלחמת לבנון השנייה בשנת 2006. יפתח היה קצין ולוחם בצנחנים, בן 21 בנופלו. הגן, שהיה שומם ומוזנח במשך שנים, שופץ והפך לגן שעשועים פעיל ומטופח. משפחתו של יפתח שגדלה באזור מצאה ברעיון הפרחת החיים בגן הסמוך לביתם את דרך ההנצחה המיטבית עבורם. בפארק יש היום מתקני שעשועים לילדים, תצפית נוף יפהפייה אל הים יוצא שביל יפתח המתחבר לוואדי שיח. בגן יש פינת הנצחה לזכרו של יפתח שרייר ז”ל. את הטיול בשביל יפתח ניתן להמשיך ולשלב עם ואדי שיח, בוסתן כיאט ולהגיע עד בריכת המים בעין משוטטים. הטיול בשביל יפתח יוצא מגן יפתח כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: רענן 28 בחיפה.

אם תרצו להמשיך לטייל באיזור:

חורשת רוטרי חיפה – מועדון רוטרי חיפה – בכניסה הדורמית של חיפה הוקמה חורשת רוטרי ובה יש ספסלי פיקניק רבים, צל ובעיקר איזור מעולה למי מכם שמחפש לשלב פיקניק בטיול. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין אחוזה ועין התאנה – נחל אחוזה – בלב חיפה על תוואי נחל אחוזה נובעים שני מעיינות: עין אחוזה ועין התאנה. אל שני המעיינות מגיעים בהליכה קצרה אך תלולה מאוד המסומנת בסימון שבילים ירוק. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מדעטק חיפה – מבנה מרשים שבו תערוכות מתחלפות בנושא מדע, טכנולגיה וחלל. הילדים יקחו כאן חלק בפעילות אינטראקטיביות, התנסות במיצגים ויוכלו לשחק, ליהנות וללמוד על מגוון תחומים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

7 מעיינות מומלצים באיזור חיפה והסביבה – מקורות מים מתוקים, מעיינות עם נופים ומקומות נהדרים להתרענן בהם בימים החמים של הקיץ. למידע מלא על המקומות לחצו כאן.

שמורת נחל מערות –  שמורת הטבע נחל מערות נמצאת על רכס הכרמל. האתר נחשב לאתר מורשת עולמית והוא מספק חווית טיול בין מערות שבהם חי האדם הקדמון לפני מאות אלפי שנים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שביל סטלה מאריס כוכב הים – שביל סטלה מאריס, נקרא גם כוכב הים, ובו תוכלו לצאת לטיול יפהפה מול נופי הים והפתוח, ולהגיע גם אל הקפלה המיוחדת שמקשטת את הנוף. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת טוף כרם מהר”ל – דרומית לעיר חיפה תוכלו לצאת לטיול קל שיחשפוף בפניכם תופעת טבע מיוחדת ומפתיעה ויספר לכם שפעם היתה כאן התפרצות של הר געש באזור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע וגן לאומי חוף שקמונה והג’קוזי של חיפה – בשמורת טבע ימית וגן לאומי חוף שקמונה יש מגוון של בתי גידול חופיים וימיים. מפרצים סלעיים וחוליים, טבלאות גידוד, בריכות שפל ושפכי נחלים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין קדם – מסלול מיוחד המהווה יציאה מהירה מהעיר אל הטבע. במהלך הטיול תיהנו מנופים מרהיבים ובסופו תגיעו אל מעיין נקבה מיוחד והרפתקני. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע חי בר – החי בר כרמל היא שמורה לגידול בעלי חיים שנתונים בסכנת הכחדה או כאלה שכבר נכחדו מהאזור. מגדלים כאן את החיות, מטפלים בהן, וכשהן מספיק גדולים וחזקים מחזירים אותם אל המקום הטבעי שלהם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק הגשרים התלויים בנשר – במורדותיו הצפון-מזרחיים של הכרמל, בפאתי העיר נשר, נמצא פארק נשר. 275 דונם של עצי אורן וחורש ים תיכוני של עצי אורן ואלון, ובמרכז הפארק אטרקציה מיוחדת במינה של שני גשרים תלויים שעוברים מעל הואדי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.