Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בריכת חורף חולון: פארק טבע עירוני

בצפונה של העיר חולון הוקמה בריכת חורף חדשה ופארק טבע עירוני. הפרויקט הוא פרויקט חינוכי סביבתי שמשלב בתוכו ערכי שימור וסביבה יחד עם חוויית טבע בלבד העיר לציבור הרחב. הפארק העירוני הוקם לצד בריכת החורף הוותיקה ולצידה בריכת חורף חדשה שנחפרה כך שכאשר ירדו כשמים והבריכה החדשה תתמלא, עודפי המים ימלאו גם את הבריכה הוותיקה. בבריכת החורף אפשר למצוא מיני דו חיים כמו: קרפדות ירוקות, חפרית מצויה, אילנית מצויה, טריטון הפסים, מיני דרטנים כמו תריסן, זימרגל ובוצן ולא מעט עופות כמו ברכיות ופרפור עקוד.

בניית בריכת החורף מהווה פתרון מבוסס טבע למיתון הצפות באירועי גשם ואיסוף מי נגר מהכבישים הסמוכים ולהשבת המגוון הביולוגי המקומי. סביב בריכת החורף נשתלו מגוון צמחים שמותאמים לאדמת החמרה שיש כאן כמו: לוונדר, מרווה ואזוב, צמחים עונתיים כמו: בן חצר מצוי, יקינטון ועצי פרי רבים כמו: רימון, שקד, חרוב, שקמה ועוד. הפארק תוכנן על ידיד האקולוג ואדריכל הנוף ליאב שלם, שמתמחה בשיקום בתי גידול לחים ובריכות חורף.

אז מה זה בעצם שלולית חורף או בריכת חורף? בריכות החורף הן מקווה מים שמתמלא לאחר הגשמים בחורף ולאחר מכן הוא מתייבש בהדרגה ככל שמזג האוויר מתחמם. כדי שמאגר מים יוגדר כבריכת חורף הוא צריך להיות מאופיין באדמה שמאפשרת למים להחזיק זמן ארוך עד להתייבשות (מספר חודשים) כדי לאפשר היווצרות של מערכת אקולוגית תקינה. בריכות החורף אופייניות בעיקר לאיזורים עם אקלים ים תיכוני. המים הנאגרים בבריכות החורף מאופיינים בצמחייה ייחודית ומהווים בית גידול ליצורים חיים מגוונים. יש הקוראים לשלוליות החורף גן עדן של החי והצומח.

איך מגיעים לבריכת החורף בחולון

כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: פארק בריכות החורף חולון. הפאר’ נמצא ממזרח לרחוב הלוחמים, בצמוד לקאנטרי חולון ולמשרד הרישוי, מול גבעת הפילבוקס (יש שילוט במקום). לבאים מכיוון צפון מכביש 20 איילון יש לרדת אל דרך יגאל אלון משם לפנות שמאלה, בכיכר יש פנות שמאלה לרחוב הלוחמים ולאחר כ 700 מטרים נסיעה תגיעו אל בריכת החורף.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

גני סיפור חולון – פרויקט גן סיפור, שאותה יזמה עיריית חולון לפני שנים רבות, הוא אחד המיזמים התרבותיים והמיוחדים בעיר, שהביא לביסוס מעמדה כ”עיר הילדים”. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

הגן היפני וגן הקקטוסים בחולון – פינות נוי ושלווה בלב העיר. כשתיכנסו לגן היפני בחולון תקבלו חוויה קצרה של התנתקות מן העיר ומיד תרגישו את השקט. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק מנחם בגין – הפארק ענק, אפשר לבלות בו שעות ארוכות ויש בו גם מגוון אטרקציות לכל המשפחה ובמיוחד עם ילדים.  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק אריאל שרון –  פארק הנמצא במרכז הארץ, באזור גוש דן. אם אתם מגיעים לטיול במרכז, אנחנו ממליצות להגיע לכאן להעביר כמה שעות, ליהנות מהנוף ולהכיר את הסיפור של הפארק. סיפור התהוות של הפארק הוא מיוחד במינו ואולי יגרום לכם להרים גבה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק האגמים –  אגם הנקיק ואגם הסופרלנד הם חלק מפרויקט “פארק האגמים” שהוקם במטרה לפתח טבע עירוני בסביבת העיר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אתר שבע התחנות גני יהושע  –אם אתם באיזור המרכז תוכלו להגיע אל אתר שבע טחנות על גדול נחל אל עוג’ה – נחל הירקון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.