Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בית הצבעים בדאליית אל כרמל

בית הצבעים בדאליית אל כרמל הוא פרויקט של האומן סם חלבי בן ה 33. סם חלבי שניתן לו הכינוי “צייד הצבעים” הוא אומן דרוזי שלקח את בית הוריו, הבית בו הוא נולד וגדל הפך אותו לבית הצבעים ולאומנות מרהיבה שאסור לפספס. סם חלבי הוא הילד העשירי למשפחה דרוזית מסורתית והוא בן שנולד לאחר תשע בנות. הסיפור של סם הוא סיפור של ילד שמגיל צעיר אהב אומנות, היה מצייר מיום ועד לילה באותה תקופה בה החברה הדרוזית לא קיבלה את המקצוע אומן כמקצוע מכבד. כיום סם הוא אומן גדול עם עבודות ותערוכות מוצלחות בארץ ובעולם כולו.

בית הצבעים הוא בית בעל ארבע קומות שכל קומה סם חלבי צבע במאות גווני צבע, דבר כזה לא נראה עד כה בישראל. 1,500 ליטר של צבע נשפכו כאן בבית הצבעים שתרמה חברת “נירלט” . בארבעת הקומות ישנם עשרה חדרים שבכל חדר ישנה תצוגה מדהימה של חיו: בכניסה אל הבית נמצא הסלון, המטבח, פינת האוכל, חדר השינה שהיה חדר הילדות של סם, חדר התפירה שאותו הקדיש לאימו ולמפות אותה היא תפרה ועיצבה, שירותים, חדר כביסה, חדר פסנתר, מרפסת שנותנת את נקודת מבט אל הנוף של הכפר. קומה נוספת בה נמצא הגלריה של חלבי, גינה מלאת הפרחים בצבעוניים, מסעדה דרוזית שפועלת על ידי אחותו ובעלה (בהזמנה מראש בלבד) ובגג המבנה ישנו בית קפה. בית הצבעים התחיל את דרכו לפני למעלה מ 9 שנים עם מותה של אמו אז החליט סם להפוך את הבית לאומנות שצועקת את חיו.

בית הצבעים בדלית אל כרמל פתוח כל ימות השבוע מימי ראשון עד חמישי בין השעות 10:00-16:00, בימי שישי 10:00-15:00 ובימי שבת בין 10:00-16:00. הכניסה בעלות – רכישת כרטיסים באתר הרישמי. בית הצבעים של סם חלבי נמצא בשכונת חלית עלי בדליית אל כרמל. כדי להגיע לבית הצבעים בדליית אל כרמל תוכלו ללחוץ כאן לנקודת וויז. 

אם תרצו להמשיך לטייל באיזור:

קרן הכרמל – מנזר אל מוחרקה ודרך לנוף –  בסמוך לישוב דלית אל כרמל נמצאת פסגרת קרן הכרמל שנמצאת בגובה של 474 מטר מעל פני הים. אם אתם מחפשים נקודת תצפית עוצרת נשימה וטיול דתות קצר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל רקפת – הר הכרמל – נחל רקפת הוא נחל אכזב בכרמל, הוא מתחיל את דרכו בדלית אל כרמל וסתיים בנחל יגור. נחל רקפת מציע למטיילים מסלול מאתגר בין מדרגות סלע ופריחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצפור דוד אייזן בפארק הכרמל – במדרונות הצפון-מזרחיים של פארק הכרמל בסמוך ליישוב עוספיה ישנו אתר הנצחה למלחמת ההתשה, מקום מיוחד מאוד עם נוף מרהיב – מצפור דוד אייזן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מסלול בחורשת הארבעים ומצוקי הארבעים – טיול אל חורשת הארבעים בפארק הכרמל עובר לאורך מצוקי הכרמל וממנו נשקף נוף רחב ומרשים מאוד. טיול משפחתי מושלם עם נופים והמון פריחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

דרך הדורות וחניון הכלניות – פארק הכרמל הוא אחד האתרים המבוקשים ביותר לטיול עם המשפחה. בכל עונות השנה מגיעים לכאן מטיילים מכל הארץ כדי ליהנות מהשפע והיופי של המקום הזה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הצניר בנחל כלח – שוויצריה הקטנה פארק הכרמל – את הטיול שלנו הפעם החלטנו לעשות בנחל כלח אל הצניר המדהים שנמצא בתוך שוויצריה הקטנה בחלקו הצפוני של הר הכרמל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יער קרן הכרמל – שביל המערות וחורבת חרמש – אל יער קרן הכרמל הגענו ממש לאחר הגשמים. שביל המערות, חורבת חרמש, הפריחה הצבעונית בדיוק החלה, הרייח של טיול בתוך יער רטוב והנוף מכאן עוצר נשימה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מסלול לחורבת רקית ותצפית הר שוקף – בלב הר הכרמל תוכלו למצוא מגוון רחב של מסלולים בדרגות קושי שונות, אחד המסלול שפחות מוכרים הוא מהאתר הארכאולוגי חורבת רקית עד להר שוקף. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רכס אצבע ומערת אצבע בפארק הכרמל – בצידו המערבי של הכרמל תוכלו למצוא מסלול בשילוב נוף, טיול יער בתוך חורש אורנים וטיפוס אל ההר הירוק כל ימות השנה אל רכס אצבע ומערת אצבע. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין קדם – הוא מעיין מיוחד. קודם כל כי מדובר באחד המקומות הפחות מוכרים ולכן הוא שומר על האוטנטיות והאווירה בטיול הזה היא קסומה ופסטורלית. המעיין נמצא במזרח העיר טירת הכרמל. המסלול אליו מהווה יציאה חדה מן העיר אל הטבע ובכך גם הקסם שבו, מסלול עם נופים מדהימים של הים וההרים סביב חיפה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע חי בר – החי בר כרמל היא שמורה לגידול בעלי חיים שנתונים בסכנת הכחדה או כאלה שכבר נכחדו מהאזור. רשות הטבע והגנים עושה כל מאמץ בשביל להחזיר את החיות לטבע. מגדלים כאן את החיות, מטפלים בהם וכשהם מספיק גדולים וחזקים מחזירים אותם אל המקום הטבעי שלהם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק הגשרים התלויים בנשר – במורדותיו הצפון-מזרחיים של הכרמל, בפאתי העיר נשר, נמצא פארק נשר. 275 דונם של עצי אורן וחורש ים תיכוני של עצי אורן ואלון. אחד מהפארקים המדהימים שיש לטייל בהם באיזור כשבמרכזו אטרקציה מיוחדת במינה של שני גשרים תלויים שעוברים מעל הואדי (לא מומלץ לפחדנים). למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.