Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אנדרטת החץ השחור – אתר זיכרון ומורשת קרב של הצנחנים מול עזה

בתחיל שנות ה 90 קבוצת לוחמים ותיקים יוצאי גדוד צנחנים 890 החליטה להקים נקודת תצפית – אנדרטת החץ השחור ולהנציח בה את סרן סעדיה אלקיים (סופפו) ז”ל שנפל בקרב בפעולת הגמול בעזה בשנת 1955. בשנת 1994 בחרו קבוצת הלוחמים להקים את האנדרטה בכביש המוביל מהעיר שדרות לקיבוץ סעד. על הגבעה הזו בסופו של דבר הוחלט להפוך לאתר זיכרון גדול למורשת הקרב של הצנחנים בתקופת פעולות התגמול ביניהם היה מבצע החץ השחור.

נכון לחודש פברואר 2021 האתר כולו עובר שיפוץ, הסדרת חניות והנגשה. לאורך כל המסלול הליכה באנדרטה תוכלו לקרוא על גבי שילוט מסודר על פעולות תגמול ועל רשימת הנופלים בפעולות האלו כמו: פעולת כנרת, פעולת כיסופים וחאן יונס, פעולות קלקיליה וחוסאן, פעולות כונתילה והצבחה ומלחמת סיני שנקראת גם מבצע קדש. בסופה של האנדרטה תוכלו להגיע לתצפית על עזה זו התצפית על שם סעדיה אלקיים (סופפו) עם אנדרטת החץ השחור המופנה לכיוון עזה. בסמוך לאנדרטת החץ השחור ישנה חורשה מסודרת עם שירותים, ספספלי פיקניק וגן שעשועים לילדים – חורשת לוחמי הצנחנים שבאו להשתתף בטקס נטיעות בחסות קרן קיימת לישראל.

מי שיגיע הנה בחודשים פברואר-מרץ אנו ממליצים לבקר בעוד כמה מקומות ולזכות להנות ממראות הפריחה המרהיבים שמכסים את כל איזור הדרום, אלפי כלניות בכל מקום שלא תסתכלו. לרשימת ההמלצות שלנו לטיולים ומקומות לטייל בהם במסגרת פסטיבל דרום אדום לחצו כאן. רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו– יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

מצפור גבעת גמל – לזכרו של יעקב (ינצ’יק) גברי – בסמוך לקיבוץ ניר עם שבעוטף עזה על גבי גבעה הנראת כמו דבשת הגמל הוקם לו מצפור המשקיף על האיזור כולו לזכרו של יעקב גברי חלוץ ומייסד ניר עם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע בתרונות רוחמה – העץ הבודד, כלניות ומגדל התצפית – שמורת הטבע בתרונות רוחמה נמצאת בסמוך לקיבוץ רוחמה בנגב המערבי. השמורה מחולקת לשני איזורים מהצד המזרחי של הקיבוץ והצד המערבי של הקיבוץ. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גבעת הכלניות – קבר אריאל ולילי שרון מול חוות השקמים – גבעת הכלניות, מכונה גם גבעת לילי, והיא נמצאת בנגב הצפון מערבי מול חוות שקמים. על פסגת הגבעה נמצאת אחוזת קברם של אריאל ולילי שרון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע פורה וסובב מאגר פורה – שמורת הטבע פורה ממוקמת באיזור שפלת יהודה ואפשר לזכות לטייל בה בכל עונה אך העונה היפה ביותר היא בזמן פריחת הכלניות בתקופת דרום אדום. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק נחל לכיש – פארק נחל לכיש הוא מקום מושלם לבלות בו עם המשפחה. הפארק משתרע לאורך נחל לכיש עד לנקודה שבה הנחל נשפך לים ותוכלו למצוא בו כמה מוקדי עניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תיירות יד מרדכי – סיור המתאים לכל המשפחה המשלב הסבר על יצירת הדבש, טיול בטרקטור ברחבי הקיבוץ, מורשת קרב ופינת יצירות לילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נתיב לשלום בנתיב העשרה – נתיב העשרה הוא מושב בצפון-מערב הנגב ובו נמצאת חומת המגן הגדולה שמפרידה בין שטח ישראל לבין שטחי רצועת עזה. בנתיב לשלום תוכלו לקחת חלק בקישוט החומה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.